Psychobot

1. Data: 2004-04-18 12:32:38

Temat: Psychobot
Od: "PiotrB." <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie

Coraz więcej na grupie różnego rodzaju eksperymentów psychologicznych,
doświadczeń z emocjami, przeprowadzanych przez uczestników na sobie
wzajemnie. Dla psychologów i amatorów psychologii może jest to czas
i miejsce na ciekawe obserwacje i badania. Ale wiele nowych osób wchodzi
tutaj z problemami, oczekując pomocy, i nie zdając sobie sprawy z
tego, że wchodzi na psychologiczny poligon, gdzie może stać się
królikiem doświadczalnym, czy posłużyć za mięso armatnie.;|
Również wielu nowych eksperymentatorów zapomina, że nie do końca jest
to laboratorium czy ich podwórko.;|

Może warto by wrócić do zwyczaju wysyłania do nowych użytkowników tzw.
psychobota? http://PSPhome.DHTML.pl/reguly.html
Powyższy tekst zaczął być wysyłany ponad 3 lata temu w podobnych do
dzisiejszych okolicznościach (wcześniej był wysyłany jeszcze inny
tekst, który też znajduje się na powyższej stronie).

Przestał być wysyłany z powodów technicznych, a potem wysyłanie
nie zostało wznowione z powodu zarzutów o spamerski charakter takiego
listu (wysyłanie bez wyraźnej zgody adresata).
(MZ nie można takiego listu traktować jak spam, bo jest to sytuacja
szczególna. W interesie nowicjuszy jest otrzymanie go, a grupa ma
prawo (obowiązek?) uprzedzić o zwyczajach na niej panujących, czy
zagrożeniach. Ale to tylko moje zdanie.).

Kto jest za przywróceniem wysyłania psychobota?
Jeśli pod tym listem zbierze się 30 głosów na tak, a równocześnie
głosów sprzeciwiających się będzie mniej (takie kryterium sam sobie
przyjąłem), to spróbuję dogadać się z operatorem faqbota i
uruchomić wysyłanie.

I. Czy jesteś za wysyłaniem do nowych użytkowników grupy tzw.
psychobota o dotychczasowej treści
( http://PSPhome.DHTML.pl/reguly.html )?

1. PiotrB.
... tu proszę się wpisywać

Ew. można wysyłać tylko link do tego tekstu, tak jak to jest robione
na wielu grupach dyskusyjnych (link do FAQ). Wtedy posądzenie o
spamowanie staje się bezpodstawne (ale skuteczność spada, bo
prawdopodobnie mało kto kliknie w link i przeczyta).

II. Jeśli nie jesteś za pkt. I, to czy jesteś za wysyłaniem do nowych
użytkowników grupy, samego linku do tekstu psychobota o dotychczasowej
treści?

... tu proszę się wpisywać

III. Jeśli jesteś przeciwna/y wysyłaniu jakiegokolwiek listu do nowych
użytkowników to wpisz się poniżej.

... tu proszę się wpisywać

IV. A może tekst psychobota trzeba zmienić, poprawić?

--
PiotrB. (zwykle czytelnik)

1. Data: 2004-04-18 12:52:21

Temat: Re: Psychobot
Od: "vonBraun" <i...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. PiotrB.
> ... tu proszę się wpisywać
vonBraun

> [...]
>     użytkowników to wpisz się poniżej.
>
> ... tu proszę się wpisywać
>

> IV. A może tekst psychobota trzeba zmienić, poprawić?
Najpierw zacząć go wysyłać potem można myśleć o poprawkach

1. Data: 2004-04-18 16:09:35

Od: Amnesiak <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Apr 2004 14:52:21 +0200, "vonBraun" <i...@s...pl>
wrote:

>2. vonBraun

3. Amnesiak

--
Amnesiak
----

1. Data: 2004-04-18 16:36:13

Od: "tycztom" <t...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

->J.E. PiotrB.<- 3...@h...PiotrB.pl
naszkrobal/a:
> Witajcie

To Ty żyjesz? ;)

oTTo

P.S. Dlaczego z 2 rekomendowanych przeze mnie 'ostał' się tylko 1?

--
Po co mamić człowieka? Przecież to tylko film.
[Jerzy Stuhr]

1. Data: 2004-04-18 19:07:06

Od: Paweł Niezbecki <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PiotrB." <p...@o...pl> napisał w wiadomości

[...]
> IV. A może tekst psychobota trzeba zmienić, poprawić?

Proponuję następującą zmodyfikowaną wersję:

"Witaj na pl.sci.psychologia!

