Re: Rekrutacja

From: Michał Muszyński <m...@i...val.id>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Rekrutacja
Date: Tue, 31 May 2005 19:21:31 +0000 (UTC)

Jack <j...@p...pl> wrote:

> A w jakich terminach uczelnie "wystawiają" do wiadomości jakie
> przedmioty będą brać pod uwagę przy rekrutacji ?

A nie wiem, mają chyba jakiś termin 4 miesięcy przed maturą...
Znajdziesz na <http://www.cke.edu.pl> na pewno.

> Bo z tego co mi
> wiadomo juz we wrzesniu uczen musi mniej wiecej wiedzec jakie przedmioty
> zdaje, a jesli nie bedzie wiedział jakie przedmioty wymaga uczelnia to
> troche taka gra w ciemno.

Do końca września musi złożyć deklarację jakie przedmioty zamierza
zdawać + określić na jakim poziomie chce zdawać ustną część języków
obcych + wybrać temat prezentacji z języka polskiego. Ale można to
zmienić gdzieś tak do końca lutego po napisaniu odpowiedniego podania,
ja na przykład zmieniałem w styczniu :) Co do uczelni to w zdecydowanej
większości przypadków nie ma problemów, tzn. a) maturzysta intuicyjnie
wie czego się może spodziewać na danym kierunku, b) przedmioty raczej z
roku na rok się nie zmieniają, c) zawsze można sobie uzupełnić braki
zdając egzaminy węwnątrz uczelni.

> no właśnie konkurs świadectw organizowany przez niektóre uczelnie
> zwalniał z egzaminów wstępnych, ale teraz już tak chyba nie ma :)

Ano nie ma i bardzo dobrze, bo stara matura ma się nijak do nowej, tzn.
zero analogii.

--
M.