Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin3!g
oblin.stu.neva.ru!de-l.enfer-du-nord.net!feeder1.enfer-du-nord.net!feeder2.enfe
r-du-nord.net!newsfeed.eweka.nl!feeder3.eweka.nl!81.171.88.15.MISMATCH!eweka.nl
!lightspeed.eweka.nl!postnews.google.com!t5g2000yqk.googlegroups.com!not-for-ma
il
From: Nemezis <s...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.sci.filozofia
Subject: Re: Pytania?
Date: Thu, 16 Feb 2012 10:40:44 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 140
Message-ID: <7...@t...googlegroups.com>
References: <7...@p...googlegroups.com>
<jhhsm6$5t5$1@inews.gazeta.pl>
<7...@1...googlegroups.com>
<e...@t...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 65.255.37.195
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1329417766 7298 127.0.0.1 (16 Feb 2012 18:42:46 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Thu, 16 Feb 2012 18:42:46 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: t5g2000yqk.googlegroups.com; posting-host=65.255.37.195;
posting-account=teC2YQoAAAAZN05u4G3GCZPXcOhpjJci
User-Agent: G2/1.0
X-Google-Web-Client: true
X-Google-Header-Order: HAENKFRCULS
X-HTTP-UserAgent: SAMSUNG-SGH-i900/1.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE; PPC)/UC
Browser7.8.0.95,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:623123 pl.sci.filozofia:213189
Ukryj nagłówki
Maciej Wozniak napisał(a):
> On 16 Lut, 04:47, Nemezis <s...@g...com> wrote:
> > spit napisał(a):
> >
> >
> >
> >
> >
> > > U�ytkownik "Nemezis" napisa� w wiadomo�ci grup
> > > dyskusyjnych:72ce4cd8-4831-49ef-b4a1-6b66f0f08...@p1
3g2000yqd.googlegroups.com...
> >
> > > >Istot� filozofii jest to, by rozpocz�� od czego� tak prostego, �e
nie
> > > >wydaje si� godne uwagi -- i zako�czy� na czym� tak paradoksalnym,�e
> > > >nikt w to nie uwierzy.
> >
> > > >No w�a�nie, zastanawia�em si� nad mr�wkami, pszczo�ami, muszkami
> > > >owoc�wkami. Jak takie stworzenia odbieraj� CZAS i nad cz�owiekiem
> > > >r�wnie�( czym by�by cz�owiek bez muszek owocowych, jak jedynie ubogim
> > > >na duszy �ebrakiem). Tak wi�c gdy zwolnimy troch� prac� serca
> > > >cz�owieka i jakby si� da�o przeprowadzi� to w miar� regularnie , co
> > > >si� stanie z CZASEM przez niego odbieranym, lub w jakim b�dzie
> > > >CZASIE ?
> >
> > > ...
> >
> > > >To je�li dynamika ka�dego organizmu jest inna, jak cz�owiek i mr�wka,
> > > >to czy mog� one, dwa stworzenia, inaczej kszta�towa� CZASOPRZESTRZE�?
> >
> > > > No powiedzmy sobie uczciwie, CZAS kt�ry widzimy na zegarku zosta�
> > > >jedynie ustalony dla globalnie funkcjonuj�cej cywilizacji. Ale gdy
> > > >b�dziemy bardziej konkretni ,precyzyjni, to zobaczymy jak ON si�
> > > >zakrzywia w r�nych miejscach inaczej i w r�nych ludziach biegnie
> > > >inaczej. To czym jest CZAS ( i tu wywrotowa my�l Kanta)?
> > > >Pochodzi CZAS z naszego wn�trza , wstrzykujemy CZAS z nas na zewn�trz
> > > >by uchwyci� przedmioty, bez tej mo�liwo�ci segregowania wydarze�
by�my
> > > >byli na nie �lepi.
