Pytanie - Bigos nietypowy

1. Data: 2003-10-16 17:31:38

Temat: Pytanie - Bigos nietypowy
Od: "Kuferek" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie wszystkich grupowiczow.
No coz, mam problem. Otoz naszla mnie straszna ochota na bigosik ( z ziemniakami
mmmmm ) ale wszystkie przepisy jakie udalo mi sie znalezc, zawieraja w swoich
skladnikach mieso - a to kielbasa+boczek, a to wolowina + cos tam itd. Problem
polega na tym, ze jadam tylko miesko drobiowe.
No i wlasnie - czy ktos z Was eksperymentowal z drobiem w bigosie, moze sa
gdzies jakies gotowe przepisy ktore przegapilem? A moze wogole sie nie nada na
bigos? Plizzzzz pomocy :)

1. Data: 2003-10-16 18:00:53

Temat: Re: Pytanie - Bigos nietypowy
Od: "walkie!" <walkie_precz_ze_spamem@wroclaw_tu_cos_do_wywalenia.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kuferek napisał:
> [...]
> gdzies jakies gotowe przepisy ktore przegapilem? A moze wogole sie nie nada na

moze zrob bigos bezmiesny? ;)

--
+++++++++++++++++++++++++++++++
Justyna - walkie!

+++++++++++++++++++++++++++++++
Justyna - walkie!
http://shanties.art.pl
http://www.banana.szanty.pl/przs/grupa/index.php?act
ion=pokaz&id=25

1. Data: 2003-10-16 18:15:29

Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On 16 Oct 2003 19:31:38 +0200 I had a dream that Kuferek <k...@a...pl> wrote:
> [...]
>gdzies jakies gotowe przepisy ktore przegapilem? A moze wogole sie nie nada na

No a jaki problem zastąpić wieprzowinę drobiem albo kiełbasę wieprzową
kiełbasą drobiową? I robić wszystko inne według przepisu?

1. Data: 2003-10-16 18:26:55

Od: "Yenefer" <y...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> No i wlasnie - czy ktos z Was eksperymentowal z drobiem w bigosie, moze sa
> gdzies jakies gotowe przepisy ktore przegapilem? A moze wogole sie nie

Witam! Przyznam sie iz ja generalnie nie korzystam z przepisow robiac
bigos-po prostu wrzucam do niego rozne ilosci kielbasy i przeroznych mies
jakie mam akurat pod reka. Jak bylam na diecie robilam bigos z kurczakiem
( nie tylko z piersia ale z calym mieskiem jakie mi sie udalo z niego
wyskubac :) ) i wyszedl bardzo dobry - dodalam jeszcze slodkie sliwki i
suszone grzybki.... a reszta tradycyjnie... Wiec moje zdanie jest takie jak
poprzednika-zastap mieso i kielbase miesem z kurczaka, a napewno nie
zaszkodzi to Twojemu bigosikowi. Moze smak nie bedzie ten sam, ale bedzie
rowniez pyszne...
Pzdr Yenefer

1. Data: 2003-10-16 21:50:49

Od: Magdalena Potocka <m...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-10-16 19:31, Użytkownik Kuferek napisał:

> [...]
> gdzies jakies gotowe przepisy ktore przegapilem? A moze wogole sie nie nada na

uśmiechnij się ładnie do Lamy, ona robi fenomenalny bigos zupełnie bez
mięsa :-)

--
Magda

1. Data: 2003-10-17 07:12:51

Od: "Ania Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc Walkie :)

Przepraszam, ze zwracam Ci uwage, ale Twoja sygnaturka ostatnio sie jakos
rozrosla... Moze wcale o tym nie wiesz, ze jest podwojna?

Ja nie mam nic przeciwko, ale pewnie niedlugo ktos sie przyczepi.

Pozdrawiam,
Ania

Użytkownik "walkie!"
<walkie_precz_ze_spamem@wroclaw_tu_cos_do_wywalenia.
net.pl> napisał w
wiadomości news:bmmm4l$mbn$1@SunSITE.icm.edu.pl...
/.../

1. Data: 2003-10-19 12:21:49

Od: z...@o...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

A tu mam przepis na taki bigosik

Współczesny bigos znakomity

Stopień trudności: 2

Koszt: 3

Czas: 4 godziny i 30 minut

Przygotowanie: 1 godzina

Gotowanie: 3 godziny i 30 minut

Składniki dla 12 osób:

2kg kapusty kwaszonej

1kg białej kapusty cukrowej

1\2kg szynki drobiowej
1\4 kaczki

1kg kiełbasy (krajeńska lub jałowcowa)
[proponuję zastąpić drobiową]
10dag chudego wędzonego boczku
[to można wykluczyć]
2 czerwone cebule

3 szklanki suszonych grzybów (10dag)

3 łyżki powideł

2 łyżki koncentratu pomidorowego

1 łyżka musztardy

3 łyżki rodzynek

2\3 szklanki czerwonego wina wytrawnego

3-4 ziarna jałowca

12 ziaren pieprzu

3-4 ziarna ziela angielskiego

1 liść laurowy

1-2 goździki

sól

Przyrządzanie:

1. Cebule obrać i pokroić w piórka. Mięsoupiec lub
udusić z dodatkiem cebuli i przypraw, podlewając niewielką ilością wody.

2. Grzyby opłukać i namoczyć w wodzie na 2-3 godziny. Następnie osączyć i
pokroić w paski. Umyć rodzynki.

3. świeżą kapustę oczyścić, drobno poszatkować, sparzyć wrzątkiem,
osączyć i ugotować na pół miękko. Kwaszoną kapustę (niezbyt kwaśną)
posiekać na drobniejsze kawałki i gotować w małej ilości wody. Po godzinie
gotowania dodać świeżą kapustę, grzyby i wymieszać.

4. Upieczone mięsa pokroić w kostkę, dodać do kapusty razem z wytworzonym
sosem i przyprawami. Kapustę należy dość często mieszać, aby się nie
przypaliła.

5. Kiełbasę obrać z osłonek, pokroić na małe kawałki i dodać do bigosu.
Gotować jeszcze około dwóch godzin. Boczek umyć, osuszyć, drobno pokroić,
podsmażyć i dodać do potrawy.

6. Jeżeli bigos nie jest dostatecznie gęsty, należy zdjąć pokrywę i stale
mieszając, gotować go bez przykrycia. pod koniec gotowania wymieszać z
powidłami, rodzynkami, musztardą, koncentratem pomidorowym i winem. Gotować
jeszcze 15-20 minut.

Rada:

Najlepiej jest gotować bez przykrycia. W ten sposób pozbywamy się
niemiłych olejków eterycznych i specyficzej goryczy.

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

Chleb w doniczkach