Reklama szpitala w Polanicy w TVP1

1. Data: 2000-11-21 20:15:16

Temat: Reklama szpitala w Polanicy w TVP1
Od: "Jacek D." <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanko, czy na konkurencyjnym rynku uslug medycznych
jeden szpital z Polanicy moze brac udzial w programach telewizyjnych
szczegolowo pokazujacych zakres wykonywanych uslug.
Niewatpliwie takie programy w TVP1 maja charakter oswiatowy,
ale jednoczesnie reklamuja szpital w mediach
i zwiekszaja mu liczbe pacjentow, a zatem takze wspieraja finansowanie.

Jak to wyglada od strony prawnej ?
J.

2. Data: 2000-11-21 21:33:34

Temat: Re: Reklama szpitala w Polanicy w TVP1
Od: "Krzysztof Zielinski" <z...@w...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Jacek D." <k...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> Mam pytanko, czy na konkurencyjnym rynku uslug medycznych
> jeden szpital z Polanicy moze brac udzial w programach telewizyjnych
> szczegolowo pokazujacych zakres wykonywanych uslug.

Nie tylko jeden szpital z Polanicy, bo dzisiaj widzialem tam Warszawska
prywatna klinike.

> Niewatpliwie takie programy w TVP1 maja charakter oswiatowy,
> ale jednoczesnie reklamuja szpital w mediach
> i zwiekszaja mu liczbe pacjentow, a zatem takze wspieraja finansowanie.

Rozumiem do czego dazysz - wszystko Ci przeszkadza. Film nie jest oswiatowy
tylko dokumentalny, akurat o tym szpitalu, bo jest najlepszy - jezeli
mialoby byc sprawiedliwie to musieli by pokazac wszystkie albo zadnego.

> Jak to wyglada od strony prawnej ?

Nijak. Musialbys udowonic slusznosc swojego bardzo watpliwego rozumowania
zeby w ogóle ktos sie za to zabral. Rozumiem ze Pierwszy Krzyk byl równiez
reklama dla Krakowskiego szpitala na Siemiradzkiego, a urywki w Dzienniku z
upadajacych fabryk Daewoo sa dla nich bezplatna reklama ?

Krzysztof Zielinski
* Politechnika Warszawska * MEiL *

3. Data: 2000-11-21 23:22:41

Od: "Jacek D." <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Film nie jest oswiatowy
> tylko dokumentalny, akurat o tym szpitalu, bo jest najlepszy -

Wlasnie tego dotyczalo pytanie.
Jako pacjent ide do jednego z wielu szpitali, ale gdy
obejrze program i powiedza ze ten jest najlepszy, to wszyscy tam chca
isc.

Czy uwazasz, ze inne szpitaloe chirurgii plastycznej sa duzo gorsze i
narazaja pacjentow na duze zagrozenia ?

jezeli
> mialoby byc sprawiedliwie to musieli by pokazac wszystkie albo zadnego.

Jezeli pokaza klinike poloznicza przez miesiac w telewizji i powiedza ze
najlepsza, to zjada tam rodzace z calej Polski.

> Nijak. Musialbys udowonic slusznosc swojego bardzo watpliwego rozumowania
> zeby w ogóle ktos sie za to zabral. Rozumiem ze Pierwszy Krzyk byl równiez
> reklama dla Krakowskiego szpitala na Siemiradzkiego,

Nie chce niczego udowadniac.
Interesuje mnie jedynie jak na taka "reklame" telewizyjna reaguja
dyrektorzy innych szpitali .

J.

4. Data: 2000-11-24 01:14:53

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2000-11-25 17:59:44

Od: "Pyzol" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek D." <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> Jako pacjent ide do jednego z wielu szpitali, ale gdy
> obejrze program i powiedza ze ten jest najlepszy, to wszyscy tam chca

Spoko - i tak dla "wszystkich" nie wystarczy miejsca ;)

Czym argumentowano opinie, ze "najlepszy", bo to chyba tutaj jest
najbardziej istotne.

Czy w Polsce sa opracowane jakies w miare zobowiazujace do przestrzegania
kryteria "najlepszosci" szpital ( np. ilosc i gatunek posiadanej przez
szpital aparatury, czas czekania na zabieg, etc). Rankingi?

Sadze, ze srodki masowego przekazu powinny kategorycznie unikac
wartosciowania tego o czym mowia, one sa tylko przekaznikami informacji..

Z punktu widzenia etyki zawodowej, dziennikarz, ktory uzyl slowa "najlepszy"
( badz - zamiescil taka cudza wypowiedz w materiale), postepuje
niewlasciwie.

Kaska

6. Data: 2000-11-28 10:45:07

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> Czy w Polsce sa opracowane jakies w miare zobowiazujace do przestrzegania
> kryteria "najlepszosci" szpital ( np. ilosc i gatunek posiadanej przez
> szpital aparatury, czas czekania na zabieg, etc). Rankingi?

formalnie sa, obiektywnie nie ma. Przestrzegalbym przed tzw.
akredytacja. Ich kryteria sa nie do spelnienia przez wiekszosc
szpitali z przyczyn powiedzmy niezwiazanych bezposrednio z jakoscia
samej opieki zdrowotnej

P.K.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

7. Data: 2000-11-28 17:04:39

Od: "Pyzol" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> wrote in message
am.torun.pl...
> Witam
(...)?

> [...]
> akredytacja. Ich kryteria sa nie do spelnienia przez wiekszosc
> szpitali z przyczyn powiedzmy niezwiazanych bezposrednio z jakoscia

Tak, to prawda, ale jednoczesnie - od biedy -moga byc jedyne "okolicznosci
lagodzace" uzycia terminu "najlepszy"
:)
Kaska

> P.K.
> ----
> Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
> [http://www.am.torun.pl/~pekasz]

www.lens.pl - uzywany sprzet medyczny
Aspartam (slodziki)!
Jak poleprzyc pamiec
lens.pl - uzywany sprzet medyczny
Podwojne szczepienie - zapraszam do dyskusji