Renowacja parkietu

1. Data: 2003-03-22 22:20:30

Temat: Renowacja parkietu
Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Stanąłem przed poważnym wyzwaniem jakim jest poprawienie wyglądu 13-letniego
dębowego parkietu. Do sprawy podszedłem poważnie - kilkanaście telefonów do
fachowców z Panoramy, ponadgodzinna dyskusja z przemiłymi Panami w Castoramie,
analiza wątku ze stycznia 2003 na tej grupie i... teraz wiem, że nic nie
wiem ;)) A na serio to mam następujące zapytania:
1. Jaki lakier polecalibyście - Bondex, Dulux czy kombinacja Capon i jakiś
tańszy lakier? Castomeni bardzo polecają Bondex, ale ja nie jestem do końca
przekonany czy warto za niego płacić aż tyle kasy.
2. Czy wypełnianie szpar Fugenkitem jest trudne? Dam radę sam to wykonać?
3. Jaką powinienem zachować kolejność - najpierw cyklinowanie i lakierowanie
parkietu, potem malowanie pokoi czy też odwrotnie?
4. Macie może jakiś godnych polecenia fachmanów, którzy podjęliby się za
sensowne pieniądze renowacji (cyklinowanie + lakierowanie - ok. 50 m) parkietu
we Wrocławiu?

Liczę na Waszą pomoc, pozdrawiam
Boguś
c...@p...onet.pl

1. Data: 2003-03-22 23:32:50

Temat: Re: Renowacja parkietu
Od: "Miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

<c...@p...onet.pl> wrote in message
> A na serio to mam następujące zapytania:

Za dużo Ci nie pomogę, bo fachowcem nie jestem, ale....

> 1. Jaki lakier polecalibyście - Bondex (ciach)
Znajomi narzekają, że Bondex im się ściera. Konkretnie widać to wtedy, kiedy
zaproszą większą ilość osób (spokojne spotkanie, nie jakaś szalona balanga),
goście chodzą po salonie w wizytowym obuwiu i po jakimś czasie na ciemnej
terakocie w kuchni pojawiają się jasne, pyliste ślady. Znajomi twierdzą, że
to ten lakier.

> 3. Jaką powinienem zachować kolejność - najpierw cyklinowanie i
lakierowanie
> parkietu, potem malowanie pokoi czy też odwrotnie?

Nas spotkała niemiła niespodzianka. Prace były wykonywane w następującej
kolejności (w grudniu przy centralnym ogrzewaniu): ściany (płyty KG),
malowanie, cyklinowanie, lakierowanie. Następnego dnia po lakierowaniu na
świeżo pomalowanych ścianach pojawiły się żółtawe plamy głównie w
narożnikach i pod sufitem. Fachmani (na szczęście wszystko robiła jedna
firma) wpadli w panikę, a potem odprawiali jakieś czary-mary, żeby te plamy
usunąć. Udało im się i plamy do dziś nie wylazły, a minęły już 2 lata.
Twierdzili, że widocznie ściany były jeszcze nie do końca suche i wchłonęły
opary lakieru.
A przy okazji - lakier wybraliśmy zupełnie do luftu. Hartz Lack do parkietów
(mat) po dwóch latach łuszczy się pod komputerowym fotelem na kółkach.
Poprzedni lakier był jednak znacznie bardziej trwały - choć śmierdzący i
wcale nie ekologiczny. Niestety, za Chiny nie mogę sobie przypomnieć, jak on
się nazywał. Może ktoś inny pamięta - 17 lat temu na rynku był tylko jeden
lakier do podłóg:)
Pozdrawiam,
Anka

1. Data: 2003-03-23 00:13:26

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 23 Mar 2003, Miranka wrote:

> A przy okazji - lakier wybraliśmy zupełnie do luftu. Hartz Lack do parkietów
> (mat) po dwóch latach łuszczy się pod komputerowym fotelem na kółkach.

Nie strasz mnie - przed chwilą kupiłem pięciolitrową bańkę. Przecież to
jest droższe od Duluxa... Chłopak, który będzie to kładł mówił, że dobre.

> Poprzedni lakier był jednak znacznie bardziej trwały - choć śmierdzący i
> wcale nie ekologiczny.

Poliuretanowy lakier jest zawsze średnio ekologiczny... A może ten
Hartz Lack był wodny? Na temat wodnych słyszałem dużo złego.

