Rak piersi - artykul

1. Data: 2003-12-29 10:59:06

Temat: Rak piersi - artykul
Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...] Jeden centymetr - tyle, ile mierzy małe ziarnko fasoli. Taką średnicę
ma guz, który możemy wyczuć palcami podczas comiesięcznego samobadania. Taki
guz rośnie cztery lata, a nawet dłużej. W ciągu tych lat można go wykryć za
pomocą mammografii lub badania USG. Wtedy miałby kilka milimetrów, szanse na
wyleczenie byłyby stuprocentowe, a operacja oszczędziłaby pierś. Guz
wielkości 1-2cm też można skutecznie leczyć. Jednak nie ma już pewności, że
wszystko będzie dobrze. Średnio 3 mm średnicy ma guzek, który wykrywa się u
kobiety regularnie poddającej się mammografii. Około 12mm mierzy zmiana
wykrywana podczas comiesięcznego samobadania. 21-milimetrowy guz zauważa u
siebie kobieta, która bada się nieregularnie, 40mm (aż 4 cm średnicy - tyle,
co mała mandarynka!) - to wielkość guza wykrywanego u kobiety, która nigdy
wcześniej nie badała piersi. Tak zaawansowany nowotwór nie daje ani
kobiecie, ani jej lekarzowi większych szans. [...]

Źródło: http://serwisy.gazeta.pl/czasopisma/1,42469,1663196.
html

2. Data: 2003-12-29 12:10:45

Temat: Re: Rak piersi - artykul
Od: nonnocere <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

andrzej głowacki wrote:

> Źródło: http://serwisy.gazeta.pl/czasopisma/1,42469,1663196.
html

Coraz więcej się mówi, coraz więcej pisze, coraz więcej akcji się
pojawia - ale efekty widać niestety na odziałach onkologicznych i
hospicjach.

Może warto się zastanowić, co zrobić, aby te programy były bardziej
skuteczne.

I w tym strachu jest odpowiedź. Od maleńkości człowiek uczony jest "Rak
to śmierć". I nowotwór zawsze wieje grozą. A to czego się boimy, zbyt
często unikamy. Włączamy mechanizmy obronne. Jak u nałogowego palacza.
Nagle znajduje się setki "argumentów" dlaczego mnie to nie dotyczy.

Wiedza na temat choroby nowotworowej jest coraz większa, ale
najważniejsze, by przekładała się na działanie. Tak, aby młoda kobieta
nie tylko wiedziała, że trzeba badać sobie piersi, ale żeby to ROBIŁA.
Wiele kobiet wie jakie znaczenie mają badania cytologiczne, a ile z tych
kobiet je robi?

Prorokuje się, że w najbliższych latach o 30% wzrośnie zachorowalność na
chorobę nowotworową. Tym ważniejsze jest mówienie o tym, że nowotwór to
nie wyrok, ale początek procesu walki. A żeby skuteczniej walczyć,
trzeba poznać naszego przeciwnika, już wtedy jak jest taki mały i
bezbronny. Grunt to być dobrym strategiem :)

Myślę, że dobrym rozwiązaniem, byłoby wprowadzanie programów uczących
zdrowego podejścia do choroby nowotworowej (nie paniki) - już do szkół.
Kiedy u dzieci zaczynają się kształtować zachowania
prozdrowotne/antyzdrowotne. Ale również dotarcie do ich rodziców. To co
dziecko się uczy musi być wzmacniane w rodzinie.

Rozgadałam się :)

--
Pozdrawiam, Magdalena S.

"Aby zdobywać wielkość, człowiek musi tworzyć, a nie odtwarzać"
Antoine de Saint - Exupery

3. Data: 2003-12-29 13:51:59

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "nonnocere" napisał:
> [...]

Kiedyś się chyba doczekamy w programach szkolnych porządnej edukacji
zdrowotnej - dotyczącej zarówno sfery fizycznej jak i psychicznej.
Oczywiście, wielka szkoda, że tak długo trzeba na to czekać.

