Re: Re:(n) liczba dni na zwolnieniu w trakcie stazu

From: "Saronu" <S...@w...pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Re:(n) liczba dni na zwolnieniu w trakcie stazu
Date: Thu, 24 Oct 2002 18:07:26 +0200

Użytkownik "sign" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
news:ap94d9$4jn$1@news2.tpi.pl...

> poprzednio napisalas, ze 6... [...]

te trzy miesiące odniosłam do Twojego 6-miesięcznego zwolnienia, czyli po
powrocie zostaje Ci tylko (aż) 3 miesiące...

> problem polega u mnie tez na tym, ze po ustaniu zwolnienia ja nie wroce do
> pracy, tylko bede na urlopie macierzynskim i prawnik CODN-u poinformowal
> mnie, ze nawet jesli zmieszcze sie w tych 6 miesiacach zwolnienia, to nie
> moge zlozyc podania bedac na urlopie - ja natomiast sie z tym nie zgadzam,
> bo KN nie formuluje nigdzie, ze po zwolnieniu mam byc w pracy, ma sie ono
po
> prostu skonczyc, a L-4 nie jest przeciez urlopem macierzynskim - co z tym
> zrobic?

Link znalazłam i...........możesz iść spokojnie na macierzyński, to znowu
inna "piosenka"

Odpowiedź prawnika

Zgodnie z art. 9 d ust. 3a Karty Nauczyciela - w przypadku nieobecności w
pracy z powodu urlopu macierzyńskiego staż ulega przedłużeniu o czas trwania
tego urlopu.

Tak więc jak jasno wynika z zacytowanego przepisu okres urlopu
macierzyńskiego nie jest wliczany do czasu stażu. Powoduje on wydłużenie
całego okresu związanego z uzyskaniem kolejnego stopnia awansu zawodowego. Z
drugiej strony okres urlopu macierzyńskiego nie powoduje przerwania stażu i
konieczności jego powtarzania.

Inaczej jest z okresem zwolnienia chorobowego.okres nieobecności z tego
powodu w szkole nie powodujący konieczności ponownego rozpoczynania stażu
może trwać maksymalnie 9 miesięcy. ( 3 miesiące nieobecności do momentu
przerwania stażu + 6 miesięcy przerwy ). Jeżeli przed upływem tego 6
miesięcznego terminu nauczycielka złożyła wniosek o kontynuację stażu, to
nie musiała powtarzać go od początku. Podkreślam, iż do tego okresu nie jest
obecnie wliczany okres urlopu macierzyńskiego.

http://eduseek.ids.pl/artykuly/artykul/ida/1384/?AK=
2&KOD=2465&ROK=2002&NS=2

Życzę powodzenia, zwłaszcza w kwestii macierzyństwa :-)
ale nie tylko.
Napisz , jak to się w końcu rozstrzygnie, czy interpretacja przepisów była
dla Ciebie korzystna...

Pozdrawia
blutka