Psychicznie chory i przymusowe leczenie

1. Data: 2001-12-17 20:33:26

Temat: Psychicznie chory i przymusowe leczenie
Od: "T.Berg" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy komuś udało się przeprowadzić skutecznie procedurę umieszczenia chorego
psychicznie w stosownym ośrodku oczywiście wbrew jego zgodzie?
Jak wygląda procedura? Tylko sąd (opiekuńczy)?
Chory nie jest szkodliwy ale niezwykle uciążliwy dla otoczenia....

tomek

2. Data: 2001-12-18 22:38:22

Temat: Re: Psychicznie chory i przymusowe leczenie
Od: "Psychiatria Online" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jak wygląda procedura? Tylko sąd (opiekuńczy)?
> Chory nie jest szkodliwy ale niezwykle uciążliwy dla otoczenia....

Najlepiej pogadać z lekarzem z Poradni lub izby przyjęć szpitala. Myślę, że
coś poradzi.

--
---
Pozdrowiania

3. Data: 2001-12-20 14:52:00

Od: "Szuwarek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "T.Berg" <b...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
> Jak wygląda procedura? Tylko sąd (opiekuńczy)?
> Chory nie jest szkodliwy ale niezwykle uciążliwy dla otoczenia....

Zdaje się, że musi zagrażać zdrowiu lub życiu swojemu, rodziny lub sasiadów. Wtedy
wezwać lekarza, który może chorego hospitalizować
wbrew jego woli, jednocześnie lekarz wnioskuje do odpowiedniego sądu o przymusowe
leczenie. Dalej decyduje sąd.

--
Pozdrv!
Andrzej

4. Data: 2001-12-21 16:49:41

Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"T.Berg" <b...@p...com> wrote in message news:9vlksc$8i5$1@news.tpi.pl...
> [...]
> Jak wygląda procedura? Tylko sąd (opiekuńczy)?
> Chory nie jest szkodliwy ale niezwykle uciążliwy dla otoczenia....
Uciazliwosc nie jest jeszcze wystarczajacym powodem do umieszczenia chorego
w szpitalu psychiatrycznym wbrew jego woli.
Ponoc odmiennie podchodza do problemu u naszych wschodnich sasiadow, gdzie
zdarzaly sie nawet wypadki, kiedy mezowie umieszczali tam zony, ktore
zdazyly im sie juz znudzic. Jakis czas temu w telewizorni mozna bylo
obejrzec reportarz o tych zonach (koszmar).

Pozdrawiam,
Marta

5. Data: 2001-12-21 19:46:10

Od: "T.Berg" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Najlepiej pogadać z lekarzem z Poradni lub izby przyjęć szpitala. Myślę,
że
> coś poradzi.
Mhm,
To już mam za sobą. Niewiele poradzili. Ubezwłasnowolnić itp.
Chciałbym poznać trochę procedur, od czego zacząć, kiedy sąd najchetniej
daje zgodę, jak szukać ośrodków itp. Wiesci najlepiej od praktyków, którzy
to przewalcowali...

Pozdr.
tomek

od razu do okulisty?