Ręka boli, co z tym robić ?

1. Data: 2007-01-20 19:57:41

Temat: Ręka boli, co z tym robić ?
Od: " fki" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

3 tyg temu prześwietlałam lewą rękę,
jedank lekarz nie dając opisu powiedział ,
że to stłuczenie.
Lewej ręki prawie nie używam,
jadnak jeśli nieznacznie ją obciążę np. szklanką (około 25dkg)
ręka zaczyna boleć w środku pomiędzy nadgarstkiem i łokciem,
po wewnętrznej stronie ręki,
potem ból promieniuje w kierunku zewnętrznej części nadgarstka,
tam gdzie jest taka kostka wystająca
i sztywnieją mi palce dłoni szczególnie wskazujący,
potem przez około godziny nawet bez obciążenia ręka drży,
nie drży tylko jak całkiem swobodnie zwisa w dół.

Jak to się rehabilituje?
Jakiś link do delikatnych ćwiczeń ?
Czy może lepiej jeszcze nie ruszać ?

2. Data: 2007-01-21 00:20:17

Temat: Re: Ręka boli, co z tym robić ?
Od: "blue taxi" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

" fki" <f...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> potem przez około godziny nawet bez obciążenia ręka drży,
> nie drży tylko jak całkiem swobodnie zwisa w dół.

wsadz reke partnerowi w odbyt.

3. Data: 2007-01-21 00:48:08

Od: "Krystyna" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj,

Po pierwsze by coś zrobić należy najpierw porządnie zdiagnozować by wiedzieć
co się leczy.Nie piszesz nic o okolicznościach powstania bólu ( czy z czymś
go wiążesz), od jak dawna boli.Niemniej z tego co przeczytałam
proponowałabym rtg kregosłupa szyjnego ze wzgledu na drętwiejący palec.I
diagnostykę w kierunku łokcia tenisisty ( zapalenie przyczepów ścięgien
prostowników do nadkłykcia bocznego) najlepiej u ortopedy lub lekarza ze
specjalnością rehabilitacji.Ból, który pojawia się przy unoszeniu szklanki
może na to wskazywać ze wzgledu na pracę mm. prostowników.Nasilać się on
powinien również przy zgięciu grzbietowym (do góry) nadgarstka.Jesli chodzi
o ćwiczenia dokąd nie zdiagnozujesz raczej zapomnij.Proponowałabym raczej
odciążenie.

Pozdrawiam Serdecznie
Monika

4. Data: 2007-01-21 16:07:09

Od: " fki" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie piszesz nic o okolicznościach powstania bólu ( czy z czymś
> go wiążesz), od jak dawna boli.
Uraz, który pozostawił olbrzymi siniak, ale nie bardzo ciemny,
w połowie odleglosci pomiędzy łokciem i nadgarsktkiem,
ale obecnie nie mam już śladu po siniaku.

A jak to się leczy? Co od tego zależy?
Czy rodzaj ćwiczeń jest zależny od tej diagnozy?

Dodatkowo zauważyłam,
że ręka ma jakby skłonność do niewielkiego przykurczu.
Gdy chcę ją wyciągnąć prosto w bok,
czuję wyraźne naprężenie mięśni, którego nie czuję na prawej ręce.

i serdecznie dziękuję za odpowiedź.

5. Data: 2007-01-21 19:51:45

Od: "Krystyna" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Uraz, który pozostawił olbrzymi siniak, ale nie bardzo ciemny,
> w połowie odleglosci pomiędzy łokciem i nadgarsktkiem,

Hm...jeśli uraz, to jednak proponowałabym ortopedę.Trochę wątpliwości mi się
pojawiło po Twoim drugim poście.Może ktoś bardziej doświadczony napisze Ci
coś więcej.Zbyt dużo zmiennych i brak mozliwości ogladniecia jak to wygląda.

> A jak to się leczy? Co od tego zależy?
> Czy rodzaj ćwiczeń jest zależny od tej diagnozy?

Generalnie jeśli przyplątał Ci się łokieć tenisisty leczy się go za pomocą
fizykoterapi.Głównie jonoforeza z NLP (niesterydowymi lekami
przeciwzapalnymi), magnetronik i krioterapia.Ćwiczeń się nie wykonuje.Raczej
należy rękę oszczędzać i odciążać.Czasami stosuje się też opaski
odciążające.Natomiast jeśli, to niezależna konsekwencja urazu jak
najbardziej należy zająć się stopniowo odbudowywaniem siły mięsniowej i
ruchomością w poszczególnych stawach.

> Dodatkowo zauważyłam,
> że ręka ma jakby skłonność do niewielkiego przykurczu.
> Gdy chcę ją wyciągnąć prosto w bok,
> czuję wyraźne naprężenie mięśni, którego nie czuję na prawej ręce.

Tak, jeśli uraz, jesli gips, jesli nieczynność przez pewnien czas mogą być
przykurcze,osałabienie siły mięśniowej.Ale nic nie piszesz na ten temat.Nie
wiem czy było złamanie k. przedramienia czy uraz mięśniowy itp.Drętwienie
palców może pochodzić od ucisku na nerw promieniowy (piszesz, że najgorzej
jest z palcem wskazujacym) jeśli było np. złamanie z przemieszczeniem lub
może być odkręgosłupowe. Mogę tylko spekulować.Dobra rada.Idź z tą ręką
jeszcze raz do dobrego ortopedy.Na odległość niewiele da się pomóc bowiem do
wywiadu potrzebne jest jeszcze obejrzenie danej kończyny.

6. Data: 2007-01-22 10:46:24

Od: " fki" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję za odpowiedź,
ale jeszcze jedno pytanie:
załużmy, że reka była jednak odrobinę pęknięta
na cieńszej z tych 2 kości,
w odległości 1/3 swojej długości od nadgarstka.

Jak długo należy ręki nie używać u chorego w wieku około 35 lat?
Czy można tej ręki używać do bardzo lekkich czynności
(wzięcie lekkiego przedmiotu)?

jakie ćwiczenia i kiedy ?
jkiś link ?

Bol nadbrzusza przy ruchach