Re: Przystosowanie samochodu

From: "Leszek M." <l...@g...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: Przystosowanie samochodu
Date: Tue, 10 Oct 2000 12:21:14 +0200

Użytkownik Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@c...pl...
> Witam !
>
> odpisuje nam Apik na moje takie tam :

> Mozna zapomniec, w PCPR'y nie maja kasy juz od daaaaaawna .

Co do PCPR, to zawsze sie zastanawiam - po co istnieje urząd którego
zadaniem jest dawanie pieniędzy, jeśli nie ma pieniędzy ??? Z punktu
widzenia skuteczności działań PCPR można by wprowadzić zasadę: PCPR działa w
styczniu i lutym każdego roku (bo na tyle średnio wystarcza im kasy), a
potem zamyka się interes do końca roku. Jakie byłyby oszczędności na
pensjach, a jeszcze można by lokale wynając. Uzbierało by się z tego tyle
kasy, że zapewne mogli by jeszcze podziałać z jeden miesiąc więcej, na
przykład grudzien.

> Totez tak zawsze robie ale do tego trzeba miec gadulec, w razie gdyby
> trzeba bylo sie wytlumaczyc . Niestety nie mam recepty na gadulec wiec
> pozwolilem sobie nie pisac o czyms takim :)
>
> pozdrawiam
> A.a.

Nie mam w tej chwili pod ręką konkretnego paragrafu, ale sprawa odliczenia
przeróbki auta jest akurat jednoznacznie określona w przepisach podatkowych:
można, w dowolnej wysokości, pod warunkiem bycia ON i posiadania rachunków
odpisać w koszty wydatki na cele dostosowania pojazdu mechanicznego do
potrzeby wynikających z niepełnosprawności. Jest to powiedziane bardzo
jednoznacznie, jeśli mi nie dowierzacie - mogę znaleźć jakis dokładny numer
paragrafu, nie dalej jak dwa dni temu czytalem o tym i jestem pewien swego.
Tak jest przynajmniej na rok 1999 i 2000, jak będzie dalej - tego nie wiem,
ale tego nie wie nikt zapewne ;-)

Pozdrowienia
Leszek M.