Rada Rodziców

71. Data: 2008-11-26 10:54:35

Temat: Re: Rada Rodziców
Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Złota polska jesień... czas urzekania... a *złośliwa* takie rzeczy z zimna
zębami wydzwania:

> znaczy chyba się pogubiłam - jakie pieniądze w jakiej klasie ?

SP, kl. II

> Wydatki w naszej szkole to :
> - składka na były komitet rodzicielski teraz RR ( min. 40 zł )

dobrowolna kwota, ale sugerowane min. 100 zł / rok

> zbierana przez wychowawcę bądź wpłacana bezpośrednio na konto

do sekrestariatu - nauczyciel umywa łapki...
W zeszłym roku większość kasy RR poszła na imprezę z okazji nadania imienia
szkole... Ponieważ moje dziecko było mocno zaangażowane w część artystyczną
a na samej imprezie nie dostało nawet kubka wody (nie wspominając nic o
jakimkolwiek jedzeniu), a zaproszeni goście obżerali się wykwintnymi daniami
przygotowanymi przez firmę cateringową - szkola ode mnie nie dostała NIC!!!

> - składka roczna 10 zł na drobne prezenty zbierana przez nauczyciela

10 zł m-cznie na tzw "klasowe" - zbiera czwarty z "trójki" czyli skarbnik
klasowy :). Klasowe idzie na: prezenty, dyplomy, nagrody, wodę do picia (w
klasie) dla dzieci, kwiatki dla nauczycieli, przegryzki i napoje na
spotkania klasowe, dodatkowe materiały plastyczne jak bachorki
przygotowywują dzieła sztuki na kiermasze.
Z zeszłego roku została całkiem spora pula pieniędzy, więc we wrześniu, za
"klasowe" zostały zakupione dodatkowe zeszyty ćwiczeń dla całej klasy.

> - ubezpieczenie płacone u nauczyciela

do sekretariatu - nauczyciel umywa łapki...

> - co miesiąc 2 zł na spektakl - również płacone u nauczyciela

Nauczuciel umywa łapki i kasy żadnej nie zbiera. Składki wyjazdowe musi więc
zbierać św trójca... tfu... trójka klasowa. Problem ze ściągalnością składek
tuż przed wyjazdem (ogloszenie o wycieczce zazwyczaj na 2 dni przed...)
spowodowała, że zaliczkowo (co 2-3 m-ce) zbierane jest po 5 dych na poczet
wycieczkowo-teatralno-imprezowy.

> Z okazji dnia nauczyciela zbierałam po 2 zł od rodziców i to też na
> zasadzie kto da ten da ( resztę dołożyłam ze swoich :/ ) - to dopiero
> mogłam kasiury za to zażądać ;)

Nasz skarbnik ma naszą dozgonną wdzięczność jak rówież jest chwalony,
podziwiany i stawiany za przykład przed innymi klasami... i tak już od
zerówki :) (dla Madzi to już 4 rok piastowania tego urządu, bo córka
chodziła do zerówki 2 lata ;) )

Magda *gdaMa*
Mysz 27.02.2000 oraz inszy Szkodnik 22.04.2005

5988

72. Data: 2008-11-26 11:01:04

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@o...eu> napisał
| "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> napisał

| W 10 zł zmieścicie się z prezentami dla jednego dziecka z trzech różnych
| okazji??
| Chylę czoła, bo dla mnie wymyślenie nawet jednego prezentu za 10 zł
graniczy
| z cudem :)

dla mnie też, ale nasza pani potrafi ;)

| Ale co ją to właściwie obchodzi? Przecież to Wasza kasa i Wy nią
| dysponujecie.

teoretycznie masz rację, w praktyce to wychodzi jak wychodzi.

| No ale właśnie żeby tego uniknąć zbiera się kasę na początku roku, całą i
| potem ma się w nosie czy dziecko zapomniało przynieść albo czy mamusia
| postanowiła nie dać na kino :)

hie hie hie 3/4 klasy ma problem z wpłatą 40 zł na RR a ktoś tu miałby
zbierać stówkę na starcie ? ;)
A gdzie piniąc na spodenki gimnastyczne ?! o !
:D

--
Kasia + Weronika (7-latka)
gg 181718

73. Data: 2008-11-26 11:22:08

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gdaMa" <g...@w...pl> napisał
| do sekrestariatu - nauczyciel umywa łapki...
| [...]
| 10 zł m-cznie na tzw "klasowe" - zbiera czwarty z "trójki" czyli skarbnik
| klasowy :).

to faktycznie harun ma rację że nasi nauczyciele to jelenie że się tak dają.
Z punktu widzenia rodzica jest to niezmiernie wygodne ale z nauczycielskiego
chyba nie bałdzo ?

|Klasowe idzie na: prezenty, dyplomy, nagrody,

znaczy się jak ? Jakieś konkursy wewnątrzklasowe są organizowane ?

| wodę do picia (w
| klasie) dla dzieci,

nie mamy - dzieci same sobie napoje przynoszą.

|kwiatki dla nauczycieli,

z kwiatkami już pisałam jak idzie :)

przegryzki i napoje na
| spotkania klasowe,

lepiej że nie ma - i tak nasze spotkania klasowe trwają 1,5-2 h więc przy
ciasteczku i kawce do domu bym nie dotarła ;)

|dodatkowe materiały plastyczne jak bachorki
| przygotowywują dzieła sztuki na kiermasze.

to wszystko dzieci same przynoszą już na początku roku.

