Pytanie do lekarza lub farmaceuty

1. Data: 2006-06-02 17:59:08

Temat: Pytanie do lekarza lub farmaceuty
Od: "Rostov" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie odnośnie preparatu :

Acidum Phosphoricum Compose

Butelka 30 ml z zakraplaczem

Preparat stosowany w osłabieniu fizycznym lub umysłowym oraz w
okresie rekonwalescencji.

Skład:

Krople, 30 ml preparatu zawiera w równych częściach:

Acidum phosphoricum 3CH
Kalium phosphoricum 3CH
Anacardium orientale 3CH
Arnica montana 3CH
Gelsemium sempervirens 3CH
Selenium matallicum 3CH
Argentum nitricum 3CH
Avena sativa 3DH
Preparat zawiera 45% alkoholu.

Działanie:

Lek o właściwościach wzmacniających i tonizujących CUN, pomocny w
stanach wyczerpania fizycznego i psychicznego. Przydatny w okresie
rekonwalescencji, przemęczenia fizycznego i psychicznego, braku
apetytu. Daje dobre wyniki w przypadkach osłabienia i zaburzeń
pamięci, również u osób starszych.

Wskazania:

Zmniejszona wydolność fizyczna i psychiczna. Osłabienie pamięci.
Trudności z koncentracją podczas nauki lub pracy umysłowej.
Przeciążenie pracą umysłową. Trema. Okres rekonwalescencji.

Dawkowanie:

3 x dziennie po 20-30 kropli na wodę między posiłkami.

Jak długo można przyjmować taki lek ?
Czy nie powoduje on uzależnienia ?
Czy po odstawieniu leku można spodziewać się osłabienia sprawności

umysłowej spowodowanej brakiem tych substancji ?
Czy może odwrotnie - może on spowodować stałą poprawę stanu
pamięci i koncentracji ?

2. Data: 2006-06-03 07:38:53

Temat: Re: Pytanie do lekarza lub farmaceuty
Od: "RobertSA" <n...@a...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Rostov wrote:
> Skład:
>
> Krople, 30 ml preparatu zawiera w równych częściach:
>
> Acidum phosphoricum 3CH
> Kalium phosphoricum 3CH
> Anacardium orientale 3CH
> Arnica montana 3CH
> Gelsemium sempervirens 3CH
> Selenium matallicum 3CH
> Argentum nitricum 3CH
> Avena sativa 3DH
> Preparat zawiera 45% alkoholu.

Czesc!
Kupiles stosunkowo drogi kieliszek wódki czystej.
To nie jest lek, tylko tzw. "preparat homeopatyczny".

Na podstawie podanych rozcienczen mozna stwierdzic, ze oprocz etanolu i wody
preparat moze zawierac minimalne ilosci wyciagu z owsa.

> [...]
> rekonwalescencji, przemęczenia fizycznego i psychicznego, braku
> apetytu. Daje dobre wyniki w przypadkach osłabienia i zaburzeń

Pic na wode, doslownie i przenosnie.

> Jak długo można przyjmować taki lek ?

To nie lek. Jesli masz ochote i zbedne pieniadze, to dowolnie dlugo, nie
powinienes sie upic 30 kroplami wódki ;-)

> Czy nie powoduje on uzależnienia ?

Jesli jestes podatny na reklame i autosugestie, to kto wie ;-)

> Czy po odstawieniu leku można spodziewać się osłabienia sprawności

2 x nie

> Czy może odwrotnie - może on spowodować stałą poprawę stanu
> pamięci i koncentracji ?

Nie

pozdrawiam,

--
Robert

3. Data: 2006-06-03 12:04:11

Od: "studentka farmacji" <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Preparat o którym piszesz to kompleksowy lek homeoparyczny. Opinie na
temat leków homeopatycznych są różne, niektórzy trwierdzą, że
"tam nic nie ma" oprócz wody i spirytusu. Ja nie byłabym nastawiona
tak krytycznie. Wielu ludziom pomagają, nawet jeśli na skutek
autosugestii, to jednak zdarza. I tak naprawdę jest to pięta
Achillesowa konwencjonalnej medycyny i farmacji, ponieważ nie umiemy
sobie dotąd wyobrazić, jak substancja ma wywierać jakieś
działanie, skoro jest w ilościach śladowych. Ale czy to, że czegoś
nie rozumiemy oznacza, że jest to niemożliwe? Kilka wieków temu loty
w kosmos też były niemożliwe, albo po prostu nie mieliśmy
potrzebnej do tego wiedzy i osiągnięć technicznych...

