wskaźniki wątrobowe!?

1. Data: 2005-02-07 20:35:49

Temat: wskaźniki wątrobowe!?
Od: "ula" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

właśnie odebrałam wyniki , proszę powiedzcie mi czy na podstawie zrobionych
badań mozna u mnie wykluczyć wirusowe zapalenie wątroby typu b? z góry
dziękuję!
ALAT 15
AspAT 20
próba tymolowa 1.4
bilirubina całkowita 0.8

2. Data: 2005-02-07 21:21:00

Temat: Re: wskaźniki wątrobowe!?
Od: "Elion" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2005-02-07 22:33:20

Od: kesser <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 07 Feb 2005 22:21:00 +0100, Elion napisał(a):

> właśnie odebrałam wyniki , proszę powiedzcie mi czy na podstawie
> zrobionych

Dokładnie te wyniki mogą być w normie tak jak są, a wirus może być.
Podwyższone transaminazy Aspat i Alat są sygnałem, że coś się
dzieje z wątrobą ale nie oznaczają, że jest to wina wirusa typu b,c
itd. Po przepiciu alkocholowym kilku dniowym pewnie też by skoczyły. A
tak oprócz wyników to są jakieś podstawy by podejrzewać wirusowe
zapalenie wątroby typu B??
Masz jakieś objawy??

4. Data: 2005-02-08 08:22:52

Od: "Simonto" <s...@T...TOonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moim zdaniem nic sie nie dzieje - przy Zoltaczce Aspat, alat skacza na
200-300 minimum !

Wyniki sa OK

Simonto

5. Data: 2005-02-08 13:27:08

Od: "ula" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

objawy? hmm, mam od dłuzszego czasu rózne zaburzenia jelitowe i jestem
diagnozowane w kierunku jelita drażliwego... aczkolwiek obecnie pobolewa
mnie prawy bok na wysokości zeber, ból jest "ciepły", i promieniuje do
brzucha i pleców....

6. Data: 2005-02-08 18:35:46

Od: "maranta1" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> dzieje z wątrobą ale nie oznaczają, że jest to wina wirusa typu b,c
> itd. Po przepiciu alkocholowym kilku dniowym pewnie też by skoczyły.

Witam i przepraszam, że się podepnę w tym miejscu, ale mam pewne
wątpliwości, może ktoś będzie taki miły i coś mi podpowie.

Od kilku lat pobolewa mnie wątróbka, nie mocno, ale często. Gdy widząc się z
moją lekarką, przy okazji o tym wspominałam, zawsze słyszałam- a, to
sylimarol.
Dwa lata temu poprosiłam o jakieś badania- wyniki były:
Alat- 89, Aspat- 58, GGTP- 203. Lekarka popatrzyła, powiedziała- aha,
zapisała wyniki w karcie... i to wszystko.
Teraz po 2 latach poprosiłam o powtórzenie badań. Wyszło:
Alat-50, Aspat- 34, GGTP- 170. Usłyszałam, że jest ok. Choć normy na wyniku
są zapisane i nijak tych moich cyferek w te normy wcisnąć nie mogę.
Cieszę się, że wyniki są lepsze niż 2 lata temu. Jednak czy naprawdę nie mam
się czym przejmować? Zostawić to tak jak jest?
Aha, oprócz tych badań, dorobiłam jeszcze sama przeciwciała żółtaczki B i C-
są ujemne, czyli to nie to.
Czy powinnam mieć jeszcze jakieś badania? Jakie? Tylko się ucieszę jeśli
powiecie, że faktycznie jest OK.
Jestem 100% abstynentką, lekami też się nie truję, mam 38 (prawie;) lat.

Pozdrawiam, Ania.

7. Data: 2005-02-08 19:00:02

Temat: Re: Re: wskaźniki wątrobowe!?
Od: piotrtr <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 08 Feb 2005 19:35:46 +0100, maranta1 napisał(a):

> [...]

