Renta socjalna

1. Data: 2003-03-20 14:04:41

Temat: Renta socjalna
Od: m...@o...pl (Marciu11 - Viper) szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystich
Jestem tutaj pierwszy raz wiec goroco witam Wszytkich obecnych.
Mam na imie Marcin i mam 27 lat. Pierwza grupa inwalidzka, od 14lat
na wozku. Teren zamieszkania okolice zielonej Gory

Mam do Was pytanie
Jak przedstawia sie renta socjalna a jej waloryzacja?

Mam rente rodzinna po ojcu i do tego rente socjalna. Jest ona
odpowiedznio obcinana zeby nie przekroczyc gornej granicy tego co moge
miec.
Dzis po odebraniu renty socjalnej okazalo sie ze nie byla ona
zwaloryzowana, dalej wynosi 418zl (w moim przypadku 176zl).
Pani w opiece powiedzial ze ma to nastapic dopiero w czerwcu. A do
tego zebym raczej sie nastawil na zmniejszenie jeszcze tej kwoty a nie
zwiekszenie.
Jak do tej pory waloryzacja nastepowala zawsze w tym samym czsie co
renta zusowska. Ewentualnie miesiac pozniej z wyrowaniem.
Jak pamietam to gdzes czytalem ze to jest ustawowa waloryzacja. A tym
razem takie siup. Jestm troszku zaniepokojony tym faktem. Wprawdze to
sa nie dzue pienadze ale to jedyne moje dochody. Renta Rodzinna ledo
wystarcza na podrycie kosztow zycia i leczenia.
Czy ktos moze mnie uswiadomic? jak to wlasniwie wyglda i jakie sa tego
podstawy prawne?

Pozdrawiam Marcin

2. Data: 2003-03-21 01:10:37

Temat: Re: Renta socjalna
Od: "Misiek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Strzalka
Witam Wszystkich i Ciebie tez, ja tez nowy tutaj jestem
Michal 26 lat, I gr od 24 lat, PZN
Marcin po pierwsze to czemu ty masz socjalke?
Kiedys tzn do 1998 r., byly renty ZUS-owskie szkolne I gr= 600 zl z
zasilkiem pielegnacyjnym 136 zl w tym, byc moze sie myle moze obecnie wiecej
kaski jest na I gr w ZUS-ie.
Jesli moge zapytac to czemu nie masz szkolnej-ZUSowskiej?
Bedac na niej mozna zarobic do 1300zl brutto czy na reke sam nie wiem
dokladnie cos kolo tego i tam Ci chyba (tzn prawie na bank bo mam kumpla i o
ile pamietam to tak ma tzn mial, dawno o tym z nim nie gadalem) wyplacaja
cala rodzinna bez obcinania.
Nie to co ta socjalka, ze jak masz o grosz wiecej niz te 418 zeta to juz Ci
zabieraja cala.
Wiem niestety tak jest, ze jak masz rodzinna i pokrywa Ci sie z socjalka to
obcinaja sqrw... kiedys bralo sie w pelnej kwocie i ta i ta.
Co do waloryzacji to tak przy kwietniowej dostaniesz wiecej o ok. 12 zl jak
nie mniej no chyba, ze jeszcze mniej bo Ty masz rodzinna.
A wogóle to mam jeszcze pytanie, skad bierzesz rodzinna z ZUS-u czy z
MOPS-u?
Bo jak z ZUS-u to szkoda, ze sie przyznales do niej w MOPS-ie.
Znam ludzi, którzy maja ZUS-owska-szkolna, biora z MOPS-u socjalke, pracuja
i jakos MOPS sie im nie kapnal bo normalnie to nie mozna i jak by ich
zlapali to by musieli MOPS-owi zwracac. Niby nie mozna bo strasza tzn MOPS,
ze sie dowiedza jak ktos bedzie mial jeszcze gdzies jakas kaske albo
pracowal i zarabial wiecej niz te 418 zeta ale jak przeciez jest ochrona
danych osobowych. A ludzie ryzykuja i dalej biora, ja wiem jakies okolo 6
lat i nic, nikt sienie zorientowal.
Oczywiscie podpisuja tam w MOPS-ie co pewien czas oswiadczenie, ze nie maja
grosza wiecej niz te 418zl tylko jest taki motyw, ze oni mieszkaja z
rodzicami wiec MOPS nic nie podejrzewa i moze dlatego nie weszy.
Wiec jesli masz rodzinna z ZUS-u to szkoda, iz w MOPS-ie sie do tego
przyznales bo jak MOPS wyplaca Ci te i te to wiadomo, ze tak sie nie dalo.
Co do podstaw prawnych to polecam Ci stronke klon jawor musisz znalesc w
wyszukiwarce i tam dowiesz sie wszystkiego na biezaco co i jak
Pozdrawiam Misiek