Konkursy, nagrody dofinansowanie do wycieczek, spektakli - to wszystko idzie
z RR
A mleko mamy za darmo ;)

74. Data: 2008-11-26 12:00:51

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> to faktycznie harun ma rację że nasi nauczyciele to jelenie że się
> tak dają. Z punktu widzenia rodzica jest to niezmiernie wygodne ale z

A co ma nauczyciel do pieniędzy klasowych? Nasza jak cos potrzebuje
dodatkowego dla dzieciaków do zajęć to ustala się czy rodzice są skłonni to
finansować osobno czy z klasowego.

> znaczy się jak ? Jakieś konkursy wewnątrzklasowe są organizowane ?

Prezenty - Mikołaj, dzień dziecka,
Dyplomy i nagrody - wewnętrzny konkurs "na punkty" za wyniki w nauce,
zachowaniu i dodatkowym zaangażowaniu w "życie" szkoły. Wszyscy dostają
dyplomy a najlepsi dodatkowo upominek. Jak również dyplomy i nagrody na
zakończenie roku.

> nie mamy - dzieci same sobie napoje przynoszą.

Naszym nie zawsze starcza - a jak mają sobie kupić jakieś farbowane
badziewie w sklepiku to lepiej żeby miały te kilka butelek wody i kubeczki
jednorazowe w klasie

> przegryzki i napoje na
>>
> lepiej że nie ma - i tak nasze spotkania klasowe trwają 1,5-2 h więc
> przy ciasteczku i kawce do domu bym nie dotarła ;)

Ale o ile przyjemniej się takie spotkania (nie mówię tu o zebraniach) spędza
przy przegryzce. Pod pojęciem "spotkanie klasowe" kryją się spotkania z
okazji: rozpoczęcia / zakończenia roku, przedświąteczne, inne uroczystości
szkolne (ślubowanie itp)

> to wszystko dzieci same przynoszą już na początku roku.

Wyprawka to wyprawka, a teraz np. robią dekoracje z kartoników wyklejanych
makaronem, pestkami itp, które to dekorację zostaną pomalowane na
złoto/srebrno a następnie sprzedane na kiermaszu szkolnym. Kasa z kiermaszu
idzie na dofinansowanie dla dzieci ubogich.

> Konkursy, nagrody dofinansowanie do wycieczek, spektakli - to
> wszystko idzie z RR

Spektakle w szkole - RR. Kółka teatralne, plastyczne, matematyczne z RR.
Zespoły wokalno-taneczne - szkoła dostała jakieś fundusze dodatkowe na
zatrudnienie pani choreografkocośtam cośtam...

> A mleko mamy za darmo ;)

Taaaaaaa... my też ale te darmowe to z reguły jak nie przeterminowane to
zepsute... Dopłacamy więc do mleka smakowego (po 5 zł m-cznie).

75. Data: 2008-11-26 12:38:41

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gdaMa" <g...@w...pl> napisał
| Złota polska jesień... czas urzekania... a *złośliwa* takie rzeczy z zimna
| zębami wydzwania:

| A co ma nauczyciel do pieniędzy klasowych?

może chodzi o formę ? U nas po prostu nie ma czegoś takiego jak pieniądze
klasowe.

> [...]
| zachowaniu i dodatkowym zaangażowaniu w "życie" szkoły. Wszyscy dostają
| dyplomy a najlepsi dodatkowo upominek. Jak również dyplomy i nagrody na

to akurat u nas sponsoruje RR :)
Więc notabene wszyscy rodzice :)
| Ale o ile przyjemniej się takie spotkania (nie mówię tu o zebraniach)
spędza
| przy przegryzce.

szczerze ? To wolę żeby nauczyciel miał powiedzieć co ma do powiedzenia i
dziękuje się z państwem. Co miesiąc wystarczy ze chodzę na zebrania RR i
nawet ciasteczka i herbata nie osładzają mi tych straconych godzin ( bo w
3/4 jest to niestety ale czas stracony bo po kie licho debatować 30 min
jakie ciasta kto lubi żeby gafy nie popelnić przy zamawianiu na wigilę )

