Rekrutacja

1. Data: 2005-05-30 09:16:01

Temat: Rekrutacja
Od: Jack <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam pytanie związane z rekrutacją na uczelnie (nowa matura) . Mianowicie
wiem ze decydujące zdanie ma wynik z matury (on jest wyznacznikiem do
jakiej uczelni mogę iść) ale interesuje mnie czy tak jak było w okresie
starej matury tj konkursy świadectw organizowane przez uczelnie (oceny
ze brane pod uwagę (?) ) ,czy tylko właśnie wyniki matury się liczą.
Szczerze wszędzie opisana jest matura itp ale jednoznacznej odpowiedzi
na moje pytanie nie znalazłem

pozdrawiam Jacek

2. Data: 2005-05-30 17:37:11

Temat: Re: Rekrutacja
Od: Michał Muszyński <m...@i...val.id> szukaj wiadomości tego autora

Jack <j...@p...pl> wrote:

> [...]
> ze brane pod uwagę (?) ) ,czy tylko właśnie wyniki matury się liczą.
> Szczerze wszędzie opisana jest matura itp ale jednoznacznej odpowiedzi

Nie do końca rozumiem o co pytasz... Każda uczelnia ustala kryteria
rekrutacji, w jakimś stopniu musi wziąć pod uwagę wyniki uzyskane z
wybranych przedmiotów na maturze plus może sobie zorganizować dodatkowe
egzaminy/testy predyspozycji etc. Ale kryteria przyjęć są bardzo różne w
zależności od uczelni/kierunku...

M.

3. Data: 2005-05-30 17:51:47

Od: Jack <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michał Muszyński napisał:
> [...]
> wybranych przedmiotów na maturze plus może sobie zorganizować dodatkowe
> egzaminy/testy predyspozycji etc. Ale kryteria przyjęć są bardzo różne w

Faktycznie troszkę zamieszałem :) za co przepraszam i pisze sprostowanie :)
Chciałem zapytać o taką sprawę iż dawniej po starej maturze uczelnie co
niektóre organizowały dodatkowo konkurs świadectw który zwalniał z
egzaminów wstępnych. Czyli poza wyników matury liczyło się także
świadectwo maturalne i oceny na nim. Teraz nic nie słyszałem o takowych
konkursach czy to znaczy ze liczy się tylko ilość uzyskanych punktów na
maturze ? Słyszałem o tym właśnie ze niektóre uczelnie nie zrezygnowały
z egzaminów wstępnych ale o konkursach nic niestety nie słyszałem.

Pozdrawiam
Jacek

4. Data: 2005-05-30 20:22:40

Od: Michał Muszyński <m...@i...val.id> szukaj wiadomości tego autora

Jack <j...@p...pl> wrote:

> Faktycznie troszkę zamieszałem :) za co przepraszam i pisze sprostowanie :)

;)

> [...]
> maturze ? Słyszałem o tym właśnie ze niektóre uczelnie nie zrezygnowały
> z egzaminów wstępnych ale o konkursach nic niestety nie słyszałem.

Hm, teraz jest tak:

a) nowa matura

Uczeń zdaje wybrane przez siebie przedmioty na maturze. Część z tych
przedmiotów, wszystkie albo żaden pokrywają się z tymi, jakie bierze
pod uwagę przy rekrutacji dana uczelnia. Jeśli pokrywają się
wszystkie to super -- uczeń wtedy nie musi już zdawać żadnego
egzaminu wewnętrznego z przedmiotów maturalnych, czasami tylko dany
kierunek wymaga zdania (przez wszystkich) jakiegoś dodatkowego testu,
bo matura nie jest jakoś bardzo miarodajna i uniwersalna. Jeśli
natomiast uczeń na maturze zdawał tylko niektóre z wymaganych przez
uczelnię przedmiotów to musi uzupełnić resztę na wewnętrznych
egzaminach (w założeniu wymagania i kryteria mają być identyczne z
maturalnymi).

b) stara matura

W tym przypadku trzeba zdać maturę i podejść do egzaminów
wewnętrznych, bo stara matura nie jest brana pod uwagę przez
uczelnie.

Mam nadzieję, że pomogłem :)

M.

