Re: Re:(n) liczba dni na zwolnieniu w trakcie stazu

From: "sign" <s...@g...pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Re:(n) liczba dni na zwolnieniu w trakcie stazu
Date: Thu, 24 Oct 2002 15:23:57 +0200

> 3. Staż, o którym mowa w art. 9c ust. 1, przerywa się w przypadku
> nieobecności nauczyciela w szkole z powodu: czasowej niezdolności do pracy
> wskutek choroby, zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy oraz urlopu
innego
> niż urlop wypoczynkowy, trwającej łącznie dłużej niż 3 miesiące, z
> zastrzeżeniem ust. 3a.
>
> Hm...mowa tu o _przerwaniu_ stażu, i jakoś nie wyobrażam sobie, żeby
można
> to było interpretować jako sumowanie zwolnień lekarskich z całego okresu
> .
> [...]

Nie zgadzam się z powyższym ("następnie 6 miesięcy na
złożenie podania o kontynuację, w sumie daje to 9 miesięcy"), pkt. 4 art.
9d KN mowi, że mamy 6 miesięcy na złożenie podania; ale nie jest to 6
miesiecy od zakończenia zwolnienia, tylko od "pierwszego dnia przyczyny
przerwania stazu" - a to jest równoznaczne z pierwszym dniem tego długiego
zwolnienia. Czyli zwolnienie nie moze de facto trwać wiecej niż 5 miesiecy i
29 dni, a na złożenie podania nie mamy bynajmniej 6 miesiecy czasu po
zakończeniu zwolnienia tylko od jego początku - jeśli ktoś np. miał 3
miesiące zwolnienia, ma potem już tylko 3 kolejne na złożenie podania.
Podania nie mozna też złozyć w trakcie zwolnienia. A mój problem polega na
tym, że na zwolnieniu będę ok. 6 miesiecy i kiedy wrócę z niego, nie mam juz
sznas na złozenie podania, ponieważ minie 6 miesiecy od pierwszego dnia
zwolnienia (mogłabym je "fikcyjnie" przerwać choć na 1 dzień, żeby nie było
łacznie az tylu miesięcy, jednak w Głosie Nauczycielskim, bodajże w numerze
41 z br., przeczytałam, że jeżeli zwolnienie trwa tak długo i jest ciągle
przedłużane, to przerwa w nim, nawet miesięczna, nie jest brana pod uwagę,
ponieważ wyraźnie widać łaczność zwolnień (spowodowanych tą samą przyczyną).
Tak więc problem jest nieco głebszy... szczególnie dla mnie:-(
a zaczynać "polki" (stażu) od początku w tej samej szkole już nie można...

sign