Pytanie o potrzebne produkty do ogrodu

11. Data: 2006-01-30 21:52:12

Temat: Re: Pytanie o potrzebne produkty do ogrodu
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:kv03numfz3ot.nfwnjoky4t1u.dlg@40tude.net...

> Normalnie na kolanach się prosi Boga żeby rosło:)
> Bosh, ależ zadajesz pytania:)

No sorry, ale jak niby mam grzebać w ziemi, jeśli nie na kolanach? nie mam
takich kęp 2 m średnicy, jak niektórzy, żeby można było włazić ze szpadlem,
oszczędnie gospodaruję miejscem :D Z plewieniem to samo, ręcznie się robi:D

I jeszcze - nauka płynie z doświadczenia. Z 6-7 lat temu robiłam cosik w
ogrodzie koło 1.XI, na kolanach, ziemia była mokra, zimna, ja w dżinsach, o
podkładkach mi się nie śniło, no i nabawiłam się stanów zapalnych. W
starczym wieku podkładka to grunt! ;)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

12. Data: 2006-01-31 11:30:02

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> Ja bym kupiła nawet internetowo sekator do winorośli, ale teki
> prawdziwy. Widziałam kiedyś taki w "ładnej" gazecie, nie chodzi mi o
taki z
> obleczonymi zieloną gumą rączkami ale taki żelazny (chyba) ze
sprężyną
> pośrodku ...
>
> Tak, wiem, chcę od razu uprzedzić się od kąśliwych żarcików
grupowych
> panów :-P
>
> Serdecznie Miłka

Możesz zaszaleć zakupem solidnego sprzętu (chyba, bo drogo) np tutaj:
http://www.studiobonsai.pl/sklep,589,,,01,,pl-pln,42
59,0.html
:-))
Pozdrawiam pogodnie
skryba

13. Data: 2006-01-31 19:50:34

Od: "Maciej" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja odpowiem, bo z natury jestem dobra kobita;)

Dzięki dobra Kobieto

> Mieszkam w małym mieścinie i to czego mi brakuje to porządnego sklepu
> z narzędziami. I rękawiczki - ale nie pseudo - ogrodnicze wampirki, ale
> takie po których doprowadzenie rąk do użytku nie trwa więcej niż 10-15
> minut.

I właśnie na tego typu odpowiedzi czekałem

Pozdrawiam
Maciej

14. Data: 2006-02-01 08:51:51

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciej wrote:

> I właśnie na tego typu odpowiedzi czekałem

Mogę dołożyć - narzędzia ogrodnicze dostosowane do małych dłoni.
Szpadelki udało mi sie znaleźć (pewnie dziecinne ;)), ale widły,
grabie mam na grubych drągach, których nie mogę wygodnie trzymać
w ręce. Grackę oprawiłam sama, na kiju od szczotki :)

Najpiękniejszą muzyką przed snem

15. Data: 2006-02-01 09:23:22

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> grabie mam na grubych drągach, których nie mogę wygodnie trzymać
> w ręce. Grackę oprawiłam sama, na kiju od szczotki :)

To dołożę jeszcze jedno - narzędzia, które można _powiesić_. Nie znoszę
grzebania w stosi grabi, łopat, szpadli, prętów, grabi do liści itp., coby
znaleźć to jedno jedyne narzędzie:)

Pozdrawiam, Basia.
--
http://tabaza.sapijaszko.net/

16. Data: 2006-02-01 09:24:26

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciej napisał(a):
[...]
> I właśnie na tego typu odpowiedzi czekałem

Zobacz przez co trzeba przejść* aby założyć ogród.
A ty zacząłeś od końca.
;-)
pozdr. Jerzy
--
*PROGRAM KURSU PROJEKTOWANIE I ZAKŁADANIE OGRODÓW
Pakiet 1

Pakiet 2
lekcja 3 1. Porządkowanie (modelowanie) terenu
2. Ogrody użytkowe
lekcja 4 1. Wytyczanie
2. Kamienie naturalne oraz sposoby ich obróbki

Pakiet 3
lekcja 5 Nawadnianie ogrodu
lekcja 6 Projektowanie i zakładanie kwietników z roślin jednorocznych

Pakiet 4
lekcja 7 1. Odprowadzanie wody z ogrodu
2. Przygotowanie betonu oraz jego zastosowanie
lekcja 8 Projektowanie i zakładanie rabat z kwiatów dwuletnich

Pakiet 5
lekcja 9 1. Skarpa
2. Gotowe elementy z betonu
3. Powstanie ogrodów
lekcja 10 Zakładanie trawnika poprzez wysiew nasion trawy i jego pielęgnacja

Pakiet 6
lekcja 11 1. Schody w ogrodzie
2. Historia sztuki ogrodowej - starożytna Mezopotamia i Persja
lekcja 12 1. Zakładanie trawnika poprzez rozkładanie darni
2. Metal w ogrodzie

Pakiet 7
lekcja 13 1. Drogi ogrodowe i kąciki wypoczynkowe
2. Historia sztuki ogrodowej - starożytny Egipt
lekcja 14 Projektowanie i zakładanie rabat kwiatowych z roślin wieloletnich

Pakiet 8
lekcja 15 1. Miejsca postojowe i podjazdy
2. Historia sztuki ogrodowej - starożytna Grecja i starożytny Rzym
lekcja 16 Zakładanie ogrodu skalnego

