Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
ews.icm.edu.pl!news.ipartners.pl!not-for-mail
From: Joanna <c...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Reklama
Date: Sat, 29 Sep 2001 01:23:35 +0200
Organization: Internet Partners
Lines: 46
Message-ID: <B7DAD317.1DA2D%chironia@poczta.onet.pl>
References: <2...@a...torun.dialup.inetia.pl>
<9p2dd8$n3j$1@news.onet.pl>
<1...@a...torun.dialup.inetia.pl>
NNTP-Posting-Host: 217.8.166.60
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="US-ASCII"
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Trace: news2.ipartners.pl 1001719617 73586 217.8.166.60 (28 Sep 2001 23:26:57 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 28 Sep 2001 23:26:57 GMT
User-Agent: Microsoft-Outlook-Express-Macintosh-Edition/5.02.2022
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:105919
Ukryj nagłówki
in article 1...@a...torun.dialup.inetia.pl, John Bean at
j...@g...pl wrote on 28-09-01 23:23:
>> Ten temat wyglada na obszerny. A materialow raczej
>> malo.
>
> Dlatego kto mi poradzi, jak nie eksperci z grupy dyskusyjnej? :)
>
>
>> Najlepiej poszukac w bibliotekach uczelni
>> ekonomicznych.
>
> dziekuje, poszukam
>
>
>> Nie wiem skad jestes - w W-wie polecalbym
>> biblioteki
>> SHG i UW (na Dobrej 51).
>
> dziekuje, ale z Torunia to troszke za daleko. Chociaz....
> W Toruniu tez jest wydzial ekonomii- dzieki za wskazowke, bede musial tam
> zajrzec
Teraz nie moge sie tym zajac, ale skopiuje sobie Twoj adres i w przyszlym
tygodniu postaram ci sie podac niewielka bibliografie. Na pewno jest taka
ksiazka Bralczyka o jezku w reklamie, ale w tej chwili nie pamietam tytulu.
Poza tym mozesz poszukac w prasie branzowej (np. Brief albo Impact).
No i jest jeszcze "Demagogia i rytual" Glowinskiego - perswazja jezykowa w
nowomowie (to nie na temat reklamy, ale pare schematow perswazji daje sie
niezle przepisac).
Jest tez taka ksiazka "Nomen omen" (tutaj autora nie pamietam bez sciagi) -
o nazwach w reklamie - tez troche tam znajdziesz.
A jak poszperam, to moze cos ci jeszcze dosle. Generalnie warto zgromadzic
przyklady i sie troche nimi jednak pobawic, ale domyslam sie, ze przed
matura nie masz na to czasu (choc to bywa niezla zabawa).
Aha, warto siegnac po "Psychologie konsumenta i reklamy" Anny Jachnis i Jana
Terelaka (to akurat mam przed soba na polce) - zolta okladka. Nie jest to o
srodkach jezykowych, ale za to duzo wiecej o psychologicznych elementach
perswazji.
Wiecej w tej chwili nie pamietam, ale sobie przypomne.
Polecam jednak przekopanie chocby jednego rocznika pism branzowych.
Pozdr.
Joanna
|