Zmywarki i Calgonit 5w1

11. Data: 2008-11-09 00:21:51

Temat: Re: Zmywarki i Calgonit 5w1
Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

doslaw wrote:
> no to spojrz na odpowiedz, ze kolega ma AEG elektrolux i ma ten problem
> razem to juz 3 zmywarki tej firmy, ktore maja ten sam problem
Spojrz na to z innej strony.
Wiekszosc osob nawet nie przeczytalo instrukcji do zmywarki ani tego co
pisze na opakowaniu do tabletek. Znam np przypadki gdzie ludzie wkladaja
tabletki w folii myslac ze sie rozpuszcza jak kostka WC.
Z innej strony. Kazda cudowna tabletka ma scisle zaplanowane czasy
uwalniania (rozpuszczania) kolejnych substancji wchodzacych w jej sklad.
To ze w zmywarce masz przycisk 1 in n nie oznacza ze zmywarka w jakis
cudowny sposob kaze sie tabletce rozpuscic tylko to ze nie bedzie
dodawany nablyszczacz i/lub sol (chociaz ta w sumie chyba jest caly czas
podawana w celu regeneracji zloza ?).
Skoro taka cudowna wielofazowa tabletka ma zaplanowany czas
rozpuszczania to wlaczenie np programu ekonomicznego moze spowodowac ze
wlasnie sie taka tabletka nie rozpusci do konca (program jest za krotki
zeby rozpuscic tabletke). Mam Smega i taki efekt wlasnie obserwowalem
(uzylem jakis Calgonit n in 1).
Oprocz oczywiscie innych urokow wielofazowych tabletek jak smugi,
niedomyte naczynia itp...
Rozwiazanie zasugerowane przez kolezanke - przejscie na Calgonita
Classic + wlasny nablyszczacz (Ludwik) + sol (takze Ludwik) rozwiazalo
problem idealnie :)
Zadnych czarow jak widac...

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

12. Data: 2008-11-09 09:02:48

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

BSH ma w wadliwym miejscu umiejscowiony pojemnik na drzwiczkach - talerzyk na górnej
półce osłania od strumienia wody i nawet
sypany proszek potrafi się nie wypłukać.
JaC

-----

> kiedys myslalem, ze klapka sie do konca nie otwiera i nie wyplukuje tabletki
dlatego, ze gorny kosz nie jest do konca dosuniety
ale jak sie go dosuwalo specjalnie na maxa, to i tak efekt byl taki sam

13. Data: 2008-11-09 11:08:02

Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> napisał w wiadomości
> Ani to dedukcja ani żadne też odkrycie. Nie umiesz rozkładać naczyń i
> tyle.
> Zamiast posać na grupe trzeba było zapuścić cykl z kostką bez naczyń.
> A z tym przyklejaniem się kostki do wnętrza dozownika to zwyczajna bzdura!
> Nic takiego nie dzieje się w żadnym modelu.

Gdyby tak nie było to po otwarciu klapki kostka natychmiast ZAWSZE wypadała
sama.

Piotrek

14. Data: 2008-11-09 11:12:03

Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
> BSH ma w wadliwym miejscu umiejscowiony pojemnik na drzwiczkach -
> talerzyk na górnej półce osłania od strumienia wody i nawet
> sypany proszek potrafi się nie wypłukać.

... a czy nie pozwala też wylecieć tabletce po otwarciu drzwi ? Bo kolega
Pietrek chyba coś takiego tu sugeruje, pisząc, że przyklejanie się tabletek
wewnątrz pojemnika to bzdura.

Piotrek

15. Data: 2008-11-09 12:18:54

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Gdyby tak nie było to po otwarciu klapki kostka natychmiast ZAWSZE
wypadała
> sama.

Sprawa jest prosta, dozownik podczas nieużywania zawsze jest otwarty i z tej
przyczyny jest suchy. Kostki przechowuje sie w pudełku poza zmywarką a nie w
dozowniku. Jeśli włożysz do suchego dozowanika kostkę, króra też jest sucha
a na dodatek komora dozownika ma uszczelkę, to nie ma sposobu aby przed
otwarciem się lub odsunięciem klapki dostała tam się woda. Nie ma bata! Samo
wnetrze dozownika wykonane jest tak, że kostka na 100% się zsunie, no chyba,
że coś blokuje ptwarcie drzwiczek. Ale to już nieumiejętność obsługi.