Pakiet 9
lekcja 17 1. Woda w ogrodzie: ozdobny zbiornik wodny, fontanna, dwupoziomowe
oczko wodne
2. Historia sztuki ogrodowej - starożytne ogrody chińskie i japońskie
lekcja 18 1. Sztuczne źródełko i strumyk
2. Wodospad
3. Ochrona ptaków w ogrodzie

Pakiet 10
lekcja 19 1. Murki oporowe
2. Historia sztuki ogrodowej - średniowieczny ogród klasztorny i zamkowy
lekcja 20 Krzewy ozdobne

Pakiet 11
lekcja 21 1. Ogrodowy kącik zabaw dla dzieci
2. Historia sztuki ogrodowej - ogród renesansowy
lekcja 22 Drzewa ozdobne tracące liście

Pakiet 12
lekcja 23 1. Pergola i kratka ogrodowa
2. Historia sztuki ogrodowej - ogród barokowy
lekcja 24 1. Rośliny iglaste oraz rośliny zimozielone
2. Drewno w ogrodzie

Pakiet 13
lekcja 25 1. Sadzawka ogrodowa
2. Historia sztuki ogrodowej - ogrody krajobrazowe XVIII w. Ogród angielski
lekcja 26 Żywopłoty

Pakiet 14
lekcja 27 1. Ogrodzenia
2. Historia sztuki ogrodowej - ogrody XIX w.
lekcja 28 Ogród zimowy

Pakiet 15
lekcja 29 1. Ogród na dachu
2. Historia sztuki ogrodowej - podsumowanie
lekcja 30 1. Pawilony ogrodowe
2. Małe drzewka i krzewy
3. Wyroby ceramiczne i drewniane w ogrodzie

Pakiet 16
lekcja 31 1. Oświetlenie ogrodowe
2. Rzeźby ogrodowe
3. Ogrody współczesne
lekcja 32 1. Meble ogrodowe
2. Harmonogram prac ogrodowych
3. Kompostowanie w ogrodzie

17. Data: 2006-02-01 16:44:42

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger wrote:

> [...]
> grabie mam na grubych drągach, których nie mogę wygodnie trzymać
> w ręce. Grackę oprawiłam sama, na kiju od szczotki :)

Mysle, ze ciekawym dla wielu bylby dzial z narzedziami zaprojektowanymi
specjalne dla leworecznych. Mimo, ze nie jestem leworeczna, zawsze z
ciekawoscia ogladam w sklepie sekatory, szpadelki, "widelce"
zaprojektowane na lewa dlon, bo czesto staram sie pracowac zmieniajac
rece, zeby prawa mnie tak ciagle nie bolala (w ten sposob bola obie, ale
mniej :) i kupilam sekator na lewa reke. Musze przyznac, ze nie bardzo
mi idzie, ale moze sie przyzwyczaje:)

MB

18. Data: 2006-02-01 19:09:08

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prawdziwy. Widziałam kiedyś taki w "ładnej" gazecie, nie chodzi mi o taki
> obleczonymi zieloną gumą rączkami ale taki żelazny (chyba) ze sprężyną

Miłka, ja też marzę o takim! I wiem o czym piszesz. Mój dziadek miał takie
cudo, wyprodukowane pewnie przez jakiś przydomowy warsztat ślusarski.
"Frikas" może sie schować ,"Gardenię" pociąłby na kawałki. W ostrym stanie
przetrwał wiele lat. Dopiero trzecie /moje/ pokolenie go stępiło. Nie było
gdzie naostrzyć, kupilam nowy za pół setki - dwa sezony wytrzymał. Podobnie
jest z obierakiem do ziemniaków - najlepszy z wiejskiego targowiska.
z poważaniem
Anka

19. Data: 2006-02-01 19:20:02

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Wszystko w ogrodzie robi się na kolanach - sadzi, plewi, nawozi, zagrabia. W
Krakowie te podkładki po 12 zł ale bez nich ja istnieć nie mogę. Raz rzucili
ochraniacze miękkie, na kolana, o formacie rowerowym, po 24 zł. znikły
błyskawicznie. Wyrób chyba z Niemiec. Żałuję, że nie kupiłam. Ze sprzętu
ogrodowego marzą mi się również normalne, drewniane taczki, może jakieś
ostrzałki do sierpów, sekatorów, nożyc do trawy. Niestety, wszystko to wagę
swoją ma i chyba nie nadaje się na handel wysyłkowy.

20. Data: 2006-02-01 19:32:57

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> I właśnie na tego typu odpowiedzi czekałem

Ja kupiłabym coś z branży ozdobnej - oryginalne, chłopskie amfory do ogrodu,
wykonywane z gliny, /duże/ a zwłaszcza niedostępna na polskim rynku amfora
ze ściętym bokiem, służąca do kaskad kwiatowych, niejako wylewających się
niczym strumień z takiej leżącej, lecz z powodu ściętego boku bardzo
stabilnej donicy /smagliczka, niezapominajka, floks miniaturowy, a nawet
nasturcje niskie. W Anglii kilkadziesiąt funtów kosztuje, a materiał
przecież tani jak barszcz.
ożywczo
Anka

> Pozdrawiam
> Maciej

ide luli
Wątek bardziej rolniczy
zakup nasion z targowiska, a temperatura
cięcie drzewek
Huba !