Re: Religia jako nerwica, nerwica jako religia [fragment]

From: "Slawek [am-pm]" <sl_d(na_poczta_onet_pl)@tutaj.nic>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Religia jako nerwica, nerwica jako religia [fragment]
Date: Tue, 20 Dec 2005 19:57:11 +0100

"vonBraun" <interfere@O~wywal~2.pl> napisał w wiadomości
news:do91gf$2f8u$1@news2.ipartners.pl...

>>zacząłeś się skromnie udzielać ;)
>
> Powiedzmy, że jestem w "standbye mode".

Podejrzewam, że zupełnie niechcący, niemniej udał Ci się mały
żarcik językowy:

stand-by mode - stan gotowości;
standbye mode - tego Anglicy chyba nie znają, pozwolę sobie
przetłumaczyć jako: stanie w pozycji na "do widzenia" (czyli
nieco bardziej na wylocie).

Nie piszę tego, aby kpić z Twojego drobnego błędu. Moje
przerośnięte ego nie może pogodzić się z wrażeniem, jakie
mogło pozostać po mojej prośbie (w wątku "Z serii - potyczki
z aparaturą dźwiękową.") do jednego z dyskutantów
o przetłumaczenie tekstu piosenki "Bohemian rhapsody".
Korzystam niniejszym z okazji, aby to wrażenie zde_montować.
Myślałby kto, że nie znam angielskiego! ;-)

> (tej linijki nie potrafie przetlumaczyc :) )

> grzmot i blysk, bardzo przerazajacy

> (?)

Jak widać, nie problem tutaj z językiem angielskim, ale bardziej
z kontekstem kulturowym (odniesienia do Koranu?) i jakimś
innym językiem. W sumie tekst nadal jest dla mnie niejasny
(Amnesiak - to, że jakiś pętak zabił człowieka, a teraz żali się
przed mamą, wiedziałem "od zawsze").

Nigdy nie byłem dobry w zagadkach typu: "co autor miał na
myśli". Wiele razy ze zdziwieniem przyglądałem się (parę dobrych
lat temu, na lekcjach języka polskiego) koleżankom, które
całkiem sensownie ten ukryty sens odkrywały. Dopiero dużo
później moja koleżanka małżonka odkryła zagadkę ich
nieosiągalnej wtedy dla mnie bystrości i przenikliwości. One po
prostu przygotowywały się solidnie do tych lekcji, korzystając
z odpowiednich materiałów i bryków, w których ten sens był
wyłuszczony czarno na białym. Nigdy bym na to nie wpadł,
bo sam miałem trudności z opanowaniem materiału do lekcji,
które już dawno się odbyły. Pilność, skłaniająca do wkuwania
lekcji, które dopiero miały się odbyć, przechodziła widocznie
moje pojęcie.

--
Sławek