Renowacja schodów

1. Data: 2007-05-25 10:49:10

Temat: Renowacja schodów
Od: "Tomek" <t...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Dzień Dobry.

Mam taki oto mały problem. Pisałem tu dawno wieć pewnie nikt mnie nie
pamięta dlatego szybko przypomnę. Kupiłem chałupkę taką powojenną i zrobiłem
w niej już z grubsza najpoważniejsze remonty. Wszystko wyszło fajnie i z
ogołnego rezultatu jestem zadowolony nawet bardzo. Pozostała mi tylko jedna
rzecz która mnie denerwuje. Mam sobie schodu na piętro. Są to schody
drewniane i stare jak cały dom. Wcześniej były one malowane jakimiś farbami
a poprzedni właściciele wyłożyli je wykładziną dywanową klejoną na taśmę
dwustronną. Nie wygląda to na obecną chwilę zbyt pięknie. Miałem w planie
zakup nowych gotowych stopni i zrobienie tego jak się należy. Niestety
fundusz remontowy się wyczerpał i szukam koncepcji na to żeby te schody
doprowadzić do przyzwoitości. Podejrzewam też (nie sprawdzałem), że
powierzchnia tych schodów jest kiepska i zerwanie wykładziny i powrót do
pierwotnej formy pewnie odpada. Wymiana na nowe ze względów technicznych jak
i finansowych również odpada. Może macie jakieś doświadczenie / pomysły /
widzieliście gdzieś jak można tanio takie schodu zrobić?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelki sugestie.

--
Tomasz Okoński
t...@o...eu

2. Data: 2007-05-25 10:55:54

Temat: Re: Renowacja schodów
Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On May 25, 12:49 pm, "Tomek" <t...@o...eu> wrote:

> i finansowych również odpada. Może macie jakieś doświadczenie / pomysły /
> widzieliście gdzieś jak można tanio takie schodu zrobić?

Niedawno (kwiecień) mnie zrobiono schody. Niby nic takiego, betonowe
schody zostały "obłożone" drewnem.
Trochę sie przy tym zdziwiłem, myślałem że to znacznie prostsza
konstrukcja i robota i żeby to zrobić to tanio może oznaczać
krótkotrwale bo roboty przy schodach i różnych detali o których trzeba
pamiętać jest od cholery,
Co do pomysłów, to jeśli Twoje schody są drewniane i jedyny problem to
zniczona powierzchnia to możesz je cyklinować aby usunąć farbę i
najbardziej zniszczoną warstwę.
Potem będzie mógł podjąć decyzję czy trzeba nowe (bo trzymały sie
głównie na farbie i wykładzinie) czy wystarczy lakier, farba
ewentualnie nowa wykładzina.

--
ZZ@private

3. Data: 2007-05-28 09:47:35

Od: "Tomek" <t...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Potem będzie mógł podjąć decyzję czy trzeba nowe (bo trzymały sie
głównie na farbie i wykładzinie) czy wystarczy lakier, farba
ewentualnie nowa wykładzina.

Raczej jak już pisałem wcześniej nie wchodzi w grę. Schody są w dobrym
stanie, nie ruszają się, nie skrzypią a tylko brzydko wyglądają. Zadając
pytanie chodziło mi bardziej o ich powierzchowność:) tzn. czym je
ewentualnie obkleić / wyłożyć żeby jakoś wyglądały.

--
Tomasz Okoński
t...@o...eu

4. Data: 2007-05-28 10:52:06

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On May 28, 11:47 am, "Tomek" <t...@o...eu> wrote:

> [...]
> pytanie chodziło mi bardziej o ich powierzchowność:) tzn. czym je
> ewentualnie obkleić / wyłożyć żeby jakoś wyglądały.

No to cykliniarka w łapkę i drapać, drapać ;-)

--
ZZ@private

5. Data: 2007-05-28 13:07:29

Od: Radek D <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niedawno (kwiecień) mnie zrobiono schody. Niby nic takiego, betonowe
> schody zostały "obłożone" drewnem.

Mógłbyś coś więcej napisać o procesie obkładania betonowych schodów
drewnem - jakie koszty, jak z izolacją beton-drewno (by nie hałasować).
Mam lastrykowe schody (chyba tak to się nazywa) i wypadałoby je wymienić.
Podobno same stopnie są zrobione z gotowych płyt - czyli teoretycznie
można je zerwać. Tylko czy jest sens ?

6. Data: 2007-05-29 04:38:05

Od: ab <a...@i...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mógłbyś coś więcej napisać o procesie obkładania betonowych
> schodów drewnem - jakie koszty, jak z izolacją beton-drewno
> (by nie hałasować).

Połóż może na silikon. Klei się do drewna i do betonu. Gdy dasz
grubą szprycę to zapewni ci amortyzację i drewno nie będzie przy
chodzeniu dobijać do betonu. Na betonie nie kładłem, ale na
stalowej konstrukcji tak. Co do hałasowania to jeszcze może to
zależeć od innego czynnika. Jeśli masz podstopnice (te pionowe
elementy pod stopniami) to na granicy podstopnica-stopień z
czasem, gdy wysycha drewno czy też robią się inne luzy, przy
chodzeniu może trzeć i skrzypieć.

--
Bestsellery książkowe:
"Los Barwą Malowany" (o reinkarnacji i rozwoju duchowym)

7. Data: 2007-05-29 06:59:45

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On May 28, 3:07 pm, Radek D <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> Mam lastrykowe schody (chyba tak to się nazywa) i wypadałoby je wymienić.
> Podobno same stopnie są zrobione z gotowych płyt - czyli teoretycznie

Znaczy ja byłem zdzwiony komplikacją elementów.
Sprawa jest prosta tj. deska pionowa i deska pozioma ale pod spodem
prowadnice, wewnątrz pianka, a same deski powycinane w dosyć
skomplikowane wzory,
Obłożenie moich schodów (niezbyt równo wylane stopnie betonowe ~16)
wraz z róznymi detalami (obłożenie półpiętra, deska zamiast poręczy,
framugi w sąsiednich przejściach do pokoji i oblistwowanie całego
pozimu wyszło 5500, Materiał to dąb.
Generalnie polecam swojego wykonawcę, bo może nie jest on artystą
(parę detali można by zrobić inaczej) ale solidnym rzemieślnikiem,
jeśli jesteś zainteresowany napisz na priv.

--
ZZ@private

Crisp w mikrofali
Listwa przypodłogowa półogrągła
Re: Klimatyzator do sklepu
System Resistent - Beckers - prosze o opinie
Klimatyzator do sklepu