Pozdrawiam, andrzej

http://www.glowacki.art.pl

--------------------------------

"Charakter człowieka poznaje się dopiero wtedy, gdy staje się on [twoim]
przełożonym."
Erich Maria Remarque

4. Data: 2003-12-29 15:10:52

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> napisał w
wiadomości

> wszystko będzie dobrze. Średnio 3 mm średnicy ma guzek, który wykrywa się
> kobiety regularnie poddającej się mammografii. Około 12mm mierzy zmiana

Mammografia szkodzi niż przynos pożytku. Częste naswietlanie oraz ucisk
piersi podczas tego badania jest najwiekszą przyczyną występowania powikłań.
Istnieją bezpieczne i o wiele dokładniesze metody wykrywania raka piersi niż
mammografia. Co ciekawe główna firma produkujaca lekarstwa na raka piersi
(sprawdzę nazwę i napiszę) jest jednocześnie odpowiedzialna za powstanie
wielu pestycydów powodujących. Kiedyś coś także znalazłem na temat uządzeń
do badań i też były jakieś powiązania z producentami leków.

http://www.radio.com.pl/interface/nauka_1.asp?id=220
&powrot=

Moim zdaniem akcje nakłaniające do poddawania się mammografi to jedna ściema
tak jak "pij mleko, będziesz wielki" i duża kasa dla firm farmaceutycznych.
Leczenia raka to wielki biznes i nie wierzę w dobre intencje ludzi
propagujących takie akcje.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

5. Data: 2003-12-29 18:06:37

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 29 Dec 2003, nonnocere wrote:

> zdrowego podejścia do choroby nowotworowej (nie paniki) - już do szkół.
> Kiedy u dzieci zaczynają się kształtować zachowania
> prozdrowotne/antyzdrowotne. Ale również dotarcie do ich rodziców. To co

mysle, ze to jest bardzo dobry pomysl choc z przerazeniem widze,
ze programy prozdrowotne, te ktore juz sa (np. antynikotynowe)
w szkolach nie sa za specjalnie skuteczne

Pozdrowienia

P.
--
P.S.
w ostatnim czasie loguje sie i pisze z dwoch maszyn

Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
*Sun Classic OpenBSD installation - to make an old computer young!
We are open on Open(BSD)!*
http://www.am.torun.pl/~pekasz

6. Data: 2003-12-29 18:09:53

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2003-12-29 21:53:27

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jestes tego pewien? Moja mama na piecdziesiate urodziny dostala od zycia
nowotwor, 4 mm. Ale dowiedziala sie o nim z mammografii, pozniej z usg i
biopsji. Stracila piers ale nie zycie. Minal ponad rok i jest dzieki Bogu
ok!
Wole zeby mi gnietli piers w maszynie niz powaznie chorowac.
Pozdrawiam
Zazula

8. Data: 2003-12-29 22:48:29

Temat: Odp: Rak piersi - artykul
Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:

niż

> 1.jakie sa to metody?
Jest coś takiego jak cyfrowa tomografia podczerwona. Mammografia nie może
wykryć guza, dopóki nie osiągnie on pewnej wielkości, czyli po długim
rozwoju, natomiast ta metoda pozwala zauważyć wczesne stadia Angiogenezy,
czyli tworzenia się zasilających przyszły guz naczyń krwionośnych.