PSP jest grupą otwartą dla wszystkich: psychologów, psychiatrów,
psychoterapeutów i osób uprawiających zawody pokrewne oraz miłośników
psychologii. Grupa nie jest moderowana, więc możesz trafić tutaj na
wypowiedzi luźno związane z wąsko rozumianą psychologią, wypowiedzi
emocjonalne, rozmaite strategie, cele i potrzeby grupowiczów, a także mniej
lub bardziej autentyczne wołanie o pomoc. Jeśli sam poszukujesz fachowej
pomocy psychologa, zwróć się raczej do osoby z krwi i kości, a w każdym
razie nie zakładaj w każdym przypadku, że otrzymanych na grupie porad i
odpowiedzi udzielił Ci psycholog. To tylko usenet - tu niczego nie możesz
być pewien. :)

Twój PSPychobot

PS: Jeśli dostajesz ten list nie po raz pierwszy, nie irytuj się - może to
wynikać ze zmiany Twojego adresu. List dostają wszyscy użytkownicy grupy,
piszący na nią po raz pierwszy.

PS': Na dobry początek - zasady ułatwiające życie Użytkowników Grupy
Dyskusyjnej (UGD), czyli elementarz - jak pisać, by nie narażać się na
niezadowolenie czytelników i przykre uwagi formalistycznych czyściorków ;)

1 - w górnej części postu wstawiaj: autor i Msg-ID
cytowanej wiadomości
2 - wycinaj zbędne cytaty
3 - cytaty poprzedzaj znakiem: >
4 - odpowiedzi zamieszczaj pod cytatami
5 - tekst odpowiedzi staraj się mieścić w linii o 80 znakach,
6 - pisz wyłącznie w trybie text/plain, w formacie
charset="iso-8859-2"
7 - tekst własny oglądaj krytycznie (po wysłaniu)
i nie powtarzaj błędów w następnych postach
(w miarę możliwości).

PS'': [tutaj: informacja o psphome po ostatecznym ustaleniu charakteru jej
związku z psp]"

Paweł

1. Data: 2004-04-18 19:24:21

Od: Amnesiak <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 18 Apr 2004 21:07:06 +0200, Paweł Niezbecki
<s...@p...acn.wawa> wrote:

>Proponuję następującą zmodyfikowaną wersję:

Wersja podoba mi się. :)

>PS'': [tutaj: informacja o psphome po ostatecznym ustaleniu charakteru jej
>związku z psp]"

A propos: może miałbyś ochotę zaopiekować się jakimś działem w
serwisie? :)

--
Amnesiak

1. Data: 2004-04-18 19:31:05

Od: Paweł Niezbecki <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Amnesiak" <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:gbl58013l4d366nj2augajqqfdqj296f0d@4ax.com...

> A propos: może miałbyś ochotę zaopiekować się jakimś działem w
> serwisie? :)

Raczej nie, bo i tak za dużo czasu spędzam przed komputerem. Poza tym nie
znam obecnych/docelowych mechanizmów funkcjonowania psphome ani
obecnego/docelowego charakteru jej związku z psp.

P.

1. Data: 2004-04-18 19:48:08

Od: "vonBraun" <i...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> emocjonalne, rozmaite strategie, cele i potrzeby grupowiczów, a także mniej
> lub bardziej autentyczne wołanie o pomoc.

/Dodaję tylko słowo "UWAGA!!!" można to zresztą wyeksponować
w inny sposób/

UWAGA!!! Jeśli sam poszukujesz fachowej

pozdrawiam
vonBraun

1. Data: 2004-04-18 19:57:00

Od: Amnesiak <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 18 Apr 2004 21:31:05 +0200, Paweł Niezbecki
<s...@p...acn.wawa> wrote:

>Raczej nie, bo i tak za dużo czasu spędzam przed komputerem. Poza tym nie
>znam obecnych/docelowych mechanizmów funkcjonowania psphome ani
>obecnego/docelowego charakteru jej związku z psp.

Rzeczone mechanizm i charakter zostaną lada dzień objawione światu. ;)
Tysiące redaktorów pracują już nad ostatnim szlifem. ;))) A jak
zaakceptujesz, to może skusisz się choćby na powrót do Kącika
Motywacyjnego???

--
Amnesiak

1. Data: 2004-04-18 20:04:02

Od: Paweł Niezbecki <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Amnesiak" <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:t0n580hfo1j12ot8dok9cr1spngtmqojnn@4ax.com...

[...]
A jak
> zaakceptujesz, to może skusisz się choćby na powrót do Kącika
> Motywacyjnego???

Ależ ja tam jestem cały-czas - jako członek honorowy Towarzystwa Wzajemnej
Motywacji :)

P.

Re: Ogladam Bar.
Re: Do Panów Bluzgacza i Kominka
Re: piszcie sensownie, albo wogóle nie piszcie
Re: piszcie sensownie, albo wogóle nie piszcie
Re: Trickster to czy cham