hormony

31. Data: 2006-07-27 19:13:50

Temat: Re[3]: (OT) do Andy
Od: " Jeff" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

k...@i...pl (klinton) napisał(a):

> sam zwrocilem an to uwage i czekam na odp panny krystyny a propo
> mieszania tluszczy z weglowodanami, jesli to naprawde mocno obciaza
> watrobe to przeredagowalbym swoj sposob odzywiania i tak nie robil jedzac
posilki w formie ww-bialka, tluszcze-bialka

hmmm...no to ciekawe jak ci wyjasni fakt, ze zwierzece tluszcze nasycone w
ogole omijaja watrobe, wiec jej nie moga automatycznie obciazac.

--------
Jeff

32. Data: 2006-07-27 19:27:37

Temat: Re: Re[5]: (OT) do Andy
Od: "andy" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

klinton napisał(a):
> dzieki.
> ktora ideologia?

Ja ja okreslam jako "jarska" a ludzi stosujacych sie do niej jako
"jarosze" (piekna polska nazwa niestety wyszla z uzycia na rzecz jakis
amerykanizmow). Ja vegan brzmi dumnie a ja jarosz brzmi durnowacie. Tak
jakbys powiedzial ja osiol!

> pozdrawiam
> klinton

pozdr. andy

33. Data: 2006-07-27 19:41:14

Temat: Re[7]: (OT) do Andy
Od: k...@i...pl (klinton) szukaj wiadomości tego autora

aloha andy,
Thursday, July 27, 2006, andy :

a> Ja ja okreslam jako "jarska" a ludzi stosujacych sie do niej jako
a> "jarosze" (piekna polska nazwa niestety wyszla z uzycia na rzecz jakis
a> amerykanizmow). Ja vegan brzmi dumnie a ja jarosz brzmi durnowacie. Tak
a> jakbys powiedzial ja osiol!

byc moze i po trochu ideologia, ale wydaje mi sie sensowna
[chociaz nie czytalem jeszcze zadnej ksiazki na ten temat]
wiem na pewno ze owsianka lub inne platki zbozowe na sniadanie
z owocami jest dla mnie idealnym sniadaniem.
dlatego zamierzam ja przetestowac jako pierwsza
inaczej nie dowiem sie czy mi sluzy czy nie

do produktow pochodzenia zwirzecego mam roznego rodzaju zastrzezenia
po pierwsze: jakosciowe jesli chodzi o przemysl [sposob chowu zwierzat
i ich pokarmu]
po drugie: jesli moge spokojnie wybrac miedzy roslinami a zwierzetami
to wole rosliny zjadac, ale zabilbym cokolwiek zeby sie tym pozywic
jeslibym musial

klinton

PS. Fajny portal... >>> http://link.interia.pl/f196a

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.dieta

34. Data: 2006-07-27 22:06:08

Temat: Re: (OT) do Andy
Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

klinton pisze:

> no niekoniecznie, bo te same osoby pisza czasem cos co mi pasuje
> i warto przeczytac.

Nie chcesz - nie musisz. Miej tylko swiadomosc, ze np. ja, siedzac w
usenecie od prawie 8 lat, pozbylem sie juz dawno tego typu rozterek.
Nakrecasz trolli - sam ladujesz w k-f. Rowniez za uzywanie wyrazow
uznawanych za wulgarne w sytuacjach, kiedy wcale a wcale nie musisz. Tak
wiec z mojej strony plonk warning.

35. Data: 2006-07-28 02:15:25

Temat: Re: hormony
Od: Filip KK <k...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

K***! niedobrze mi sie robi jak to czytam.....

Czy na tej grupie jeszcze ktos sensownie NA TEMAT pisze?????