> Teraz po 2 latach poprosiłam o powtórzenie badań. Wyszło:
> Alat-50, Aspat- 34, GGTP- 170.
> Czy powinnam mieć jeszcze jakieś badania? Jakie?

tak. czy wykluczono kamicę żółciową? usg jamy brzusznej - koniecznie.
jeśli jeszcze go nie wykonano trzeba zażądać od lekarza rodzinnego, by
się tym zajął. możliwie szybko.
pozdrawiam,

piotr

8. Data: 2005-02-08 19:14:26

Od: piotrtr <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 08 Feb 2005 14:27:08 +0100, ula napisał(a):

> [...]
> diagnozowane w kierunku jelita drażliwego... aczkolwiek obecnie pobolewa
> mnie prawy bok na wysokości zeber, ból jest "ciepły", i promieniuje do

postaraj się o skierowanie na dobre usg brzucha - myślę, że możesz
cierpieć z powodu kamicy żółciowej.
pozdrawiam,

piotr

9. Data: 2005-02-08 19:16:19

Od: "maranta1" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotrtr" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

> tak. czy wykluczono kamicę żółciową? usg jamy brzusznej - koniecznie.
> jeśli jeszcze go nie wykonano trzeba zażądać od lekarza rodzinnego, by
> się tym zajął. możliwie szybko.

USG zrobiłam w listopadzie prywatnie (lekarka nie chciała dać skierowania),
poza dużym kamieniem w nerce lewej, małymi w prawej i jakimś guzem na
jajniku nic więcej nie wyszło ;)) Czyli, na USG wątroba wygląda chyba
ładnie.
Czy w takim razie mogę jej takie wyniki krwi darować?

--
Pozdrawiam, Ania
http://www.maranta.neostrada.pl/

10. Data: 2005-02-08 20:13:15

Temat: Re: Re: Re: wskaźniki wątrobowe!?
Od: piotrtr <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 08 Feb 2005 20:16:19 +0100, maranta1 napisał(a):

> [...]
> ładnie.
> Czy w takim razie mogę jej takie wyniki krwi darować?

jeśli czujesz dyskomfort (bóle, uczucie pełności, ...) powinno się
coś z tym zrobić. nie chodzi o to, by leczyć wyniki - chodzi o to,
żeby poznać przyczynę złego samopoczucia i jakoś sobie z tym poradzić.

wyniki badań wskazują raczej na uszkodzenie komórek wątroby
charakterystyczne dla kamicy żółciowej a nie dla wirusa. do pełni
obrazu brakuje poziomu fosfatazy zasadowej i bilirubiny (całkowitej,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^
wolnej i związanej najlepiej).
wirusowe zapalenie wątroby można wykluczyć dopiero przeprowadzając
badanie serologiczne - zajmują się tym poradnie chorób zakaźnych. w
Twoim przypadku wydaje się ono mało prawdopodobne, gdybyś była moją
Pacjentką zleciłbym jednak wykonanie takich badań.

przyczyną bólu mogą być też kamienie w nerkach, kamica żółciowa
może rozwijać sie oddzielnie, a kamienie w drogach żółciowych mogą być
na tyle małe, że nie do wykrycia przez usg. czy możesz przytoczyć
wynik opis ultrasonografii w pełnym brzmieniu?

czy chorujesz na coś przewlekle, czy przyjmujesz na stałe jakiekolwiek
leki (antykoncepcja doustna)? jak z sercem, czy nie zdarza się, że po
skaleczeniu krwawisz dłużej, niż inni, niż "normalnie"? czy
kiedykolwiek byłaś operowana? czy kiedykolwiek miałaś przetaczaną
krew? czy w przeszłości nadużywałaś alkohol? czy masz nadwagę? czy
wśród Twoich krewnych zdarzały się podobne do twoich problemy zdrowotne?
czy kiedykolwiek zdarzyło sie, że Twój mocz był ciemny a stolec jasny?
(to typowe dla obecności kamienia blokującego odpływ żółci). czy
nikt nigdy nie zauważył, że jesteś podżółcona?

sprawą trzeba się zająć, zwłaszcza że odczuwasz dolegliwości.
czekam na informacje, pozdrawiam,

piotr

Za wysoki hematokryt u noworodka
dobry psycholog w Katowicach