5. Data: 2005-05-31 16:33:19

Od: Jack <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uczelnię przedmiotów to musi uzupełnić resztę na wewnętrznych
> egzaminach (w założeniu wymagania i kryteria mają być identyczne z

A w jakich terminach uczelnie "wystawiają" do wiadomości jakie
przedmioty będą brać pod uwagę przy rekrutacji ? Bo z tego co mi
wiadomo juz we wrzesniu uczen musi mniej wiecej wiedzec jakie przedmioty
zdaje, a jesli nie bedzie wiedział jakie przedmioty wymaga uczelnia to
troche taka gra w ciemno.

> b) stara matura
>
> W tym przypadku trzeba zdać maturę i podejść do egzaminów
> wewnętrznych, bo stara matura nie jest brana pod uwagę przez
> uczelnie.

no właśnie konkurs świadectw organizowany przez niektóre uczelnie
zwalniał z egzaminów wstępnych, ale teraz już tak chyba nie ma :)

> Mam nadzieję, że pomogłem :)

Owszem troszkę rozjaśniło mi to sytuacje :)

> Pozdrawiam,

Również

--
Jacek

6. Data: 2005-05-31 19:21:31

Od: Michał Muszyński <m...@i...val.id> szukaj wiadomości tego autora

Jack <j...@p...pl> wrote:

> A w jakich terminach uczelnie "wystawiają" do wiadomości jakie
> przedmioty będą brać pod uwagę przy rekrutacji ?

A nie wiem, mają chyba jakiś termin 4 miesięcy przed maturą...
Znajdziesz na <http://www.cke.edu.pl> na pewno.

> Bo z tego co mi
> wiadomo juz we wrzesniu uczen musi mniej wiecej wiedzec jakie przedmioty
> zdaje, a jesli nie bedzie wiedział jakie przedmioty wymaga uczelnia to
> troche taka gra w ciemno.

Do końca września musi złożyć deklarację jakie przedmioty zamierza
zdawać + określić na jakim poziomie chce zdawać ustną część języków
obcych + wybrać temat prezentacji z języka polskiego. Ale można to
zmienić gdzieś tak do końca lutego po napisaniu odpowiedniego podania,
ja na przykład zmieniałem w styczniu :) Co do uczelni to w zdecydowanej
większości przypadków nie ma problemów, tzn. a) maturzysta intuicyjnie
wie czego się może spodziewać na danym kierunku, b) przedmioty raczej z
roku na rok się nie zmieniają, c) zawsze można sobie uzupełnić braki
zdając egzaminy węwnątrz uczelni.

> no właśnie konkurs świadectw organizowany przez niektóre uczelnie
> zwalniał z egzaminów wstępnych, ale teraz już tak chyba nie ma :)

Ano nie ma i bardzo dobrze, bo stara matura ma się nijak do nowej, tzn.
zero analogii.

--
M.

7. Data: 2005-06-01 18:54:45

Od: Jack <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czyli teoretycznie nie jest ważne jakie mam oceny na świadectwie
maturalnym ? bo tak czy siak liczy się tylko matura.

Dzięki teraz wiem na czym stoję :)

8. Data: 2005-06-01 20:34:08

Od: Michał Muszyński <m...@i...val.id> szukaj wiadomości tego autora

Jack <j...@p...pl> wrote:

> Czyli teoretycznie nie jest ważne jakie mam oceny na świadectwie
> maturalnym ? bo tak czy siak liczy się tylko matura.

Erm, to zależy co nazywamy świadectwem maturalnym (a spotkałem się z
różnym nazewnictwem). Dla mnie świadectwo maturalne to świadectwo, na
którym są wypisane tylko i wyłącznie wyniki z tego, co zdawało się na
maturze. Natomiast świadectwo z ocenami szkolnymi, to świadectwo
ukończenia szkoły. I to ostatnie nie jest brane pod uwagę [1].

[1] No może poza kilkoma wyjątkami -- koleżanka coś wspominała o tym, że
w Szczecinie, dokąd ona zdaje, biorą pod uwagę również oceny ze szkoły.

M.

sprawozdanie wg rozporządzen?
wycieczka kajakowa
Gdzie moje świadectwo????