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2003-03-23 00:14:45

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Mar 2003 c...@p...onet.pl wrote:

> 1. Jaki lakier polecalibyście - Bondex, Dulux czy kombinacja Capon i jakiś
> tańszy lakier? Castomeni bardzo polecają Bondex, ale ja nie jestem do końca
> przekonany czy warto za niego płacić aż tyle kasy.

Zawsze Capon na pierwszą warstwę, ale dlaczego miałoby to oznaczać potem
tańszy lakier?

> 2. Czy wypełnianie szpar Fugenkitem jest trudne? Dam radę sam to wykonać?

Nie wiem, słyszałem, że lepsze może być wymieszanie pyłu z ostatniego
cyklinowania z Caponem. Za tydzień napiszę, jak wyszło.

> 3. Jaką powinienem zachować kolejność - najpierw cyklinowanie i lakierowanie
> parkietu, potem malowanie pokoi czy też odwrotnie?

Malowanie na pewno na końcu.

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2003-03-23 08:09:59

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :-)

> ponadgodzinna dyskusja z przemiłymi Panami w Castoramie,
W bydgoskiej Castoramie są też b. przemiłe i ... Castowomanki - chyba
wiem, dlaczego właśnie tam robię najczęściej zakupy ;-)

> nie jestem do końca
> przekonany czy warto za niego płacić aż tyle kasy.
Tzn. ile ? Masz jakieś zestawienie cen lakierów ? Pytam bo też mnie to
czeka ale jeszcze nie sprawdzałem.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
mailto:w...@N...prv.pl

1. Data: 2003-03-23 09:38:04

Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Nie strasz mnie - przed chwilą kupiłem pięciolitrową bańkę. Przecież to
> jest droższe od Duluxa... Chłopak, który będzie to kładł mówił, że dobre.

Nieee - HL jest z grupy najtańszych lakierów - cena porównywalna do Domaluxa.

> Poliuretanowy lakier jest zawsze średnio ekologiczny... A może ten
> Hartz Lack był wodny? Na temat wodnych słyszałem dużo złego.

Nie chcę siać zamętu, ale na temat Hartz Lack podczas rozpoznawania terenu
usłyszałem chyba najwięcej niepochlebnych opinii.

Pozdrawiam
Boguś

1. Data: 2003-03-23 09:43:16

Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Zawsze Capon na pierwszą warstwę, ale dlaczego miałoby to oznaczać potem
> tańszy lakier?

Nie do końca - z tego co się dowiedziałem nowsze lakiery typu Bondex czy np.
Dulux nie wymagają stosowania Caponu do pierwszej warstwy - kładzie się tą
warstwę z rozcieńczonego lakieru docelowego.

> Nie wiem, słyszałem, że lepsze może być wymieszanie pyłu z ostatniego
> cyklinowania z Caponem. Za tydzień napiszę, jak wyszło.

Kurcze a mi każdy mówił, że najlepsza jest kombinacja Fugenkitu z pyłem.

> Malowanie na pewno na końcu.

Tak obstawiałem :))

Pozdroowka
Boguś

1. Data: 2003-03-23 09:47:42

Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Tzn. ile ? Masz jakieś zestawienie cen lakierów ? Pytam bo też mnie to
> czeka ale jeszcze nie sprawdzałem.

Mam - ale tylko wybranych i z pełnym połyskiem, np.
Bondex 2,5l - 97zl
Bondex 10l - 369zl
Dulux 2,5l - 70zl
Dulux 5 l - 125 zl

Wydajność - 12-16 m2/l.

Pozdrawiam
Boguś

1. Data: 2003-03-23 09:54:57

Od: "Miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> wrote in message
.jfedor.org...

> Nie strasz mnie - przed chwilą kupiłem pięciolitrową bańkę. Przecież to
> jest droższe od Duluxa... Chłopak, który będzie to kładł mówił, że dobre.

Nie straszę - taki jest smutny fakt:( Nie był wodny. Wodnego na podłogę za
nic nie dałabym położyć. Nasi fachmani też mówli, że Hartz Lack jest dobry.
Anka

1. Data: 2003-03-23 10:06:39

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam - ale tylko wybranych i z pełnym połyskiem, np.
> Bondex 2,5l - 97zl [...]

Dziękuję za info.

Czy w lakierach do podłóg też jest tak, że czym większy połysk tym
większa odporność ? Spotkałem się z taką opinią przy farbach akrylowych
na ścianę.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
mailto:w...@N...prv.pl

Jaka mikrofale kupic?
bordowa sypialnia
masa szpachlowa na ścianie i pęknięcia...
Sprzedam mieszkanie w Poznaniu, dobra lokalizacja
pralkosuszarka co polecacie?