"Ostateczny krach systemu korporacji wizualizuje owszem się..."

11. Data: 2004-07-05 14:00:43

Temat: Re: "Ostateczny krach systemu korporacji wizualizuje owszem się..."
Od: "Pyzol" <n...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"* kachna *" <k...@p...fm> wrote in message
news:U4bGc.2836$Q74.2729@news.chello.at...
> Ale szkoda, ze nie cenimy sie - my, ludzkosc - na tyle, zeby wybrac postep
> w takim kierunku jaki jest istotny, a wybieramy w tym, jaki jest wygodny.

I caly sek polega na tym, zeby miec wybor. Tylko tego jest sens bronic.

Czlowiek zawsze musi siebie samego czyms straszyc ( stad, pewnie popularnosc
filmow grozy). Wladza w demokratycznym kraju nie bardzo mozna straszyc,
Zydami tez od pewnego czasu juz nie wypada, padlo wiec na korporacje.

A skad korporacje maja te swoje pieniadze aby nimi operowac i dzieki nim
zapewniac swoje wplywy w polityce? No skad, jesli nie od zwyklych
akcjonariuszy, ktorzy chca zarobic, a nie narobic sie?

Kaska

12. Data: 2004-07-05 15:07:04

Od: "Pyzol" <n...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

> .. czyli dajemy sie straszyc, bo tego potrzebujemy, narzekamy bo wciaz
> szukamy
> czegos lepszego, a z drugiej strony nie chcemy zyc w strachu i oczekujemy
> spokoju. Chcemy wierzyc, ze wszystko zalezy od nas, ale jednoczesnie
> budujemy swiat z przedstawicieli, maklerow i politykow, zeby nie brac za
> odpowiedzialnosci.... Ludzie sa pokreceni ;)

Dokladnie. Ladnie to ujelas - ale ja nadal nie umiem typowac do Wybranych
(:

Kaska

13. Data: 2004-07-05 20:11:18

Temat: Re: Re: kum kum
Od: "bigda" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

redart <r...@w...op.to.pl> napisał(a):

> Ale sam fakt, że się OBAJ nad tym poważnie zastanawiamy - już
> coś zmienia.

No, może i tak. Choć te zmiany są na arzie niedostzregalne gołym okiem (moim).

> i jesteśmy uzależnieni od leków/wydzielanej żywności.

Żywności jest wiecej, niż ongiś bywało. W skali świata mamy podobno
nadprodukcję.

> O tak ... Są jednak prace godne i uwłaczające godności człowieka
> - wymagające od niego by się jawnie (choć często nieświadomie)
> poniżył i zrobił z siebie przedmiot, rzutując tę sytuację na całe życie,
> nie tylko na sferę zawodową.

Hm, cofnij się kilka wieków i powiedz chłopu pańszczyźnianemy, że np.
nauczyciel się poniża, bo pracuje aż 4 h dziennie. Albo, że słusznym jest
żądanie Francuza, żeby skrócić jego dzień pracy do 6 h dziennie (przy
wolnych weekandach!).

> Stopniowo wszystko będzie robił lepiej niż człowiek. Poza jednym -
> obdarzaniem
> innych istot miłością.

Możliwe, ze masz rację, ale od korporacji nikt nie oczekuje miłości (nikt mi
znany), więc to nie ejst zarzut ani w kierunku korporacj, ani komputerów (od
nich też nikt nie oczekuje miłości; no chyba że w sensie seksu).

> za darmo ? No właśnie - oprogramowanie za darmo - zobacz, jak stoi solą
> w oku np. Microsoftowi ... A glupia Europa chce zacząć nakladać patenty ...

Podobnie, jak solą w oku drobnych handlarzy są tańsze do nich supermarkety.
Nie wierz, że ktoś z dobrego serca parcuje dla Ciebie nad dobrym
oprogramowaniem. Albo jest to reklama, albo próba obalenia np. Microsoftu,
żeby potem objąć jego część rynku.

> Zasady konkurencji muszą być tak ustawione,
> by silniejszy nie miał możliwości zabijania słabszych,

Czyli zasady konkurencji muszą być tak ustawione, żeby nie było konkurencji.
Jej istotą jest bowiem wygrana silnych i upadke słabych/ Zasada jak
najbardziej z natury pochodząca.

