Re: Przystosowanie samochodu

Date: Tue, 23 Sep 2008 13:46:00 +0200
From: Brujo <b...@i...mx>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: Przystosowanie samochodu

Antoni pisze:

> Choruję na ogólny zanik mięśni i trudno mówić o samodzielności.

Dystrofie są różne, więc trudno tutaj uogólniać, ale najważniejszym
pytaniem jest, jakiej jesteś tuszy. Bo niektórym dystrofikom idzie to w
wagę, innym wręcz przeciwnie, a ja np. jestem zupełnie normalnej wagi.
Poruszam się na wózku, ale przesiadam się do samochodu i z samochodu
samodzielnie i samodzielnie też prowadzę samochód. Zastanawiałem się
ostatnio sam nad takim fotelem, ale doszedłem do wniosku, że mi to
niewiele zmieni, zwłaszcza że poza nie-chodzeniem jestem dość sprawny i
przy wsiadaniu i wysiadaniu łatwiej mi nawet jest się czegoś złapać w
samochodzie niż byłoby na fotelu wysuniętym na zewnątrz pojazdu.
Natomiast jeśli Tobie i tak ktoś musi pomagać przy wsiadaniu i
wysiadaniu z samochodu, to myślę że ułatwieniem i to dużym - dla tej
osoby głownie, a nie dla Ciebie - byłby taki fotel pod warunkiem, że
dużo ważysz. Ale tylko wtedy. Jeżeli nie masz nadwagi, to raczej zbędny,
a niemały wydatek - taki bajer bardziej dla zramolałego dziadka, którego
łupie w biodrze i w krzyżu strzyka, a nie dla inwalidy z konkretnym
schorzeniem.

Ale oczywiście najlepiej, jak za radą El Dorado, zadzwonisz do tej firmy
i spytasz, czy jest jakaś możliwość wypróbowania tego mechanizmu. Oni
mogą np. znać kogoś z Twojej okolicy, dla kogo taki fotel już zrobili.