Puk, puk...

101. Data: 2004-12-26 16:17:32

Temat: Re: Puk, puk...
Od: Guru <n...@n...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 26 Dec 2004 17:00:57 +0100, "Miłka" <m...@t...pl> wrote:

> Co to znaczy zaczynać od zera, masz na myśli kawał gliniastego pola
>gdzieś w szczerym polu ???
>Powiem Ci że to jest najgorsze, nic nie masz bo w tym wypadku trzeba
>zaczynać od faktycznego zera. Natomiast Twój przykład jest o niebo lepszy,
>masz podstawę (trawnik) i ramy (ogrodzenie).
>W trawniku wycinasz dziury potem parę miesięcy i już masz zarośniętą grządkę
>a ogród wygląda na hmmm wiekowy.
> W tej chwili masz gotowy blejtram na którym kładziesz kolory a nie len i
>kawałki listewek ;-)
>
> Serdecznie Miłka

Ładnie powiedziane.
Ale mi raczej chodziło o to, że gdybym nie miał już dośc dużych drzew
i krzewów, to bym je sobie rozplanował tak, aby to miało jakiś sens. A
dziś mam jak popadnie. I szkoda mi tego wycinać. I nie wiem co robić.
Na szczęście jest trochę czasu na myślenie :-)

www.guru.pl

102. Data: 2004-12-26 16:22:44

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale mi raczej chodziło o to, że gdybym nie miał już dośc dużych drzew
> i krzewów, to bym je sobie rozplanował tak, aby to miało jakiś sens. A
> dziś mam jak popadnie. I szkoda mi tego wycinać. I nie wiem co robić.

Przesadź, gdzie chcesz.

Pozdrawia bez problemu boletus

103. Data: 2004-12-26 16:25:49

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 26 Dec 2004 17:17:32 +0100, Guru napisał(a):

> Ale mi raczej chodziło o to, że gdybym nie miał już dośc dużych drzew
> i krzewów, to bym je sobie rozplanował tak, aby to miało jakiś sens.

I czekał latami zanim urosną:) I konał w upalne dni z gorąca. Wierz mi, jak
nie ma nawet kawałka cienia to praca przy 30-stu stopniach C może być
katorgą. Wypoczynek też:(

> dziś mam jak popadnie. I szkoda mi tego wycinać. I nie wiem co robić.
> Na szczęście jest trochę czasu na myślenie :-)

Pomyśl o tym w sposób jaki podpowiada Kasia i Miłka. Masz ramy, dosadzić
zawsze można - wyciąć też. W cieniu i półcieniu rośnie tyle wspaniałych
bylin, o których w świeżo zakłdanych ogrodach pomarzyć jedynie można. Te
wszystkie paprocie, hosty, tawułki, barwinki, pierwiosnki, bodziszki,
zawilce... Nawet niektóre trawy ozdobne lubią takie warunki. Jest tego
naprawdę dużo i jest w czym wybierać. Zacienione ogrody mają swój urok
i magię, której brak w nawet najpiękniejszym nowym ogrodzie - trzeba myśleć
pozytywnie:) Niewielu z nas ma 50 lat by móc czekać aż wyrosną nowe drzewa.

Pozdrawiam
Marta i cienista scheda:)

104. Data: 2004-12-26 16:26:03

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

| Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

| od
| >
| Basiu jesteś niesamowita :)) Szkoda, ze pan Czuksanow nie czyta grupy :)))
|
| Pozdrawia uhahana Kaśka ;)

To nie ja, to Sienkiewicz i Petroniusz używający wierszy Nerona;-)

Pozdrawiam plagiatując, Basia.

105. Data: 2004-12-26 16:28:40

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 26 Dec 2004 16:52:30 +0100, Zielka napisał(a):

> W TVN Meteo premiera piatek o godz.20,05. Potem powtarzaja jeszcze kilka razy
> w sobote i niedziele.
> Poziom, wg mnie, zblizony do "Rok w ogrodzie", ale Maja o wiele
> sympatyczniejsza od W.Czuksanowa :-))

To chyba nie mam czego żałować, że nie odbieram TVN Meteo - w wolnym czasie
pomęczę kasety ze Światem Ogrodów, zanim właścicielka się o nie upomni;)

Pozdrawiam
Marta

106. Data: 2004-12-26 16:35:29

Od: Guru <n...@n...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 26 Dec 2004 17:22:44 +0100, "boletus" <b...@o...pl> wrote:

> Przesadź, gdzie chcesz.
>
> Pozdrawia bez problemu boletus

Myślałem o tym. Ale nie mam zielonego pojecia czy to jest:
a. wykonalne
b. opłacalne
Bo na przykład chciałbym (a w zasadzie muszę) przesadzić tego cisa:
http://www.n-com.home.pl/ogrod/imagepages/image1.htm (ten po lewej),
i nie wiem, czy to jest operacja jedno-, dwu-, czy wieloosobowa. Jak
dużą bryłę należy wykopać? Da się to zrobić ręcznie? A potem przesunąć
bez dżwigu? Przepraszam, ale nie mam pojęcia i w archiwum nie
znalazłem.
www.guru.pl

