Quercus dumosa

1. Data: 2003-11-02 20:48:19

Temat: Quercus dumosa
Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

lub po angielsku scrub oak. Jak to będzie po polsku?

TIA
Renata

2. Data: 2003-11-02 23:42:39

Temat: Re: Quercus dumosa
Od: "Janusz D.c" <nikto@[bez spamu]powernet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> lub po angielsku scrub oak. Jak to będzie po polsku?

Dab krzaczasty ??? :)))

Janusz

3. Data: 2003-11-03 10:18:30

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Janusz D.c > napisał(a) w wiadomości: ...
>Dab krzaczasty ??? :)))

Taka nazwa wydaje sie trafna, poniewaz ten zimozielony gatunek dorasta
jedynie do 4 m wysokosci.
Ewentualnie moze byc dab krzewiasty.

Pozdrawiam,
Bpjea

4. Data: 2003-11-03 12:37:11

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> wrote in
.waw.pl:

> lub po angielsku scrub oak. Jak to będzie po polsku?
> TIA
> Renata

A czemu nie zapytasz o to dendrologow?
Jest paru w tym kraju. Beda wiedziec, czy ma to polska nazwe, czy trzeba
dopiero utworzyc.
Bo tak to mozna w nieskonczonosc..
Pozdrowienia - Ewa Sz.

5. Data: 2003-11-03 17:37:47

Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <X...@1...17.1.38>, Ewa
Szczęœniak wrote:

> Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> wrote in
.waw.pl:

> A czemu nie zapytasz o to dendrologow?

Bo tu było mi najbliżej i najprościej (po googlach), no i mniej więcej
w temacie. Jeśli to zawiedzie, będę szukała dalej. Tak jak, gdy
zawiodły google, zwróciłam się do Was.
Ale jak masz jakiś namiar na dendrologa, to chętnie bym skorzystała.

Renata

6. Data: 2003-11-04 09:50:20

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> wrote in
.waw.pl:

> Bo tu było mi najbliżej i najprościej (po googlach), no i mniej więcej
> w temacie. Jeśli to zawiedzie, będę szukała dalej. Tak jak, gdy
> zawiodły google, zwróciłam się do Was.

Ale jesli potrzebujesz porawnych polskich nazw do tlumaczen, to musisz
sprawdzac u zrodla. Chyba ze nie jest bardzo istotna poprawnosc naukowa
nazwy, wazne tylko, zeby byla. Zalezy, czy robisz slownik botaniczny czy
tlumaczysz artykul do Magii Ogrodow czy innego Moj Piekny Ogrod :-)

> Ale jak masz jakiś namiar na dendrologa, to chętnie bym skorzystała.

Wejdz na strone Instytutu Dendrologii PAN w Korniku i od nich zacznij.
namiaru nie mam, ale google powinny wyrzucic.
Pozdrowienia - Ewa Sz.

7. Data: 2003-11-04 11:27:30

Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <X...@1...17.1.38>, Ewa
Szczęœniak wrote:

> [...]
>
> Ale jesli potrzebujesz porawnych polskich nazw do tlumaczen, to musisz
> sprawdzac u zrodla. Chyba ze nie jest bardzo istotna poprawnosc naukowa

Nie jest zbyt istotna.

>Zalezy, czy robisz slownik botaniczny czy
> tlumaczysz artykul do Magii Ogrodow czy innego Moj Piekny Ogrod :-)

Jest jeszcze trzecie wyjście:)

> Wejdz na strone Instytutu Dendrologii PAN w Korniku i od nich zacznij.
> namiaru nie mam, ale google powinny wyrzucic.

Dzięki.

http://www.idpan.poznan.pl/

Zaraz sobie ją obejrzę.

Renata