Re: Religijne zapalenie mózgu.

From: xantiros <x...@y...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.religia
Subject: Re: Religijne zapalenie mózgu.
Date: Tue, 21 May 2013 12:32:13 +0200
<knav66$6h2$2@node2.news.atman.pl> <knb77g$dt7$8@node2.news.atman.pl>
<kncid7$nuo$1@node1.news.atman.pl> <kncuc3$4l3$3@node1.news.atman.pl>
<knd64s$905$1@node2.news.atman.pl>
<8...@k...googlegroups.com>
<kndlv9$ohg$1@node2.news.atman.pl>
<0...@d...googlegroups.com>
<kndoh8$r1l$1@node2.news.atman.pl>
<a...@m...googlegroups.com>
<kndp44$1pl$1@node1.news.atman.pl>
<d...@w...googlegroups.com>
<kndp8l$1pl$3@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<kne71p$g8j$2@node1.news.atman.pl>
<c...@e...googlegroups.com>
<knf7u0$fdc$2@node1.news.atman.pl>
<5...@s...googlegroups.com>

W dniu 21.05.2013 10:44, outside pisze:

> Racjonalista trzyma się faktów historycznych a ja szukam zawsze tylko
> potwierdzeń ze szkoły,

Nie zawsze, wiele tam jest naciąganych faktów.

> bo maturę pisałem o systemach totalitarnych i
>ludobójstwię,

też pisałem w tym temacie, poczytaj "Medaliony" tam jest jedno motto co
kto komu zgotował

> więc moje sumienie nie może pojąć jak można chodzić do
> rzeźników,

wg. ciebie Polska nie powinna mieć nic wspólnego z Rosją, Mongolią,
Turcją,USA (wymordowanie indian), Hiszpania, Portugalia czy Niemcami (a
moze i wiele innych) - przecież te narody dopuszczały się ludobójstwa

> którzy moi zdaniem to kk skrzywdził chrześcijaństwo a nie
> ateiści, bo go splugawił kk wielkimi mordami , cała konstrukcja kk
> jest tym co chrześcijaństwo uważa za zło totalne .

no wreszcie sensownie piszesz, coś chyba wreszcie ci w skorupie działa.
Ja nigdy nie twierdziłem ze kler jest idealny, ale ty generalizujesz.
Biedny ksiądz (nie wywodzący sie z szlachty) był tak samo jebany jak
normalni ludzie, tak samo jak trudno winić normalnego niemca za to co
wyprawiał Mengele w Oświęcimiu. Trudno też M.Kolbe nazwać "zbrodniarzem"
skoro oddał swoje życie za drugiego człowieka - tak jak ty
generalizujesz. Drugi Kopernik - dla ciebie też jest zbrodniarzem ?

Człowiek jest słaby, nawet dzis wiele księży jest księdzami nie z
powołania ale z wyboru wygodnego życia, ale to nie ma związku z wiarą.
Ja wierzę w Boga a nie w księdza - wdzisz róznicę ?

Przytaczana inkwizycja, w wielu przypadkach była wykorzystywana do walki
politycznej, i szkoda ze nie przytaczasz przypadków kiedy księży też
palono na stosach - i co to ma wtedy wspólnego z nauką Chrystusa ?

Tak samo jak dzis, co ma wspolnego dzisiejszy status niektórych klechów
z ubóstwem głoszonym przez Chrystusa ?

I nie myl tego co się działo w kościele w średniowieczu na szczytach
jego władzy z tym co przekazywał Chrystus, bo mało co miało z tym wspólnego.