> albo był zmuszany do
> podziału na niezależnych mniejszych po osiągnięciu pewnej masy progowej.

Od dawien dawna te pomysły są zrealizowane. Większość swoich dochodów
przeznaczasz na taki właśnie podział (a skoro jest nam, jak pisałeś, aż tak
dobrze, to dla tych, któym jest gozrej, jesteśmy tymi dużymi). Podatek
dochodowy, wat w sklepie, akcyza w sklepie i na stacji benzynowej, skłądka
chorobowa, składka na PFRON, podatek na skup interewncyjny, podatek na
dopłątę do paliwa rolniczego, podatek na dopłatę do eksportu płodów rolnych,
podatek na dopłatę do eksportu energii elektrycznej (czyli dla górników tak
naprawdę), etc., etc.
Zsumuj podatek dochodowy z vatem, jaki płacisz, a zobaczysz, ze większość
swoich zarobków przeznaczasz, na taki podział. Bogatsi (np. Gates) jak wynika
z analiz płacą wyższe podatki, ponieważ kupują więcej dóbr obciążonych
wyższym vatem. Suma sumarum dopłacają do uboższych i to całkiem nieźle.
A do tego tworzą MIEJSCA PRACY. Powiedz bezrobotnemu, zeby zaprotestował
przeciwko wkroczeniu wielkiej korporacji do jego miasta, bo korporacje są be.

Pozdr.
Bigda

14. Data: 2004-07-05 21:04:26

Od: "PiotrB." <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

5 lipca 2004, Pyzol w <2...@u...de> napisał(a):

> Dokladnie. Ladnie to ujelas -
> ale ja nadal nie umiem typowac do Wybranych (:

jakiś problem z formularzem? :)

--
PiotrB.

15. Data: 2004-07-06 10:44:47

Temat: Re: Re:
Od: "andrzej" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "redart" <r...@w...op.to.pl> napisał w wiadomości
> Takie mi chodzą po głowie pomysły.
> Bardzo luźne ... i niefachowe.

I tak głupie jakich dawno nie widziałem.

andrzej

16. Data: 2004-07-06 11:15:54

Od: "Pyzol" <n...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"PiotrB." <P...@o...pl> wrote in message
> jakiś problem z formularzem? :)

Yeap. Z tym na faldce, w glowce. Mojej.:)
Kaska

17. Data: 2004-07-06 15:05:17

Temat: Re:
Od: "bigda" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet <c...@n...pl> napisał(a):

> Zanim N wpadl na swoje [pogiete] rewelacje, doskonala i sprawna
> korporacje stanowili Wikingowie.

1) Pomysły Nietzschego były bardzo dobre.
2) Wikingowie nie różnili się w tej kwestii niczym od innych kultur.

> Wyobraz sobie spoleczenstwo (panstwo!) bez krola w ktorym
> kazdy mieszkaniec byl rowny pozostalym...

Potarfię sobie to wyobrazić, ale nie znam przykładów. Chyba nie chesz
powiedzieć,że tak wyglądała społęczność Wikigów.

> Jak widzisz zatem - pomysl jest starszy niz przypuszczasz, zas
> hierarchicznosc spoleczenstwa w systemie korporacyjnym - zbedna.

Społeczność Wikingów, jak też każda inna społecznosć byłą hierarchiczna.
W korporacji państwowej i niepaństwowej owa hierarchiczność występuje zawsze
i jest niezbędna dla prawidłwoego funkcjonowania każdego organizmu
społecznego.

Bigda

18. Data: 2004-07-06 17:03:03

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

bigda:
> [...]

Generalnie uwazam Twoje ujecie za absurdalne, a tezy w nim
zawarte za nieprzemyslane, zas w obliczu prezentowanego
przez Ciebie napuszonego braku otwartosci na sprzeczne
z Twoimi ~interpretace rzeczywistosci stracilem ochote na
polemike w tym kompletnie w obecnej chwili juz powalonym
temacie.

--
Czarek

Ebooki
Potrzebna fachowa pomoc (depresja)
ksiażka - psychology of action - red. gollewitzer, bargh
psychiatra czy psycholog
Kodeks etyczny boy-lovera ...