Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.belwue.de!news.tu-darmstadt.de!news
feed.freenet.de!feeder.news-service.com!postnews.google.com!c3g2000yqd.googlegr
oups.com!not-for-mail
From: glob <r...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Rajd świnek przez Polskę.;-)
Date: Thu, 1 Oct 2009 06:58:20 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 73
Message-ID: <f...@c...googlegroups.com>
References: <a...@s...googlegroups.com>
<b...@c...googlegroups.com>
<gqbees$kv8$1@news3.onet> <gqda8l$6uj$1@news3.onet>
<gqfc23$clv$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gqgcm6$7ml$2@news3.onet>
<gqho8h$h51$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gqi00e$638$1@news3.onet>
<gqjmst$7m6$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<gqnm15$rof$1@node2.news.atman.pl>
<gqoda3$m2e$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gqoeds$r4u$1@news.onet.pl>
<gqoh02$7ju$7@atlantis.news.neostrada.pl>
<gqoojv$6i6$1@node2.news.atman.pl>
<gqpvd6$nca$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gqskd5$700$1@news.onet.pl>
<gqtp73$4h2$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gqu6iv$1o5$1@news.onet.pl>
<h9vqkf$e15$1@news.onet.pl> <ha0lo4$sm1$1@news.onet.pl>
<ha1ra3$2sc$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 74.86.222.81
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1254405501 3814 127.0.0.1 (1 Oct 2009 13:58:21 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Oct 2009 13:58:21 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: c3g2000yqd.googlegroups.com; posting-host=74.86.222.81;
posting-account=oxm6WwoAAABbNq-FrLxteMJGewUj6LHu
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE;
PPC),gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:475560
Ukryj nagłówki
Redart wrote:
> U�ytkownik "Chiron" <e...@o...eu> napisa� w wiadomo�ci
> news:ha0lo4$sm1$1@news.onet.pl...
>
> > kt�remu si� przeciwstawia. Teraz (3 cz��) d��y do 7 poziomu. Poziomu,
na
> > kt�rym podejmuje decyzj� zupe�nie niezale�nie od jakichkolwiek warunk�w
> > zewn�trznych. On sam jest �r�d�em swych decyzji. Walcz�c ze sw�
> > przeciwno�ci� rozumie, �e jedyna droga do zwyci�stwa- to ca�kowita
> > akceptacja swojego "cienia". Pami�tasz, jak pokona� agenta Smith'a- staj�c
> > siďż˝ nim?
> > MATRIX operuje jedynym, mo�liwym j�zykiem do zrozumienia tych poj��-
> > j�zykiem symbolu. Pr�ba przekazu, lub zrozumienia tego "na wprost"
> > powoduje tylko wiele nieporozumieďż˝
>
> Ach, MATRIX, MATRIX ... Tak, dla mnie film kultowy. �eby jeszcze
> coďż˝ zrobiďż˝ z tďż˝ przemocďż˝ ;))))
>
> W tym, co napisa�e�, podkre�li�bym ten smaczek Smitha-Cienia. Smith od
> pocz�tku
> by� z Neo nieoderwalnie zwi�zany. Mo�na wr�cz powiedzie�, �e Neo
powo�a�
> go do �ycia (na ko�cu pierwszego odcinka) ;)
>
> Przez ten motyw Matrix jako film jest w jaki� spos�b unikalny - w jaki�
> spos�b
> pr�buje podj�� temat dualizmu, iluzoryczno�ci podzia�u na dobro i z�o.
> W ko�cu do dzi�ki mocy Smitha udaje si� uratowa� �wiat ... To przed
> Smithem Architekt i �wiat maszyn padaj� na kolana, nie przed Neo ...
>
> No ale za daleko bym z tym nie wchodzi� w por�wnania z buddyzmem... ;)
> Konsekwentnie stosowany buddyzm kaza�by powiedzie� co� w rodzaju:
> Neo sam sobie wymy�li�/wy�ni� Smitha, Architekta, Wyroczni�, Wojn�,
�mier�,
> cierpienie i na co mu to by�o ... ;)
Ale bzdury Smith to pojęcia, abstrakcje, logika za pomocą której tu
piszesz, jeśli usztywnisz teorię w które wierzysz np; kk, to one
zaczynają tobą władać, a nie ty nimi, są silniejsze jeśli rozproszą
się na nie zbiorowości.Matriks .Matriks, Matriks, bo pojęcia nie
istnieją w rzeczywistości, a człowiek jest zbyt dynamiczny aby się w
nie zmieścić. To jest walka Neo z systemem pojęć schematów,
zbiorowością, o człowieczeństwo. I Smith i Neo są sprzecznością, która
stanowi całość, bo bez systemów nie jesteśmy w stanie opisać świata, a
jednocześnie te systemy zabijają nasze człowieczeństwo. Ta rana
nieuleczalna, twa od pradziejów, niektórzy nazywają ją Bogiem w trzech
osobach. To najgłebszy i najbardziej tragiczny opis filozoficzny.Tylko
ty nie widzisz, bo filozofi nie znasz jak bardzo jest konsekwentny.
|