[Pyt:] Jak nauczyć sie kłaść panele ?

1. Data: 2003-03-08 23:09:24

Temat: [Pyt:] Jak nauczyć sie kłaść panele ?
Od: "schayn" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam tandetnego wykonawce i już spierdzielił łazienke za kładzenie paneli che
18 zł + ja kupuje mate folie klej. Czy samemu można ładnie położyc panele.
Jaki podrecznik książke film lub strone polecacie.

Jeśli niewierzycie ze gostek jest beznadziejny to przykład. W kosztorysie
cena transformatora do halogenów 100 VA 90 zł
w kastoramie ten sam transformator 35 zł
Mam go dosyć
Pomalował ściany (gładź) farbą dulux, wieczorem pojawiły się bomble i farba
w jednym miejscu zaczeła odpadać. Mieszkanie nowiuśieńkie.

1. Data: 2003-03-09 10:29:20

Temat: Re: [Pyt:] Jak nauczyć sie kłaść panele ?
Od: "Rafał W" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 18 zł + ja kupuje mate folie klej. Czy samemu można ładnie położyc panele.
> Jaki podrecznik książke film lub strone polecacie.

Oczywiście, ze można i to już za pierwszym razem samemu ładnie położyć
panele. NIe jest to jakaś szczególnie trudna sztuka i powinien wystarczyć
krótki opis jak to robić załączony do każdej paczki paneli podłogowych.
Trzeba tylko robić to z głową i myśleć. Np zastanowić się jak to ma wyglądać
przy przejściach do innych pomieszczeń. Ja np trochę się rozpędziłem i potem
musiałem kombinować z progami, żeby ładnie wyglądało :) A trzeba pamiętać,
że klej po kilku minutach zasycha i wtedy nie ma już możliwości odklejenia
panela ( np, żeby coś poprawić ) Do kładzenia paneli potrzebne będą oprócz
samych paneli oczywiście: klej, pasy ściągające, mata ( pianka ) do
położenia pod panele ( to bardzo ważne - powoduje, ze panele dobrze leżą i
podobno chroni przed wilgocią... ! ), piła do drzewa ( do ewentualnego
skracania ) i z mojego doświadczenia coś ciężkiego do kładzenia na tych
panelach po ściągnięciu ich pasami, żeby się nie wybrzuszały w tym momencie
achnięcia kleju. Ja kładłem pudło ( lub dwa ) z kafelkami - są wystarczająco
ciężkie :) Ogólnie łatwo dostać różne zestawy do montażu... Ważne jest, aby
zachować odstępy od ścian około 1 cm, bo panele pod wpływem wilgotności oraz
temperatury trochę się rozszerzają / skracają. Potem zakrywa się to
oczywiście litwami podłogowymi / maskującymi. U mnie jednak panele bardzo
niewiele "pływają" wręcz prawie wcale, ale o odstępie należy pamiętać jeśli
nie chce się wybrzuszeń na nowej podłodze. Jak już przyjdzie do klejenia to
należy pamiętać, zeby kleju nałożyć zarówno w jednym panelu do tej szczeliny
jak i w drugim na to wystajace... tak, żeby było kleju pod dostatkiem. Jak
już się złączy panele to nadmiar kleju ( to co wycieknie ) od razu zmyć
lekko zwilżoną szmatką ( bo inaczej zaschnie ). Potem należy to odpowiednio
ścisnąć pasami ściągającymi - mocno, ale bez przesady, żeby nie połamać
krawędzi paneli ! - Tak, zeby nie było szczelin na łączeniach. Takie i tak
na pewno się zdarzą, ale chodzi o to, żeby było ich jak najmniej i żeby była
jak najmniejsze.
Nie wiem, czy wszystko napisałem, ale życzę powodzenia ! Ja też się
bałem tego na początku a poszło łatwiej niż myślałem. Powtarzam - przeczytać
instrukcje dołączane do paneli !