P.

16. Data: 2008-11-09 13:53:53

Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chyba,
> że coś blokuje ptwarcie drzwiczek. Ale to już nieumiejętność obsługi.

Trochę nie tak.
Podczas nieużywania komora jest otwarta ale nie sucha. Po pierwsze nie
zawdsze zdąży doschnąć po poprzednim myciu a po drugie często wpadają i
wlewają się do niej resztki z naczyń wkładanych do koszów.
Poza tym uszczelkę to widziałem na wlewie nabłyszczacza i na wsypie soli.
Może pod przesuwaną klapką od komory proszku/tabletek też jest ale nie
sądzę.... raczej byłaby w podstawie, czyli w części nieruchomej. Czy w
czasie mycia ale przed otworzeniem klapki wlewa się tam woda - nie wiem.
Nie sądzę aby samo włożenie naczyń blokowało mechanicznie sysem otwierania
klapki. Raczej naczynia osłaniają wnętrze komory.

Piotrek

17. Data: 2008-11-10 08:27:33

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie sądzę aby samo włożenie naczyń blokowało mechanicznie sysem otwierania
> klapki. Raczej naczynia osłaniają wnętrze komory.

Niesamowite rzeczy przeczytałem :))!
Radzę się klapkom przyjrzeć lepiej ;) Żeby mieć lepsze rozeznanie mam
sugestię aby wybrać się do sklepu ze sprzętem agd, wtedy przekrój
producentów/modeli będzie wiekszy.
A tak na marginesie to serwisuję zmywarki, mam autoryzację kilku firm ;)

P.

18. Data: 2008-11-10 14:50:36

Temat: Regeneracja jonitu [było: Re: Zmywarki i Calgonit 5w1]
Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 11/10/2008 9:27 AM, Pietrek wrote:
[...]
> A tak na marginesie to serwisuję zmywarki, mam autoryzację kilku firm ;)
O, to pewnie wiesz, w którym momencie cyklu następuje przepłukanie
wymieniacza jonowego solanką i co dzieje się z wyciekiem z tego procesu?

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

19. Data: 2008-11-10 15:21:08

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Sobkowski" <m...@f...adres.invalid> napisał w
wiadomości news:gf9hns$kjm$1@inews.gazeta.pl...
> On 11/10/2008 9:27 AM, Pietrek wrote:
> [...]
> O, to pewnie wiesz, w którym momencie cyklu następuje przepłukanie
> wymieniacza jonowego solanką i co dzieje się z wyciekiem z tego procesu?

Ja wiem i Ty pewnie też wiesz ;)
Dla zainteresowanych polecam wątek "sól do zmywarki"- pytanie, na
Elektrodzie. Tam ładnie jest to opisane.

P.

20. Data: 2008-11-11 20:08:02

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 11/10/2008 4:21 PM, Pietrek wrote:

> Ja wiem i Ty pewnie też wiesz ;)
Tak sobie. Zayzayer kiedyś tu pisał, że regeneracja następuje podczas
ostatniego płukania, co mnie bardzo zdziwiło:
http://groups.google.com/group/pl.rec.dom/tree/brows
e_frm/thread/e2a0f827c184d8f6/82a71a7f32d79764?rnum=
1&_done=%2Fgroup%2Fpl.rec.dom%2Fbrowse_frm%2Fthread%
2Fe2a0f827c184d8f6%3F#doc_3d157a6c34a288da

> Dla zainteresowanych polecam wątek "sól do zmywarki"- pytanie, na
> Elektrodzie. Tam ładnie jest to opisane.

ostatnim (przed) płukaniem.Np w ADP.... na poczatku jak jest 3x pobór
ok.1l wody(przepłukanie) to w poprzednim cyklu było zalanie jonitu
"roztworem"<<

Bo ja wiem, czy to jest tak ładnie? :-)
Ale domyślam się, że nie jest to ostatnie płukanie.

MS
--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

Ogrzewnie ciepłej wody prądem
Nawilzacz powietrza CLIMATIC 330B ?
Re: piekarnik BOSCH HBN 43W551E i termostat
Aneks?
Wkrętarka Einhell RT-CD 18 Li RED LINE