Re: Rak

Data: 2002-11-22 13:02:55
Temat: Re: Rak
Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

In article <arkvkp$gq8$1@news.tpi.pl>, Mąci Pajton wrote:
> Użytkownik Marcin Debowski <a...@n...net> w wiadomości do grup
> zaliczało dziennie kilkunastu kontuzji? Pojedynczy uraz na pewno nie jest
> czynnikiem wywołującym i na pewno może być czynnikiem ujawniającym - ale to
> nie jest to samo. Co do przewlekłego urazu mechanicznego to owszem, może to
> wpływać na neogenezę, choć potrzeba jeszcze do tej nowotworowej układanki
> kilku klocków.

Przyznam ze zwykle widuje normalne dzieci nie zaliczajace dziennie po
kilkanascie kontuzji :) Akurat znowu na moj laicki sposob wydaje mi sie ze
fakt ze te kosci u dzieci wlasnie rosna (i zachodzi intensywny podzial
komorek) jest tu jakims czynnikiem, o duzo wiekszej wadze niz
statystycznie wieksza ilosc kontuzji. Poza tym pozwole sobie zwrocic
uwage, ze w pierwotnym pytaniu nie bylo uwagi o pojedynczym urazie
mechanicznym a bardziej ogolnie sformulowane pytanie.

--
Marcin