Proponuję przyjmować ten lek, w sposób taki, jak sugerują w ulotce,
albo jeszcze lepiej taki, jaki zasugerował lekarz. Długie
przyjmowanie nie powinno wiązać się z negatywnymi skutkami, takimi
jak chociazby uzależnienie, odstawienie nie powinno spowodować
osłabienia sprawności... Czy nastąpi utrzymująca się poprawa
ciężko mi odpowiedzieć... Ale czemu nie spróbowac? Może efekt
okaże się wystarczający i nie trzeba będzie stosować preparatów
"konwencjonalnych", które zawsze wiążą się z większym ryzykiem
nietolerancji i działań niepożądanych?

4. Data: 2006-06-03 16:22:08

Od: "RobertSA" <n...@a...invalid> szukaj wiadomości tego autora

studentka farmacji wrote:

> ponieważ nie umiemy
> sobie dotąd wyobrazić, jak substancja ma wywierać jakieś
> działanie, skoro jest w ilościach śladowych

Nie ma zadnego dylematu - nie ma podstaw teoretycznych, aby cos, czego
(prawie) nie ma, moglo dzialac, i istotnie liczne prawidlowo prowadzone
badania kliniczne potwierdzaja, ze to nie dziala - czyli mamy empiryczne
potwierdzenie tej zdroworozsądkowej zasady. Wiec to filozofowanie jest nie
na miejscu w kontekscie preparatów scisle homeopatycznych. Natomiast jest na
rynku sporo preparatów mieszanych, homeopatyczno-ziolowych, o niesladowych
ilosciach substancji czynnych.

> Ale czy to, że czegoś
> nie rozumiemy oznacza, że jest to niemożliwe?

Jak wyjasnilem wyzej, mechanizm niedzialania homeopatii jest dobrze poznany
i potwierdzony.

> Kilka wieków temu loty
> w kosmos też były niemożliwe, albo po prostu nie mieliśmy
> potrzebnej do tego wiedzy i osiągnięć technicznych...

To nie ma nic do rzeczy - lot w kosmos jest godnym podziwu konkretnym
dokonaniem, walenie fiolką z wodą o książke (podstawowa "technologia"
homeopatów) juz nim nie jest ;-)

Zas skoro mowisz o kilku wiekach, nie od rzeczy bedzie przypomniec, ze
homeopatie usiluje sie stosowac od kilku wiekow wlasnie, z konsekwentnym
niepowodzeniem, bo przez tak dlugi czas nie udalo sie dowiesc jej
skutecznosci.

> Proponuję przyjmować ten lek, w sposób taki, jak sugerują w ulotce,
> albo jeszcze lepiej taki, jaki zasugerował lekarz

Jesli tak bylo, proponuje zmienic lekarza.

> Ale czemu nie spróbowac?

Ale czemu AKURAT TEGO? Czemu nie nosic np. piórka kanarka w kieszeni?

5. Data: 2006-06-03 18:43:02

Od: "Rostov" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niektórzy mają chyba w sobie więcej hipokryzji, ironii i cynizmu
niż samokrytyki.

Studentko - dzięki za informację :)

6. Data: 2006-06-03 19:07:51

Od: "Tadeusz" <t...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RobertSA" <n...@a...invalid> napisał w wiadomości

> [...]
> badania kliniczne potwierdzaja, ze to nie dziala - czyli mamy empiryczne
> potwierdzenie tej zdroworozsądkowej zasady.

Mylisz się - poczytaj np. Lancet ...
mała podpowiedź: np. hasło "pamięć wody"

Tadeusz

7. Data: 2006-06-03 21:29:22

Od: "RobertSA" <n...@a...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz wrote:
> Użytkownik "RobertSA" <n...@a...invalid> napisał w wiadomości

> Mylisz się - poczytaj np. Lancet ...

Czyzbym przeoczyl jakies rewelacje po Shang et al. 2005? To oswiec mnie.

8. Data: 2006-06-06 09:04:39

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 3 Jun 2006 21:07:51 +0200, Tadeusz wrote:

> Mylisz się - poczytaj np. Lancet ...
> mała podpowiedź: np. hasło "pamięć wody"

Ja też poproszę o namiary, bardzo jestem ciekawy.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

Nonoxynol-9
szczepionka na polio - jak długo działa?
Kłucie/ucisk w piersi
testy pamięci??
cukrzyca