Pod pojęciem "spotkanie klasowe" kryją się spotkania z
| okazji: rozpoczęcia / zakończenia roku, przedświąteczne, inne uroczystości
| szkolne (ślubowanie itp)

sami organizujemy - każdy przynosi po trochu a na uroczystości dzieci jedzą,
goście jedzą jeszcze innym nauczycielom starczy a potem jeszcze dzieci przez
2 tyg. dojadają ciasteczka cukierki i dopijają napoje bo jakoś tak mamusie
nie znają umiaru ;)

> [...]
| złoto/srebrno a następnie sprzedane na kiermaszu szkolnym. Kasa z
kiermaszu
| idzie na dofinansowanie dla dzieci ubogich.

u nas to wszystko zapewnia szkoła

| Taaaaaaa... my też ale te darmowe to z reguły jak nie przeterminowane to
| zepsute... Dopłacamy więc do mleka smakowego (po 5 zł m-cznie).

u nas sobie chwalą, co tydzień świeża dostawa, tylko problem z roznoszeniem
po klasach.
W sumie sekcja mlekowa w RR leży i kwiczy :/

76. Data: 2008-11-26 12:54:14

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "złośliwa"...

> Użytkownik "gdaMa" <g...@w...pl> napisał
> zimna

> może chodzi o formę ? U nas po prostu nie ma czegoś takiego jak pieniądze
> klasowe.
Tym bardziej. RR gromadzi pieniądze rodziców na cele statutowe. Gdzie tam
jest miejsce dla nauczyciela?

EwaSzy

77. Data: 2008-11-26 13:12:56

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał
| Użytkownik "złośliwa"...
| > |
| Tym bardziej. RR gromadzi pieniądze rodziców na cele statutowe.

no i w statucie pewnie mamy ( jako klasa ) te pieniądze zapewnione.

| Gdzie tam
| jest miejsce dla nauczyciela?

ale ja nadal nie rozumiem jakie pieniądze i dla jakiego nauczyciela ?
Konkursy nagrody i wszystko co jest związane z działalnością szkolną jeśli
nie jest charytatywne ( w sensie przynoszenia zabawek na WOŚP ) jest
finansowane przez szkołę bądź ze składek na Radę Rodziców. Jeśli frekwencja
klasowa w opłatach jest 100 % całość zebranej kwoty wraca na łono klasy +
stówa ekstra od dyrekcji.
Wyjścia do kina, spektakle czy co tam jeszcze - składki zbierane są
indywidualnie przez nauczyciela przed każdym takim celem.
Owszem łatwiej by było żeby była to składka miesięczna reguralna ale nasza
wychowawczyni się na to nie zgodziła. A ja jako rodzic w tym momencie nie
widzę sensu podejmowania innej inicjatywy, bo żeby zebrać po te 2 zł na
kwiatki na dzień nauczyciela - z inicjatywy dzieci/rodziców to wystarczy
byle wywiadówka :)
Innych zapotrzebowań nie zauważyłam :)

78. Data: 2008-11-26 13:20:40

Od: "Nixe" <n...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

"złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> napisała

> [...]
> indywidualnie przez nauczyciela przed każdym takim celem.
> Owszem łatwiej by było żeby była to składka miesięczna reguralna ale nasza

No i tu jest pies pogrzebany, bo takiej rodzicielskiej kasy w ogóle nie
powinien nauczyciel zbierać, tylko rodzic wyznaczony na skarbnika. No ale
jeśli tak Wam łatwiej i nauczycielce też, to w sumie czemu nie?

Pozdrawiam
Nixe

79. Data: 2008-11-26 13:31:38

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| powinien nauczyciel zbierać, tylko rodzic wyznaczony na skarbnika. No ale
| jeśli tak Wam łatwiej i nauczycielce też, to w sumie czemu nie?

Niom, w sumie nie będę walczyć z wiatrakami :)

Z drugiej strony, w tym systemie w którym jesteśmy ciężko mi wyobrazić sobie
jak by przebiegała zbiórka pieniędzy na wyjście do kina ( które to wyjście
wypadło spontanicznie na dwa tygodnie przed )

80. Data: 2008-11-26 18:30:09

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Harun al Rashid pisze:

> Użytkownik "Paulinka"
>
> Możesz sobie darować, chodzi o ocenianie nauczyciela i przebiegu stażu
> awansujących się przez RR.

Nie miałam dzisiaj czasu się tym zająć, ale po krótkiej acz burzliwej
dyskusji ze znajomymi z pracy uznaliśmy, że najprawdopodobniej Rada
Rodziców stanowi coś w rodzaju gospodarstwa pomocniczego, a księgowego
zatrudnia szkoła. Jutro sobie obdzwonię parę urzędów, bo temat jest
naprawdę ciekawy.

--

Paulinka

Internauci o przestępstwach wobec dzieci
Krół Maciuś I (kino) czy Lucky Luke na Dzikim Zachodzie
Jak nie wychować córki na dziwkę
liczenie
Drzewo genealogiczne