> >
> > > Subiektywnie(z w�asnej woli) uznajemy rzeczywisto�� fizyczn� jako
wymiar
> > > obiektywny(w istocie niezale�ny od naszej woli).
> > > Pocz�tkowa sprzeczno�� wynika z tego, �e sami uznajemy, �e nie
jeste�my
> > > sami.
> > > Pojawia si� _wn�trze_ i _zewn�trze_, a przy okazji pozbawiamy si� miana
> > > Boga.
> >
> > > Obiektywno�� w sensie bezstronno�ci i braku uprzedze� jest
przynale�na do
> > > tego co zosta�o ju� wcze�niej uznane za obiektywne,
> > > wi�c tutaj okre�la rzeczywisto�� fizyczn� z przyj�tymi dla niej
metodami
> > > praktycznego obiektywizowania.
> > > Metody obiektywizowania rzeczywisto�ci fizycznej, w granicy b��du,
okre�laj�
> > > co jest iluzjďż˝, a co jej obiektem.
> >
> > > Metody obiektywizowania nie s� idealne i na tym bazuj� r�nego rodzaju
> > > iluzjoni�ci i hochsztaplerzy rzeczywisto�ci.
> >
> > > Metodami obiektywizuj�cymi mo�emy ustala�, w pewnym zakresie, porz�dek
> > > rzeczy, ich przyczyny i skutki.
> > > Metody obiektywizuj�ce nie b�d�c idealnymi potrzebuj� ogranicze�
> > > poprawno�ci, aby uzyska� jednoznaczno�� ich dzia�ania.
> > > Ograniczenia te zwi�zane s� z wielko�ciami fizycznymi - idea�ami
> > > wyabstrahowanymi z rzeczywisto�ci fizycznej, kt�re modelowo najlepiej j�
nam
> > > opisujďż˝.
> >
> > > To czy i jakie metody obiektywizuj�ce z ograniczeniami wyst�puj� u innych
> > > organizm�w �ywych mo�emy pr�bowa� dochodzi� obiektywnie,
> > > ale to b�dzie obiektywno�� na nasz� miar�.
> >
> > > Wp�yw idei czasu mo�emy odkry� we _wn�trzu_ i _zewn�trzu_, dzi�ki
czemu
> > > wiemy, �e jeste�my obiektywnie, nawet kiedy fizycznie �pimy.
> >
> > > Sta�a okresowo�� zjawisk fizycznych zaburzona poprzez inne zjawiska nie
ma
> > > wp�ywu na idee czasu,
> > > a na metod� obiektywizacji, kt�ra musia�aby dostosowa� zaistnia�e
> > > rozbie�no�ci w niejednorodnym modelu rzeczywisto�ci.
> >
> > > --
> > > pozdr.spit
> >
> > > WLMail QuoteFix ->http://www.dusko-lolic.from.hr/
> >
> > Nie ma czegoś takiego jak rzeczywistość obiektywna. Jest to
> > zastąpienie Boga, pozostałość metafizyki którą rozum negował,
> > abstrakcyjnej i z tym samym mechanizmem projektowania na zewnątrz
> > naszych wizji, stwierdzeń i uprzedzeń. Niedostrzegając że to własna
> > głowa, ustalenia kilka głów daną rzeczywistość kształtują.
>
> Właśnie chodzi o to, że tych głów jest kilka. A nawet więcej.
> I że są połaczone interfejsem, wprawdzie bezprzewodowym,
> ale ewidentnym, w sieć. To jest nowy podmiot, który ma się
> do tych głów tak, jak one do neuronów.
Podmiot nigdy nie jest na zewnątrz, myśl ludzka stwarzająca się w
grupie ludzi jest przedmiotem ich własnej psychiki umieszczonym w
przestrzeni i ta myśl w oderwaniu od człowieka zaczyna tym człowiekiem
się posługiwać. Poczytaj coś o Memach, jak bardzo dana wizja jest
zarażliwa i o memach internetowych.
|