--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com

36. Data: 2006-07-28 05:46:57

Temat: Re: Re[7]: (OT) do Andy
Od: "andy" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

klinton napisał(a):

> byc moze i po trochu ideologia, ale wydaje mi sie sensowna
> [chociaz nie czytalem jeszcze zadnej ksiazki na ten temat]

Ideologia sensowna ale nic nie czytalem na ten temat. Rozbrajajace

> wiem na pewno ze owsianka lub inne platki zbozowe na sniadanie
> z owocami jest dla mnie idealnym sniadaniem.
> dlatego zamierzam ja przetestowac jako pierwsza
> inaczej nie dowiem sie czy mi sluzy czy nie

Podejmujesz eksperymet na którym juz setki osob sie poslizgnelo.
Musisz wiedziec, ze cukier uzaleznia, a platki zbozowe maja go prawie
70g w 100g porcji (niektore bardziej nowoczesne jeszcze wiecej). Nadto
spozywanie cukru w tak duzej ilosci powoduje zaburzenia rownowagi
hormonalnej i uposledza metabolizm tluszczow. Na poczatku nie bedziesz
tego odczuwal, chociaz bedziesz sie musial dopedzac roznymi uzywkami
aby normalnie funkcjonowac. Poważny problem pojawi sie wtedy gdy
zachorujesz i bedziesz zmuszony do zmiany diety (a to masz jak w banku
przy tym modelu). Dla wielu osob jest to bardzo trudne, wrecz
niemozliwe i dlatego nie maja duzych szans na przezycie. Z ostatnich
miesiecy mam dwa przyklady osob chorych na raka (rak jajnikow i
czerniak, wiek 52 i 48 - a to jest okres w ktorym organizm sypie sie na
piramidzie i roslinkach) z których jednej udalo sie przejsc na diete
niskoweglowodanowa i przezyc, a drugiej nie i umarla.

> do produktow pochodzenia zwirzecego mam roznego rodzaju zastrzezenia
> po pierwsze: jakosciowe jesli chodzi o przemysl [sposob chowu zwierzat
> i ich pokarmu]

Po prostu nie kupujesz produktow pochodzacych z przemyslowego chowu
zwierzat (glownie w supermarketach). Nie dosc ze zwierzeta sa chowane w
okropnych warunkach to jeszcze produkty te szpikowane sa potezna dawka
chemikali aby mozna bylo to sprzedac.
Ja tak robie i jestem bardzo zadowolony.

> po drugie: jesli moge spokojnie wybrac miedzy roslinami a zwierzetami
> to wole rosliny zjadac, ale zabilbym cokolwiek zeby sie tym pozywic
> jeslibym musial

Czyli nie wszystko stracone!

37. Data: 2006-07-28 06:28:08

Od: "ewka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "andy" <c...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...
klinton napisał(a):

> [...]
>chemikali aby mozna bylo to sprzedac.
>Ja tak robie i jestem bardzo zadowolony.

No wlasnie sama mam ten problem, tzn z kupowaniem miesa nie wiadomo jakiej
jest jakosci, w marketach kupuje tylko dla psa, a dla rodziny to zawsze sie
nabiegam i czesto wracam z pustymi rekami bo mi nawet to w tych"firmowych"
sklepach wyglada na nie fajne i na szczescie mam cos zawsze w zamrazalce od
babci, ale nie ma tego tyle zeby starczylo na co dzien. Czy w ogole te
firmowe sklepy miesne np. Duda sa ok, czy tak samo marne jak z marketu??

--
pozdr,
ewka

38. Data: 2006-07-28 08:27:01

Od: "andy" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

ewka napisał(a):
> Czy w ogole te
> firmowe sklepy miesne np. Duda sa ok, czy tak samo marne jak z marketu??

Ze swiezym miesem pewnie nie ma duzych roznic pod warunkiem, ze jest
swieze. Oczywiscie duzo zalezy od tego czym zwierze jest karnione i w
jaki sposob dba sie o jego zdrowie (antybiotyki) dlatego najlepsze
mieso jest z uboju u sprawdzonego rolnika (to samo dotyczy jajek).
Glowny problem to przetwory miesne typu: szynka, kielbasa itp. W
wiekszosci jest to szajs niejadalny dla ludzi, naszpikowany różnym
swinstwem chemicznym (rynek producenta)! A ponieważ na zywieniu
optymalnym je sie ten asortyment w niewielkich ilosciach to mozna
samemu przygotowac i trzymac w lodowce. Ja w ten sposob przygotowuje
biala kielbase i trzymam w zamrazalce. Wielu moich znajomych
przygotowuje i wedzi we wlasnym zakresie szynki, boczek itp. Generalnie
to ludzie powinni wymusic (poprzez bojkot) odejscie od produkcji
wielkoprzemyslowej na rzecz malych ekologicznych gospodarstw rolych,
czyli system podobny do tego jaki funkcjonuje np. we Francji.

