Pytanie dot. ciśnienia

1. Data: 2005-12-01 20:42:46

Temat: Pytanie dot. ciśnienia
Od: "cels" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
Mam pytanie dot. cisnienia krwi. Wiem ze prawidlowa wartosc to 120/90, u
mnie oscyluje w granicach 125/55 czasem 140/60. Wyczytalem ze 140 jest to
wartosc graniczna i w razie jej ciaglego przekraczania nalezy udac sie do
lekarza. Natomiast, czy powinienem sie przejmowac tym, ze ta druga wartosc
jest tak bardzo zanizona tj. 55-60 ?

pzdr CeLs

2. Data: 2005-12-01 21:01:45

Temat: Re: Pytanie dot. ciśnienia
Od: "ekki" <e...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cels" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> lekarza. Natomiast, czy powinienem sie przejmowac tym, ze ta druga wartosc

Dla sprostowania prawidłowa wartośc ciśnienia czyli ksiązkowa to 120/80
Zależy ile masz lat i na jakie choroby przewlekłe chorujesz? czy jesteś
nerwony?
Na pewno powinieneś skonsultowac się z lekarzem. Ogólnie niebezpieczniejsze
jest jak ciśnienie rozkurczowe ( to drugie) jest wysonie np powyżej 100.
Jeżeli nie odczuwasz jakiś specjalnie dolegliwości i nie przeszkadza ci to w
życiu, to oprócz regularnych kontroli nie masz się czego martwić. Jesli
pracujesz fizycznie i ciężko to koniecznie idź do lekarza.

3. Data: 2005-12-01 21:04:14

Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

cels napisał(a):
> [...]
> lekarza. Natomiast, czy powinienem sie przejmowac tym, ze ta druga wartosc

z tego co mi wiadomo najlepsze wartości to 80-84/120-130

powyżej 140/90 mówimy o nadciśnieniu (nawet jeżeli tylko jedna wartość
została przekroczona)

natomiast w Twoim przypadku martwi mnie co innego....

duże różnice pomiędzy skurczowym a rozkurczowym...

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

4. Data: 2005-12-01 22:19:25

Od: "cels" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się czego martwić. Jesli pracujesz fizycznie i ciężko to koniecznie idź do

Dzieki za odp.

Wiek 20 lat, na nic nie choruje, ogolnie uprawiam sporty typowo kondycyjne
typu basen, kolarstwo.
Poki co nie mam zadnych problemow, nigdy nie zdazylo mi sie zemdlec lub tez
zaslabnac po wysilku.
Chcialem natomiast zasiegnac rady czy powinienem sie tym martwic.

pzdr CeLs

5. Data: 2005-12-01 22:21:55

Od: "cels" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> E_m_i_
>

> "Ci co poznali mrok, światło kochają,
> Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

Rowniez mnie to niepokoi, a wiesz moze co moze byc przyczyna tego ?
Ewentualnie jakie moga byc konsekwencje ?

pzdr CeLS

6. Data: 2005-12-02 13:48:05

Od: "ekki" <e...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tez zaslabnac po wysilku.
> Chcialem natomiast zasiegnac rady czy powinienem sie tym martwic.

Przy uprawianu tych sportów takie ciśnienie może być niebezpieczne,
najlepiej będzie jak odwiedzisz kardiologa bo bez badań nie da się ustalic
przyczyny. Pamiętaj że za stan serca odpowiada też żywienie i genetyczne
uwarunkowania. Przeprowadz wywiad rodzinny czy moze ktos ma nadciśnienie czy
inne pokrewne choroby.

cchorzenie goleni
Boląca szyja...poradzcie proszę
spozywanie bardzo duzych ilosci wody