przemyslenia?trochę długie

1. Data: 2004-07-09 07:30:05

Temat: przemyslenia?trochę długie
Od: "yarpeen" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

co do sprawy A.S.- zdziwił mnie list gdzie mędrcy z wielu dziedzin (a głównie
psychologowie)wypowiedzieli się w tonie potepiającym media.Oprócz potępienia
stylu prezentacji- śmientanka ta sformuowała że pedofilia to choroba:) ,
Jakiś czas temu był duży artykuł nt wychodzących z pierdla wieloletnich
skazańców, w tym i wielokrotnych pedofili.. Wówczas jasno było powiedziane że
pedofilli nie da się wyleczyć - chyba że pacjent będzie dobrowolnie brał leki
na zmniejszenie popędu- a w co nikt racjonalnie nie wierzy.Przypominam sobie
też fakt z przed paru lat gdy syn naszego byłego prezydęta:) zachorował na
chorobę- pomroczność jasna.Z powyższego zestawienia wynika że
a) jeśli masz szmal lub plecy - znajdziemy dla Ciebie chorobę
b) jeśli jesteś z naszego grona- też Ci pomozemy(a przypominam że takie
postępowanie u lekarzy wzbudza juz od jakiegoś czasu społeczne potępienie)
c) psychologia zawsze Cię zrozumie:) i wytłumaczy twoje najbardziej paskudne
postępowanie
Ponadto jak w wypadku zdjęć śp. p. Milewicza- mi nie podbały się wszystkie
zdjęcia prezentujące śmierć- czy to araba, czy nie araba.A oświeceni- tym
razem medialiści- wystosowali protest że pokazali ich kolegę.
Widzę że solidarność zawodowa jest wielka- tak jak i nasza hipokryzja.
Żałosne:(

1. Data: 2004-07-09 10:15:32

Temat: Re: przemyslenia?trochę długie
Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yarpeen" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

To tak jak w dowcipie:

jesli My robimy zebranie to jestesmy Kolektyw.
Jesli Oni - to jest Klika.

Duch

1. Data: 2004-07-09 10:16:37

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <a...@p...com> napisał w wiadomości

...w sumie dobrze ze wyszlo szydlo z worka ;)
Duch

1. Data: 2004-07-09 13:25:44

Od: "yarpeen" <r...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch <a...@p...com> napisał(a):

> Użytkownik "Duch" <a...@p...com> napisał w wiadomości
>
> ....w sumie dobrze ze wyszlo szydlo z worka ;)
> Duch
tia, tylko szkoda tych dzieci.... no i daje obraz jakoœci "autorytetów"
pozdrawiam Cię Duchu:)

1. Data: 2004-07-09 16:20:43

Od: nonnocere <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

yarpeen wrote:

[ciach]

każdy kij ma dwa końce:
http://wiadomosci.wp.pl/wiadomosc.html?wid=5412733&k
at=28154

Nie dziwię, że tamci stanęli w obronie A.S. - przecież go znali i z nim
współpracowali - nie jest łatwo w takiej sytuacji zaakceptować fakt, że
ceniony kolega mógł dopuścić się takich czynów.

Co do mediów...

Od sprawy pogotowia łódzkiego i nagonki na lekarzy można powiedzieć, że
mam z mediami na pieńku. Za dużo naoglądałam się niepotrzebnego
cierpienia moich pacjentów, bo bali się wezwać pogotowie. Za dużo
wiedziałam pacjentów, których nie dało się wyleczyć, bo nie poszli
wcześniej do lekarza, no bo w końcu lekarze to łapówkarze, oszuści,
mordercy etc... Nie taka jest rola mediów - by siać bezsensowną panikę.

W sprawie A.S. też mi się nie podobało parę spraw. Po pierwsze mogli
poczekać z informowaniem przynajmniej z parę dni, jak informacje się
potwierdzą. Można by było w ten sposób zminimalizować ewentualne
kosnekwencje napiętnowania, w przypadku gdy podejrzania nie byłyby
uzasadnione.
Z drugiej strony A.S. ma rodzinę, która też zaczęła przechodzić piekło
poprzez ciągłe wałkowanie sprawy w mediach. Nawet tu na liście znalazły
się spekulacje na temat jego córki.
A.S. przez lata praktyki miał wielu pacjentów, wielu bardzo małych
pacjentów. Jakoś nie widzę, by media uwzględniły to jak oni mogą się w
tej sytuacji czuć. Mogli się starać przekazać to delikatniej, na
przykład nie spekulować wykorzystania seksualnego pacjentów A.S. bez
konkretnych i wiarygodnych informacji. Przecież rodzice pacjentów A.S.
muszą być w tej sytuacji bardzo zagubieni, bo zaczynąją wątpić w to co
się stało w gabinecie terapeutycznym. BTW na stronie PTP ukazała się
lista ośrodków, które udzielają bezpłatnej pomocy byłym i aktulnym
pacjentom A.S.
O tych dzieciach, które są prawdopobnie największymi ofirami tej
sytuacji, już chyba nie muszę wspominać, miejmy nadzieję, że otoczono je
szczególną opieką i troską.

