Pytanko odnosnie cwiczen?

1. Data: 2003-06-25 08:49:57

Temat: Pytanko odnosnie cwiczen?
Od: "Pawel" <T...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka

Wiem ze to pytanie nie jest na ta grupe ale nie znalazlem odpowiedniej a
widzialem posty odnosnie cwiczen na tej grupie wiec moze.... Otoz codziennie
robie 10-15x po 10 pompek. Mam 180cm wzrostu i waze 73kg wiec chyba nie jest
az tak zle zemna :). Zalezy mi na poprawieniu mojej sylwetki tzn. chce
troche poprawic muskulature gornej czesci ciala. Oczywiscie bez przesady nie
chce wygladac jak miesniak tylko zeby gora byla troche szersza niz dol. Wiec
mam pytanko czy robienie 100-150 pompek dziennie cos da czy raczej z taka
iloscia i takimi cwiczeniami dac sobie spokuj?
Mam jeszcze pytanie odnosnie miesni brzucha: czy lepiej robic cale brzuszki
czy tylko spiecia i w jakich ilosciach/seriach?

dzieki za ewentualne odpowiedzi

2. Data: 2003-06-25 17:07:30

Temat: Re: Pytanko odnosnie cwiczen?
Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bdck5u$igc$...@a...news.tpi.pl,
Pawel <T...@p...wp.pl>:

> [...]
> moze.... Otoz codziennie robie 10-15x po 10 pompek. Mam 180cm wzrostu
> i waze 73kg wiec chyba nie jest az tak zle zemna :)

Brzmi dobrze :)

> [...]
> pytanko czy robienie 100-150 pompek dziennie cos da czy raczej z taka
> iloscia i takimi cwiczeniami dac sobie spokuj?

"Cos" da, ale jak nie bedziesz zwiekszal obciazenia, a tylko liczbe
powtorzen, to w niewielkim stopniu wspomozesz przyrost masy miesniowej.
Najefektywniejsze na wzrost miesnia sa cwiczenia z obciazeniem pozwalajacym
wykonac 8-12 powtorzen w serii, kilka serii, najlepiej ze 2 rozne cwiczenia
na te sama grupe miesni. To musi byc uzupelnione odpowiednia dieta, bo
miesnie musza miec material do budowy, glownie chodzi o spozycie
odpowiedniej ilosci bialek w rownomiernych porcjach.

Na efekt "poszerzenia" gornej polowy powinienes robic cwiczenia na miesnie
najszersze grzbietu - pompki nie sa tu optymalne, chyba ze z wysoko opartymi
rekami. Najlepsze jest sciaganie drazka, ew. podciaganie na drazku w
szerokim uchwycie, moze byc z podparciem stopami na krzesle, jesli za
ciezko.

Poza tym obrecz barkowa.

> Mam jeszcze pytanie odnosnie miesni brzucha: czy lepiej robic cale
> brzuszki czy tylko spiecia i w jakich ilosciach/seriach?

Najlepiej laczyc rozne rodzaje cwiczen. Wielu specjalistow obecnie twierdzi,
ze spiecia sa bezpieczniejsze, bo przy zlej technice cale brzuszki moga byc
niekorzystne dla kregoslupa. Nie zapominaj o skretnych.

O cwiczeniach jest cala masa na WWW.
Zobacz np. ten niezly site:

http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

--
Robert

3. Data: 2003-06-25 22:58:41

Od: Robert Pyzel <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:bdck5u$igc$1@atlantis.news.tpi.pl tako rzecze Pawel

> [...]
> Mam jeszcze pytanie odnosnie miesni brzucha: czy lepiej robic cale
> brzuszki czy tylko spiecia i w jakich ilosciach/seriach?
Może coś poczytaj o metodyce treningu siłowego. np. tu
http://www.dami.pl/~rafalsroka/
Bo 15*10 to raczej złe proporcje są, a jeszcze nie wiemy, czy ręce
wąsko czy szeroko itp. szczegóły.

--
Matwieicz kupował zachodnie piwo w puszkach, przelewał do krajowych
butelek i dopiero wtedy pił. W ten sposób poniżał Zachód.

4. Data: 2003-06-26 22:00:25

Od: "Michał Wojciechowicz" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

: O cwiczeniach jest cala masa na WWW.
: Zobacz np. ten niezly site:
:
: http://www.exrx.net/Lists/Directory.html
Swietna strona! Juz chodze na silownie pare lat ale tak fajnej strony o
cwiczeniach silowych nie wiedzialem, tylko w stylu "koksiarze.pl" itp.
Pozdrawiam
Michal

Znieczulenie zewnatrzoponowe
tabletki antykoncepcyjne, a opalanie