107. Data: 2004-12-26 17:23:18

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Był również miłośnikiem ogrodowej uprawy ziemniaków, ale potrafił
tak to
> przedstawić, że aż się chciało lecieć kopać i sadzić te pyry:-)

...że aż się chciało lecieć do sklepu i kupić telewizor, żeby móc to
oglądać :-) .Na szczęście tego nie zrobiłam, bo stałby teraz
bezużyteczny na strychu. Albo służył tylko do oglądania w kółko tych
kilkunastu kaset ze "Światem Ogrodów", które wówczas nagrali mi
rodzice.

Pozdrawiam
Ewa
i dwa krzaczki róży 'Geoff Hamilton'
i ciemierniki, którymi właśnie Geoff mnie zaraził
i ścieżki "ze śmiecia" które podpatrzyłam w jego ogrodzie
i ....
i...
ech, szkoda słów, nasze ogrody bez Hamiltona wyglądałyby zupełnie
inaczej.
Szkoda, że dla panów z telewizji był to bezwartościowy chłam nie
podnoszący Świętej Oglądalności :(

108. Data: 2004-12-26 17:32:00

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pomyśl o tym w sposób jaki podpowiada Kasia i Miłka. (...)

Własne rady zobrazuję własnymi zdjęciami ...

http://fotogalerie.pl/galeria/milka3390

Mój ogród został kupiony już z zastanymi drzewami owocowymi. Dzięki temu
nawet się nie spostrzeżesz że jestem jego właścicielką od 6 lat przy czym
drzewa zastane przygarnęłam jak swoje a tylko dosadzam kolorowe byliny ;-)
Na Twoim miejscu zrobiłabym miejsce na konkretne nasadzenia, może nawet
uprzątnęłabym środek zasłaniając horyzont a rośliny sadziłabym partiami ...
???

Serdecznie Miłka

109. Data: 2004-12-26 17:35:33

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Myślałem o tym. Ale nie mam zielonego pojecia czy to jest:
> a. wykonalne

Tak.
> b. opłacalne

Nie.

> Bo na przykład chciałbym (a w zasadzie muszę) przesadzić tego cisa:
> http://www.n-com.home.pl/ogrod/imagepages/image1.htm (ten po lewej),
> i nie wiem, czy to jest operacja jedno-, dwu-, czy wieloosobowa.

Najlepiej czyimiś rękami;-)

> Jak dużą bryłę należy wykopać?

Jak największą.

> Da się to zrobić ręcznie?

Szpadlem kopiemy.

> A potem przesunąć bez dżwigu?

Wespół.

Przepraszam, ale nie mam pojęcia i w archiwum nie
> znalazłem.

W archiwum jest, ale bardzo uczenie,
tzn. przesadzanie trwa nawet kilka lat:-)))

> www.guru.pl

Pozdrawia boletus

110. Data: 2004-12-26 17:56:50

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Guru" <n...@n...home.pl> napisał w wiadomości
> On Sun, 26 Dec 2004 17:22:44 +0100, "boletus" <b...@o...pl> wrote:
> Bo na przykład chciałbym (a w zasadzie muszę) przesadzić tego cisa:

utrudnia, ładnie komponuje się z podjazdem do garażu, bez specjalistycznej a
kosztownej firmy on się zmarnuje. Zresztą nawet przy przesadzaniu przez
firme też może uschnąć, a jest piękny. Najwyżej przytnij gałęzie, gdy za
bardzo będą się pchały na ścianę. W ogóle mozesz go uformować jak
chcesz.Obok możesz posadzić hortensje. Natomiast ten plasikowy płotek zastąp
drewnianymi rolbojerami albo dużymi kamieniami rzecznymi ew. wapiennymi. W
każdym razie lepiej będzie bez niczego niż z tym płotkiem. Płotek
wykorzystasz do zaznaczenia nowej rabaty z nasion kwiatów jednorocznych lub
młodych bylin. Tę grzeczniutką, prościutką ścieżkę też bym zamieniła w
pojedyncze płyty obrośnięte trawą. Drzewu rosnącemu przed domem możesz uciąć
gałąź z lewej strony, a pod spodem posadzić okrąg różowych tawulek.
Ja też dopiero 2 lata zajmuje sie własnym ogrodem, a na początku
gospodarowania wpadłam na idiotyczny pomysł wycięcia trzech 130-150 letnich
jesionów. Na tej grupie znaleźli się mądrzy, m.in boletus, którzy mi
wyperswadowali ten chory pomysł. Więc zostaw tego cisa w spokoju.
pozdrawiam serdecznie
Anka

> www.guru.pl

kwitnąca goryczka