Badania OBOPu wykazały, że po sprawie A.S. ponad 50% Polaków straciło
zaufanie do psychologów. Podobnie dzieje się z zaufaniem do księży,
nauczycieli, lekarzy przy nieprawidłowym IMO przekazywaniu takich
informacji. Każdy powinien ponosić sam konsekwencje swoich czynów, a
grupa zawodowa powinna wyciągnąć z tego odpowienie wnioski i dojrzale
zareagować - a nie być cała piętnowana.

P.S. Psychoterapią się nie zajmuję, także nie mam "prywatnego" interesu,
by piętnować media, bo bym straciła klientów. Oficjalnie jestem teraz
bezrobotna, ciężarnych nie chcą zatrudniać ;)
--
Pozdrawiam, Magdalena S. (dzidzia ~IX,X 2004)

1. Data: 2004-07-09 22:11:59

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nonnocere" <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> potwierdzą. Można by było w ten sposób zminimalizować ewentualne
> kosnekwencje napiętnowania, w przypadku gdy podejrzania nie byłyby

AS przyznal sie juz w okolicach poniedzialku, zdaje sie.

> Z drugiej strony A.S. ma rodzinę, która też zaczęła przechodzić piekło
> poprzez ciągłe wałkowanie sprawy w mediach. Nawet tu na liście znalazły
> się spekulacje na temat jego córki.

Wiesz, jesli ktos staje sie medialny i rownoczesnie prowadzi podwojne zycie
to sam kreci sobie sznur na szyje i sam musi wiedziec ze moze zniszczyc
wlasna rodzine.

> [...]
> zaufanie do psychologów. Podobnie dzieje się z zaufaniem do księży,
> nauczycieli, lekarzy przy nieprawidłowym IMO przekazywaniu takich

A mnie to caly czas dziwi - bo nagle okazalo sie ze media robia niepotrzebny
szum.
Zawsze tak bylo i jakos nikt sie nie burzył - dopiero jak nadepnieto na
nieodpowiedni
odcisk to okazalo sie ze to jest zle.

Duch

1. Data: 2004-07-09 22:35:07

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> AS przyznal sie juz w okolicach poniedzialku, zdaje sie.

A dlatego to ujawniono dopiero niedawno bo mial byc list otwarty
w jego obronie wiec dlatego ujawniono ta infoarmacje o przyznaniu sie,
zeby nie bylo wiecej zamieszania.
Jak widac, duzo bylo trzymane w tejemnicy i odpowiednio dozowalo sie
informacja.
Duch

1. Data: 2004-07-10 06:06:44

Od: nonnocere <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch wrote:

> Wiesz, jesli ktos staje sie medialny i rownoczesnie prowadzi podwojne zycie
> to sam kreci sobie sznur na szyje i sam musi wiedziec ze moze zniszczyc
> wlasna rodzine.

To, że ktoś jest medialny i robi źle, nie usprawiedliwia faktu
dodatkowego gnębienia jego rodziny. Kolejna odpowiedzialność zbiorowa?

> [...]
> szum.
> Zawsze tak bylo i jakos nikt sie nie burzył - dopiero jak nadepnieto na

Szum był od zawsze, gdy media u nas się "rozwinęły" - na sci.psychologia
jest od niedawna - bo dotyczy też TG. Ja o tej niechlubnej roli mediów
(odnośnie lekarzy) pisałam już długo przed sprawą A.S.w mojej mgr. Choć
moja promotor wycięła niektóre fragmenty ;)
Widziałeś może taki film "Miejski obłęd" z Hoffmanem?

yarpeen celnie napisał o sprawie Milewicza, wtedy też przedstawiciele
mediów poczuli, że są pewne granice, których nie powinno się
przekraczać. Szkoda tylko, że na tym się skończyło...
--
Pozdrawiam, Magdalena S. (dzidzia ~IX,X 2004)

1. Data: 2004-07-10 08:22:10

Od: nonnocere <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch wrote:

> [...]
> zeby nie bylo wiecej zamieszania.
> Jak widac, duzo bylo trzymane w tejemnicy i odpowiednio dozowalo sie

To przyznał się dużo wcześniej niż to podano w mediach? Nie rozumiem w
tym momencie.

BTW już lepiej w domu nie będę maglować sprawy A.S. Mój mąż opowiedział
mi swój sen dzisiejszy. Śniło mu się, że wszedł na jakąś uczelnię, do
dużej sali, gdzie był duży basen. W basenie pływała jakaś stara pani
psycholog, która była rekinem i co chwilę pożerała któregoś z widzów.

Także lepiej niech zapadnie cisza w eterze ;))
--
Pozdrawiam, Magdalena S. (dzidzia ~IX,X 2004)

1. Data: 2004-07-10 10:18:36

Temat: Re: Re: przemyslenia?trochę długie
Od: zielsko <zielsko_p@_eat_me_tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

nonnocere napisał(a) w <cco9a1$2ve$1@serwus.bnet.pl>:

[...]
> Także lepiej niech zapadnie cisza w eterze ;))

A zapytałaś:
Kochanie, czy chcesz o tym porozmawiać ;P
Jak było na obronie?
Pozdrówka.
--
Paweł Zioło
/|\ http://fotozielsko.w.szu.pl

Rozwazania o duszy - V
jak się zakochać-jak się odkochać
DZIEKUJE "BARDZO"!!.... (Podwojna lojalnosc - problem wyboru"
Termin ?
Rozważania o duszy - IV