A teraz parę faktów dlaczego bezpieczniejsze metody nie wejdą do użytku:
Głównym inicjatorem walki z rakiem piersi za pomocą mammografi była firma
AstraZeneca, wcześniej znana jako Zeneca Pharmacelticus. Produkowała (nie
wiem czy jeszcze to robi) szeroko stosowany lek tamoxifen. Mniej znanym
faktem jest to, ze ta sama firma produkuje chemiczne środki ochrony roślin,
które zostały uznane za jeden z czynników powodujących raka piersi.
Amerykańskie Stowarzyszenie Rakowe (ACS), założone w 1913 roku ma silne
powiązania z przemysłem chemicznym i farmaceutycznym (czyli min. AZ) oraz z
przemysłem mammograficznym. Pięciu rentgenologów było prezydentami ACS i
dlatego na każde działanie tej organizacji mają wpływ także producenci
sprzętu mammograficznego, tacy jak Siemens, DuPont, General Electric, Estman
Kodak i Piker. Jak widać powiązania bardzo sprzyjają działaniom
nakłaniającym kobiety do poddawania się zabiegom mammografi, chociaż nikt
ich nie uprzedza, że promieniowanie jest bardzo dobrym katalizatorem dla
rozwoju komórek rakowych, szczególnie dla kobiet przed menopauzą. Poza tym
badanie jest obarczone wielkim błędem. Przeprowadzono test z udziałem 108
rntgenologów z USA. Na 79 mammogramów, przegapiono 21% przypadków raka,
wykryto go w 10% u kobiet zdrowych, a 42% łagodnych zmian nowotworwych
uznano za złośliwe.
Dla jednych to pewnie wyglada jak teoria spisku, ale dla mnie to jest
poprostu powiazanie grup interesu, skupione w organizacji, która pozornie ma
dbać o zdrowie, jednak reprezentuje jedynie interesy ogromnego przemysłu o
wielkich dochodach. Dlatego wszelkie skuteczniejsze metody wykrywania raka z
góry skazane są na porażkę, bo ci ludzie nie zarobią tyle kasy jak teraz, bo
przecież gdyby raka wykrywało się wcześniej to nie potrzeba by było tyle
lekarstw no i gdyby nie ciągłe napromieniowywanie nie byłoby tyle
przypadków, na których zarabiają.

> 2.zanim cokolwiek napiszesz pomysl abys tym co piszesz przez przypadek
> komus nie zaszkodzil
Myślę zanim coś napiszę. Nie kieruję się zbiorową psychozą rozdmuchiwaną
przez firmy farmaceutyczne i działających na ich usługach lekarzy.

9. Data: 2003-12-30 07:09:57

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zazula" <z...@W...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> biopsji. Stracila piers ale nie zycie. Minal ponad rok i jest dzieki Bogu

Wielki sukces medycyny. Znaleźli 4mm guz i jedyne lekarstwo jakie znaleźli
to urżnięcie piersi. A może któryś z obsługujących to urządzenie skichał się
na mammogram i pomyśleli, że to jest rak. Albo jeszcze lepiej - wykonali w
danym miesiącu za mało zabiegów amputacji piersi i musieli wygenerować kilka
dodatkowych aby kasa nie obcięła im funduszy :)
A nie przyszło Ci do głowy, że coś tego raka spowodowało i że najprościej
wyeliminować te czynniki i wspomóc organizm odpowiednimi środkami (np.
letril - witamina B17) oraz zmianą diety, aby sam pozbył się obcych ciał w
postaci komórek rakowych. Oczywiście konowały nie przejmują się takimi
sprawami jak zapobieganie, bo z tego przecież nie ma kasy. Najlepiej
naświetlać i obcinać członki, wtedy wszyscy mają zarobek.

> Wole zeby mi gnietli piers w maszynie niz powaznie chorowac.

No cóż, od tego właśnie biorą się choroby.

10. Data: 2003-12-30 07:56:54

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trapez" <t...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> AstraZeneca, wcześniej znana jako Zeneca Pharmacelticus. Produkowała (nie

Znalazłem coś na ten temat:
http://breastcancer.about.com/library/weekly/aa11080
0a.htm

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

Czeste oddawanie moczu a zimne nogi
Sieci neuropodobne
splycenie kyfozy piersiowej kregoslupa
korzonki, rwa kulszowa ... a moze jeszcze cos innego ?
POwitanie i pytanko o armie ;)