Relacja między poziomem a nudą.

51. Data: 2011-08-14 12:09:54

Temat: Re: Relacja miÄ?dzy poziomem a nudÄ?.
Od: Flyer <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <j26c8c$m71$1@news.onet.pl>, z...@j...pl
says...

> Może nigdy nie spaść a jeszcze wzrosnąć

Se pogadaj - gospodarka Szwajcarii wcale nie jest taka wielka
[tu powinienem przytoczyć cytat o ichnim PKB] - więc rzeczywista
siła Franka, pod warunkiem, że Szwajcarz nie tłuką go jak
obłąkani w swoich mennicach, też nie jest taka wielka.
To co widzisz na giełdach, to efekt krótkoterminowych
spekulacji, paniki i ucieczki od Euro i USD. Klasyczna bańka
spekulacyjna.

PF

52. Data: 2011-08-14 12:14:12

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-14 14:09, Flyer pisze:
> [...]
> To co widzisz na giełdach, to efekt krótkoterminowych
> spekulacji, paniki i ucieczki od Euro i USD. Klasyczna bańka

Ale franków nie drukują tyle ile dolarów. Owszem może spaść, np.
wzrosnąć do 6 zł i spaść do 5, ale nie ma co czekać aż spadnie do tylu
ile był kiedyś.

53. Data: 2011-08-14 12:32:19

Temat: Re: Relacja między poziomem a nudą.
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Flyer" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> In article <j253e4$qa1$1@mx1.internetia.pl>, g...@e...pl
> says...

> Nie mogę znaleźć tekstu na GW, ale wg. jednego z piszących na
> powyższej, od czasu kiedy Frank był niski, do czasu dzisiejszego
> [obecnego], frankowcy zapłacili mniej, niż ludzie, którzy wzieli
> kredyt w PLN.

Bez zwiazku.

54. Data: 2011-08-15 08:07:07

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michał" <6...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> właściwości, o których warto pamiętać. A mianowicie, efekt niskiej stopy
> procentowej w przypadku kredytów indeksowanych kursem walutowym ma
> szczególnie pozytywne znaczenie w przypadku kredytów długoterminowych
> (dłuższych niż kilkanaście lat). W takiej perspektywie spośród wszystkich
> czynników wpływających na wysokość każdej z rat przypadających do spłaty,
> najwyższą wagę ma właśnie stopa procentowa, a mniejszą wagę ma spread.
> Dlatego, mimo istnienia ryzyka kursowego, jeśli decydujemy się na kredyt
> długoterminowy, dobrze jest skupić swoją uwagę na kredytach indeksowanych

j-w-clyne-/kredyt-we-frankach-a-moze-kredyt-w-euro-

Gratuluje. Pokazales, ze potrafisz kopypastowac. Potrafisz pokazac, ze wziac
200.000 pln w CHF wychodzi taniej niz 100.000 pln. w PLN?

55. Data: 2011-08-15 08:33:03

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-15 10:07, Ghost pisze:
> Gratuluje. Pokazales, ze potrafisz kopypastowac. Potrafisz pokazac, ze
> wziac 200.000 pln w CHF wychodzi taniej niz 100.000 pln. w PLN?

W ogóle lepiej brać kredyt w złotówkach. We frankach rata jest tylko
minimalnie mniejsza, przy czym tylko na początek a jak frank zdrożeje
jest dużo większa.

56. Data: 2011-08-15 08:38:20

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-15 10:33, zdumiony pisze:
> W ogóle lepiej brać kredyt w złotówkach. We frankach rata jest tylko
> minimalnie mniejsza, przy czym tylko na początek a jak frank zdrożeje
> jest dużo większa.

Poprawka: najlepiej nie brać kredytu w ogóle

57. Data: 2011-08-15 11:03:00

Od: michał <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-12 12:46, jadryś pisze:

> [...]
> kursie Franka zaczynają się wszystkie newsy w kraju. Pytanie - po jaka
> ciężką ch**rę zawraca się głowy Polaków kursem tej waluty. Jako kraj nie
> prowadzimy w tej walucie żadnych transakcji, stan gospodarki
> Szwajcarskiej nie ma (poza samymi Szwajcarami) dla nikogo żadnego
> znaczenia. a tu na okrągło trąbienie o tym franku.. Powiedz czym tak to
> Cię pasjonuje że przenosisz ten narzucony nam przez media temat nawet na
> grupę dyskusyjną poświęconą innemu tematowi? Bo nie sądzę żebyś i Ty
> należał do tych co to tańczą jak im się zagra. - Jak im zagra nawet

Skok franka mnie pasjonuje, bo to jest ciekawe zjawisko ekonomiczne, a
wynika z mechanizmów zbiorowej psychologii inwestujących. To na wypadek,
gdybyś o tym nie wiedział.
Jeżeli chodzi o taniec, to będziesz musiał przemyśleć to, co napiszę.
Ciekawe, jak to rozszyfrujesz... :)
Otóż, jak grają, to tańczę, bo lubię. A ważne jest dla mnie, z kim
tańczę a nie jak grają.

michał

58. Data: 2011-08-15 11:17:54

Od: michał <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>>

> Gratuluje. Pokazales, ze potrafisz kopypastowac. Potrafisz pokazac, ze
> wziac 200.000 pln w CHF wychodzi taniej niz 100.000 pln. w PLN?

Tak ten artykuł rozumiem (nie będąc specem od bankowości), że kredyt
hipoteczny indeksowany we franku, który zazwyczaj jest zaciągany na
wiele lat (na przykład 20 lub więcej) dzięki niskiej stopie bazowej,
jest korzystniejszy od złotówkowego, ze względu na mniejsze koszty przez
okres całego terminu kredytu.
To prawda, że może on być okresowo (tak jak teraz) uciążliwy ale suma
summarum po 20 latach wychodzisz na plus.
Oczywiście taki ruch franka, jaki obserwujemy rujnuje oczekiwanie
kredytobiorcy. Bo co z tego, że mniej zapłaci niż za kredyt w
złotówkach, skoro liczył na jeszcze dużo mniej. :)

michał

59. Data: 2011-08-15 11:19:47

Od: michał <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W ogóle lepiej brać kredyt w złotówkach. We frankach rata jest tylko
> minimalnie mniejsza, przy czym tylko na początek a jak frank zdrożeje
> jest dużo większa.

O tym, to nawet Jadryś może wiedzieć...
A co będzie, jak kurs franka spadnie?

michał

60. Data: 2011-08-15 11:21:09

Od: michał <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-15 10:38, zdumiony pisze:

> Poprawka: najlepiej nie brać kredytu w ogóle

Najlepiej pożyczyć od kogoś i nie oddać.

michał

spojrzenie z zewnatrz
Szkoda Endriu
Petelicki zwariował
Duma z bycia Polakiem
Czy kobieta powinna podporządkować się mężczyźnie?