Rafał

1. Data: 2003-03-09 10:33:43

Temat: Odp: [Pyt:] Jak nauczyć sie kłaść panele ?
Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli niewierzycie ze gostek jest beznadziejny to przykład. W kosztorysie
> cena transformatora do halogenów 100 VA 90 zł
> w kastoramie ten sam transformator 35 zł

zapytaj, dlaczego, moze kupuje gdzie indziej a moze to nie ten sam transform
ator

> Mam go dosyć
> Pomalował ściany (gładź) farbą dulux, wieczorem pojawiły się bomble i farb
> w jednym miejscu zaczeła odpadać. Mieszkanie nowiuśieńkie.

to (jak na moje oko) nie jego wina, tylko zle polozona gladz. tez tak mialem
mojemu znajomemu podczas malowania odpadlo pol sufitu (tez gladz)

MarcinP

1. Data: 2003-03-09 11:16:44

Od: "Wronski Sebastian" <w...@s...uci.agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy panele koniecznie trzeba ukladac prostopadle do okna
rozne instrukcje roznie pisza.

Sebastian

1. Data: 2003-03-09 13:06:46

Od: "Krzysztof Markowski" <z...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy panele koniecznie trzeba ukladac prostopadle do okna
> rozne instrukcje roznie pisza.

Układanie paneli prostopadle do okna powoduje, że łączenia między nimi są
mniej widoczne.

Zielony
http://osiedle-floriana.w.interia.pl/

1. Data: 2003-03-09 13:09:40

Od: "Krzysztof Markowski" <z...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy samemu można ładnie położyc panele.

Można to zrobić spokojnie samemu. Opis Rafała jest ok. Będziesz miał przy
okazji niesamowitą satysfakcję z wykonanej roboty :-)

1. Data: 2003-03-09 14:56:21

Od: "schayn" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Transformator jest identyczny ta sama firma a gładzie on sam robił

1. Data: 2003-03-09 21:11:03

Od: "Rafał W" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Można to zrobić spokojnie samemu. Opis Rafała jest ok. Będziesz miał przy
> okazji niesamowitą satysfakcję z wykonanej roboty :-)

Dokładnie - jak na sloganach reklamowych - satysfakcja gwarantowana ! A
jeśli gość chce 18 zł ( za metr kwadratowy ?? Według mnie to oni sobie
nieźle naliczają... może też zacznę kłaść panele dla zarobku :) ) to jeśli
jest kwestia położenia paneli powiedzmy na 20 metrach kw. to 20 razy 18 daje
360 zł no i kładąc panele samemu można zaoszczędzić np. na jakiś skromny
mebelek do domu :)

Rafał

1. Data: 2003-03-10 08:32:36

Od: "Sebastian \(Poczta - e-mail\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to (jak na moje oko) nie jego wina, tylko zle polozona gladz. tez tak
mialem a
> mojemu znajomemu podczas malowania odpadlo pol sufitu (tez gladz)

A czy gładź została zagruntowana ? Jeżeli nie to w tym jest
najprawdopodobniej problem, a jeżeli zagruntował to faktycznie chyba coś z
gładzią jest nie tak - może został położony na "luźny" tynk ...

1. Data: 2003-03-10 08:48:09

Od: "Sebastian \(Poczta - e-mail\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "schayn" <s...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> Mam tandetnego wykonawce i już spierdzielił łazienke za kładzenie paneli
che
> 18 zł + ja kupuje mate folie klej. Czy samemu można ładnie położyc panele.

18zł/m2 to trochę dużo - pytałem dwóch wykonawców i powiedzieli 10zł/m2.
A samemu można spokojnie położyć panele. 3 lata temu zabrałem się do tego
pierwszy raz nie mając żadnego doświadczenia i w jeden dzień z pomocą
drugiej osoby (cięcie itp.) połozyliśmy ok. 20m2 i do dzisiaj jest OK. Nie
dawno kładłem w domu ponad 100m2 i też jest OK., ale te panele leżą dopiero
ok. 3-4 miesiące.

> Jaki podrecznik książke film lub strone polecacie.

Wystarczą ulotki dołączone do paneli lub możesz wziąść bezpłatną broszurkę z
Catoramy lub OBI dot. kładzenia paneli.

> Jeśli niewierzycie ze gostek jest beznadziejny to przykład. W kosztorysie
> cena transformatora do halogenów 100 VA 90 zł
> w kastoramie ten sam transformator 35 zł

;-) Ja staram się wszystkie materiały kupować samemu lub przynajmniej
wiedzieć ile takowy kosztuje i zaraz zapytać dlaczego sobie tyle liczy ...

Pozdrawiam.

Q: Opinie i firmie Domar
Wygraj odlotowy QBEK internetowy
"wytłumienie akustyczne" pokoju