Przyszłoś

1. Data: 2002-02-07 11:37:02

Temat: Przyszłoś
Od: "Justyna" <J...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanownych grupowiczów

Interesuję się biologią i chemią , a niedługo będę musiała wybrać sobie
jakiś typ studiów.
Myślałam o medycynie (okulistyka), ale chciałabym się też czegoś dowiedzieć
o mikrobiologii i inżynierii genetycznej.

Jeśli ktoś ma jakieś informacje na ten temat ( gdzie można zdawać
egzaminy,czego taka
praca w ogóle dotyczy , gdzie najlepiej studiować itd.) proszę się ze mną
nimi podzielić.
Ewentualne adresy stron internet. też się przydadzą.

Za wszystko z góry dziękuję
Justyna

2. Data: 2002-02-08 08:03:04

Temat: Re: Przyszłoś
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 7 Feb 2002, Justyna wrote:

> Myślałam o medycynie (okulistyka), ale chciałabym się też czegoś dowiedzieć

w medycynie zazwyczaj nie wybierasz specjalizacji jaka lubisz tylko taka
jaka da sie robic. Wydaje sie, ze jesli myslec o medycynie to za wczesnie
myslec o specjalizacji przed studiami. Miedzy okulistyka a inzynieria
genetyczna jest tak duzy rozrzut, ze pytanie to w ogole wyglada mi dziwnie

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

3. Data: 2002-02-08 20:33:36

Od: "Justyna" <J...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
.am.torun.pl...
On Thu, 7 Feb 2002, Justyna wrote:

>Miedzy okulistyka a inzynieria
genetyczna jest tak duzy rozrzut, ze pytanie to w ogole wyglada mi dziwnie

Jednak chciałabym dowiedzieć się coś więcej na temat inżynierii ,a nigdzie
nie mogę znależć o niej informacji :)
Justyna

4. Data: 2002-02-11 07:39:09

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 8 Feb 2002, Justyna wrote:

> Jednak chciałabym dowiedzieć się coś więcej na temat inżynierii ,a nigdzie
> nie mogę znależć o niej informacji :)
> Justyna

nie wierze, ze nie ma w zrodlach na swiecie. Nie jest w moich sferach
zainteresowania ale na pewno gdzies jest - poszukaj np.
na http://www.medmatrix.org.

Jak nie znasz angielskiego to o inzynierii genetycznej zapomnij

P.
----

5. Data: 2002-02-11 08:43:42

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Justyna wrote:

> Jednak chciałabym dowiedzieć się coś więcej na temat inżynierii ,a nigdzie
> nie mogę znależć o niej informacji :)
> Justyna

Zapytaj na pl.sci.biologia - właściwy kierunek studiów to biologia albo
biotechnologia, albo także międzywydziałowe studia typu MISMAP (zależy, co na
danym uniwersytecie lepiej stoi). Perspektywy pracy w Polsce bardzo mgliste -
zalecane podejście to krótki wyjazd zagraniczny już w czasie studiów (chyba
nadal możliwe w ramach programu Tempus?), a następnie zrobienie magisterium w
Polsce i jak najszybsze opuszczenie kraju w celu robienia doktoratu za granicą,
bo to znacznie ułatwi znalezienie zagranicznej pracy po doktoracie. Nieliczni
szczęśliwcy znajdą ciekawą pracę w Polsce, a już wyjątkowo jest to praca dobrze
płatna. Dla większości po magisterium najsensowniejszym zajęciem w Polsce są
studia doktoranckie - czyli kontynuacja pracy naukowej z płacą na poziomie 1000
złotych , bez ubezpieczeń emerytalnych. Po doktoracie stajesz wobec podobnego
dylematu, jak po magisterium - z tą różnicą, że nie masz już opcji "studia
doktoranckie", masz o 4-5 lat więcej i niektóre firmy spoza branży nie chcą
zatrudniać doktorów, bo wolą zatrudniać magistrów (magistrzy mają mniejsze
wymagania/oczekiwania oraz mniej złych nawyków).

Leszek

6. Data: 2002-02-11 13:53:29

Od: "Lukasz" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Perspektywy pracy w Polsce bardzo mgliste -
>zalecane podej?cie to krótki wyjazd zagraniczny już w czasie studiów (chyba
>nadal możliwe w ramach programu Tempus?),

niestety program Tempus skonczyl sie kilka lat temu - teraz jest Sokrates i
zaczynaja sie problemy... nie ma juz tak dobrych mozliwosci wyjazdu, na
dodatek z Sokratesa dostaje sie tylko czesc refundowana, a reszte trzeba
doplacic z wlasnej kieszeni... :-(( opcja tylko dla bogatych...

> [...]
s?
>studia doktoranckie - czyli kontynuacja pracy naukowej z płac? na poziomie
1000
>złotych , bez ubezpieczeń emerytalnych. Po doktoracie stajesz wobec
podobnego
>dylematu, jak po magisterium - z t? różnic?, że nie masz już opcji "studia
>doktoranckie", masz o 4-5 lat więcej i niektóre firmy spoza branży nie chc?
>zatrudniać doktorów, bo wol? zatrudniać magistrów (magistrzy maj? mniejsze
>wymagania/oczekiwania oraz mniej złych nawyków).

i tu niestety sie wszystko zgadza... jak szedlem na te studia
(biotechnologia) to wmawiano nam ze mamy przyszlosc i niesamowite mozliwosci
pracy, tymczasem... po doktoracie pracuje w firmie zajmujacej sie zupelnie
czyms innym...

pozdrawiam
Lukasz

Interpretacja wyników - czy jestem zdrowy ?
Medycyna pracy - potrzebny wzor umowy
postinor a przesuniecie okresu
Okulary do komputera
Co mozna stwierdzic po wynikach EKG?