Pytanie o "moralność" wypowiedzi

331. Data: 2009-09-11 18:50:23

Temat: Re: Pytanie o "moralność" wypowiedzi
Od: "bartus" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ba! W mojej opinii- wysokie IQ często ogranicza dostęp do sfery uczuć. Z
> mojego własnego doświadczenia- jakakolwiek dyskusja z kimś takim jest z
> góry skazana na szereg nieporozumień.

To oczywiste. Po co się męczyć dyskusją? Lepiej przemawiać do kretyna bo
przyjmie bezkrytycznie wszystko jak dziecko.

> serdecznie pozdrawiam

niemniej serdecznie i ja.

332. Data: 2009-09-11 19:00:43

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:

> Definiuje się w psychologii inteligencję emocjonalną. Znasz to pojęcie?

To poproszę jeszcze jakieś materiały na poparcie tezy jak to wysokie IQ
ogranicza inteligencję emocjonalną :-)

Stalker, o ile już nawet zgodzimy sie na równość inteligencja
emocjonalna = "sfera uczuć", co jest co najmniej hmmm... dyskusyjne

333. Data: 2009-09-11 19:12:22

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Stalker, o ile już nawet zgodzimy sie na równość inteligencja emocjonalna
> = "sfera uczuć", co jest co najmniej hmmm... dyskusyjne

Aby poczuć- należy na jakiś czas wyłączyć myślenie. Po prostu- czuć.
Człowiek bardzo inteligentny często nie wie, że w ogóle można nie myśleć o
niczym- np po prostu poczuć się z sobą samym, ze swoim ciałem, posłuchać, co
ono ma nam do powiedzenia

serdecznie pozdrawiam

Chiron

334. Data: 2009-09-11 19:17:44

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

zeusx pisze:

> Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
> wiadomości news:h8bqej$n3d$2@atlantis.news.neostrada.pl...
> XL pisze:
> Ludzie typu Paulinka wierzą.
>
> To dobrze. Odnoszę jednak wrażenie ,ze nie wiedzą w co.

Wiedzą, wierzą w Boga. Kościół jest tylko narzędziem. Jeżeli to
narzędzie pomaga być bliżej Boga, to znaczy, że spełnia swoją rolę.

> Ich wiara nie ogranicza się do
> coniedzielnych wizyt w kościele. Ich wiara sprowadza się do tego, że
> nauki Chrystusa stosują w praktyce.
>
> A to mi jakoś koliduje z tym nieznaniem "Aniele boży".:->

Przez moje dziecko? Nie zna to prawda. Nie widzę potrzeby, żeby znało na
pamięć modlitwy, skoro nie chodzę do Kościoła.
Przeczytałam Stary Testament w przekładzie Wujka, przeczytałam Nowy
Testament, znam 'Aniele Boży, cały obrządek podczas Mszy Świętej,
kolędy, pieśni religijne. Jeżeli pijesz do tego, że nie znam czegoś, co
krytykuje, to z gruntu postawiłeś dwa błędne założenia.
Nie krytykuję obrządków religijnych, sakramentów etc., znam je doskonale.
Nie podoba mi się dzisiejszy Kościół tylko tyle i aż tyle. Wolno mi.

--

Paulinka

335. Data: 2009-09-11 19:18:14

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> Też mi koliduje. Bo niby jak stosować się do nauki, której się nie zna?

Tak wiem, Twoje córki Biblię znały na pamięć w wieku lat 2.

--

Paulinka

336. Data: 2009-09-11 19:19:25

Od: "Robakks" <R...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

"bartus" <m...@w...wp.pl>
> "Robakks" <r...@w...pl>

> Ja czuję, szczególnie jak po wyjściu z kościółka lecą "kurwy" na prawo i
> lewo przy niedzielnym piwku ;). Albo patologie i terror w domu jak był tak
> jest. To chyba ma nazwę - hipokryzja?
> Czujesz?
>
> Pozdrawiam.
/author: bartus/

Słowo hipokryzja pochodzi z języka greckiego i powstało w czasach,
kiedy nie było jeszcze kościółków, "kurwów" , niedzielnych piwków,
byli natomiast ludzie obłudni i podli, fałszywi, nieszczerzy, podstępni,
wredni, bez honoru i bez godności. Cechą wyróżniającą tych ludzi
jest UDAWANIE, a więc po grecku hypokrisis.
Widzę wokól siebie wielu hipokrytów udających kogoś innego
niż są, ale nie utożsamiam tego z wyznaniem lecz z charakterem.
W Internecie bardzo łatwo rozpoznać hipokrytów, bi nigdy nie
podpisują się imieniem i nazwiskiem. Po prostu udają...
Czuję hipokrytów na odległość. :)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości

337. Data: 2009-09-11 19:31:51

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:

> [...]
> Człowiek bardzo inteligentny często nie wie, że w ogóle można nie myśleć
> o niczym- np po prostu poczuć się z sobą samym, ze swoim ciałem,

Byłby to bardzo dobry argument w dyskusji o naturalnych porodach :>

--

Paulinka

338. Data: 2009-09-11 19:38:38

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
wiadomości news:h8e96i$esb$5@nemesis.news.neostrada.pl...
Chiron pisze:

> [...]
> co ono ma nam do powiedzenia

Byłby to bardzo dobry argument w dyskusji o naturalnych porodach :>

wiem coś o tym, też byłem matką:-)

serdecznie pozdrawiam

Chiron

339. Data: 2009-09-11 20:04:34

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:

> [...]
> Człowiek bardzo inteligentny często nie wie, że w ogóle można nie myśleć
> o niczym- np po prostu poczuć się z sobą samym, ze swoim ciałem,

ROTFL :-D

Chiron, tego typu teorie, takie wiązania faktów i wyciąganie wniosków to
chyba spokojnie można by psychologicznym łysenkizmem nazwać :-)

Stalker, albo chironmancją :-)

340. Data: 2009-09-11 20:07:44

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> ROTFL :-D
>
> Chiron, tego typu teorie, takie wiązania faktów i wyciąganie wniosków to
> chyba spokojnie można by psychologicznym łysenkizmem nazwać :-)
>
> Stalker, albo chironmancją :-)

...tak przypuszczałem. Msz rację:-)

serdecznie pozdrawiam

Chiron