Pytanie do użytkowników pralkosuszarek

11. Data: 2006-11-20 14:39:42

Temat: Re: Pytanie do użytkowników pralkosuszarek
Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl> napisał(a):

> I właśnie_ten Electrolux o 1000 zł taniej.

No więc cena 3,5k, nawet za Electroluxa, wydawała mi się nieco wygórowana.

> Nie wiesz czy dowożą agd?

Nie mam pojęcia, niestety.

--
JoP

12. Data: 2006-11-22 22:52:01

Od: "McKee" <M...@w...-usun-to-.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kajetana_Kinga aka Słowotok" <k...@g...pl> wrote in message
> Natomiast jeśli chodzi o klasę A, to ja się będę upierać, bo prąd chyba w
> ciągu ostatnich 2 lat podrożał.
Tak sobie porównałem:
ELECTROLUX EWW1290 http://www.maxaudio.pl/sklep/artykul/id/18415
ARISTON AMD 129 http://www.maxaudio.pl/sklep/artykul/id/10111
BOSCH WVT 1260EU http://www.maxaudio.pl/sklep/artykul/id/9811
I wychodzi, że przy praniu Electrolux zużywa najwięcej prądu (a o klasie
wogóle nie piszą - zresztą nie dziwne efektywność prania może być "A" ale
już przy wirowaniu a tym bardziej suszeniu prądu trzeba zużyć dużo dużo
więcej - stąd pralkosuszarki będą zawsze w "C" (przy całym cyklu)).

Ja bym wybrał Aristona (i to jeszcze niższy model z tysiącem obrotów)
(Powód: cena zakupu i cena części - electrolux i bosh są pierońsko drogie w
naprawach (po kilku latach gwarancja się kończy). Przy okazji: obecna pralka
działa mi już ponad 10 lat i nie chce się jakoś porządnie popsuć :(

13. Data: 2006-11-23 14:41:00

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl> napisał(a):

> Witam,
>
> temat był poruszany na grupie, m.in. w wątku

http://groups.google.pl/group/pl.rec.dom/browse_thre
ad/thread/ae9e9869c7d9245
d/
> 015f561d1b4fada3?lnk=gst&q=pralkosuszarka&rnum=1&hl=
pl#015f561d1b4fada3

> Część osób twierdzi, że urządzenie nie suszy zupełnie, część, że tak. Nie
padły

> jednak żadne nazwy producentów.
> Dalej: czy są w Polsce pralkosuszarki, które używają do suszenia
powietrza, a nie wody
> przez urządzenie w jednym cyklu wynosi 94 litry!)?
Zimna woda służy do skraplania (kondensacji) pary. Wszystkie pralkosuszarki
obecnie produkowane mają suszenie kondensacyjne. Moim zdanie jest to lepsze
rozwiązanie niż suszenie z odprowadzaniem pary na zewnątrz budynku.

> I jak się programuje takie urządzenie: włącza się od razu cykl prania i
> suszenia, przed praniem, czy najpierw trzeba uprać, a potem włączyć
kolejny cyk suszenia (jeśli nie da się tego zaprogramować od razu, to nie
kupuję).
Rozśmieszyłaś mnie. Przede wszystkim należy co chwilę zaglądać do bebna
(wyłączamy, czekamy 2 min. aż puści blokada.....), czy pranie nie jest
przesuszone. No chyba, że sobie coś kupisz ekstra z czujnikiem wilgotności.

przedawnienie samowoli budowlanej.
Zmywarka 45 SIEMENS SF 64M350EU
ekspresy SAECO - boiler aluminiowy kontra stal nierdzewna
Pralka w kuchni
Legrand a Berker