> --
> pozdr,
> ewka

pozdr. andy

39. Data: 2006-07-28 09:38:19

Od: "andy" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

klinton napisał(a):

> ja to mowie po tym co tu czytam
> jecie warzywa, mieso i tluszcze
> prawie zero zborz
> natomiast ja wolalbym ograniczac mieso i tluszcze jedzac wiecej
> zborz itp

Jest wiele nieporozumien dotyczacych zywienia optymalnego i jaroszyzmu
(vegetarianizmu). Zwykle roznice wyjasniam w ten sposob:
1. Vegetarianizm jest modelem eliminacyjnym, eliminujacym (wskutek
pewnych zalozen ideologicznych) z pozywienia produkty zwierzece
(glownie mieso i tluszcze zwierzece),
2. Zywienie optymalne jest modelem restrykcyjnym! Naklada ograniczenia
jedynie w ilosci spozywanych weglowodanow. Nie naklada natomiast
zadnych ograniczen jesli chodzi o rodzaj pozywienia. Podobnie jest z
modelami Lutza czy Atkinsa - a jedyna roznica to to, ze z uwagi na
fobie antytluszczowa Lutz i Atkins nie mowia o tluszczu jako glownym
zrodlem energi tak otwarcie jak Jan Kwasniewski.

pozdr. andy

40. Data: 2006-07-28 12:40:28

Temat: Re: Re[3]: (OT) do Andy
Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "klinton" <k...@i...pl> napisal w wiadomosci
> aloha Jeff,
> Thursday, July 27, 2006, Jeff :

> no i sie powinno odpowiadac w miare konkretnie na takei pytania
> tudziez odsylac do dietetyka
> sam sie zastanwiam na pojsciem do takowego
> spoko mam wlasne, tu wszytkich za bardzo ponosi

Jak widze, Annaklay udajaca faceta - Jeff, prowokuje Cie swoim starym zwyczajem
do tlumaczenia sie z wlasnych decyzji i zachowan na grupie.
Jesli w dalszej dyskusji jej nie posluchasz, to w koncu Ci nauraga, wiec sie nie
zdziw.
(co z Twoim kodowaniem?, w odpowiedziach do Ciebie nie da sie pisac polskich ogonków)

> [...]
> watrobe to przeredagowalbym swoj sposob odzywiania i tak nie robil jedzac posilki w

Jest to pólsrodek. Aby organizm (a szczególnie watroba) pracowal sprawnie,
powinien w swej podstawie zywieniowej miec jeden rodzaj paliwa: albo najwiecej
weglowodanów i malo tluszczu, albo odwrotnie. Podobne ilosci, nawet zjadane osobno w
kilkugodzinnych odstepach niewiele zmieniaja. Watroba jest specjalistka od utylizacji
metabolitów i toksyn. Jest narzadem stworzonym do trawienia tluszczów i jezeli sie go
nie
dostarczy w pozywieniu, to dochodzi wielu zaburzen, m.in. do zastoju zólci w
przewodach
watrobowych i np. wytracaniu sie krysztalów mineralnych w postaci kamieni zólciowych,
takze do intensywnego przetwarzania zjadanych nadmiarów weglowodanów na lipidy, co
zajmuje
watrobie znaczna czesc jej innych specjalistycznych fukcji. To tak, jakby lekarz
musial
sobie uszyc spodnie, zamiast w tym czasie zajmowac sie leczeniem pacjentów ;)

Troche na temat watroby napisalam np. tu:
http://groups.google.pl/group/pl.misc.dieta/msg/4ab0
80f306f31f5a?&hl=pl

Krystyna

Re: Schudnąć przed ślubem... ile kg ?