3. Data: 2003-03-21 10:17:48

Od: "Waldemar " <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Myślę , że gdyby przepisy, prawo polskie, było normalne , to nikt nie musiał
by kombinować żeby przeżyć
A tak ludzie posuwają sie do konfliktu z prawem.

Tez trafiłem tu niedawno! Gdzies przeczytałem że ktoś miał problemy z
odczytaniem postów na pl.soc.inwalidzi (no i jestem)

pozdrawiam
Waldemar

4. Data: 2003-03-21 12:28:10

Temat: Re[2]: Renta socjalna
Od: m...@o...pl (Marciu11 - Viper) szukaj wiadomości tego autora

Witaj Misiek,

W Twoim liście datowanym 21 marca 2003 (02:10:37) można przeczytać:

> [...]

M> Witam Wszystkich i Ciebie tez, ja tez nowy tutaj jestem
M> Michal 26 lat, I gr od 24 lat, PZN
M> Marcin po pierwsze to czemu ty masz socjalke?

Niestety choroba wrodzona od urodzenia. Trwala niezdolnosc do pracy od
urodzenia. W jej nastepstwie dopiero wozek.

dzieki koledze Tomkowi mam cala tresc przyslej ustawy. I wielkie dzieki.
Ale wolalbym tego jednak nie czytac. Bo mnie trafil jasny piorun. Z
calego majtku w wysokosci 176zl zostanie mi niecale 100zl.
Ale mniejsza z tym jeszcze cale 2 miesiace bede burzujem z linionami.
Jest jednak pytanie jak to sie ma do waloryzacji w ustawie ktora teraz
obowiazuje.
Wszedzie czytam ze zgodnie z ponktem 35a ustawy podlego ona
waloryzacji tak jak wszystkie inne renty. Wiec Pytanie czy faktyczne
moga oni taka zlwoke wprowadzic czy jest to nieprawne i moge sie
odwolywac.
jak dal mnie to to wszystko jest tronku lekko pokecone jak dobry
korkociag.

Pozdrawiam Wszytkim Marcin

--
Pozdrowienia,
Marciu11 mailto:m...@o...pl

5. Data: 2003-03-21 17:09:45

Temat: Re: Re[2]: Renta socjalna
Od: "Misiek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co do rewaloryzacji to spoko majonez, otrzymasz co swoje tylko jak to w
MOPS-ie z małym opóznieniem a na odsetki karne to nawet nie masz co liczyć.
Chłopie szkoda zachodu, nawet się nie denerwuj bo szkoda zdrówka. Wyrównaja
w Kwietniu, oby hłe hłe. Najpierw przyjdzie Ci z pewnoscia aneks do decyzji
o przyznaniu renty tzn o podwyższeniu swiadczenia.

PS Teraz muszę zbierać zwłoki na uczelnie ale jak masz jakis problem to
zapodaj temata to se podziobiemy.
PS 2 Szukaj $ gdzie się da PCPR, PFRON, fundację można dostać kaskę na
rehabilitację, cos o tym wiem tylko trzeba to bardzo ładnie i malowniczo
umotywować, oczywiscie w granicach realnosci hi hi :-)).
Strzała Misiek

6. Data: 2003-03-23 09:42:55

Od: "Misiek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Myślę , że gdyby przepisy, prawo polskie, było normalne , to nikt nie
> musiał by kombinować żeby przeżyć
> A tak ludzie posuwają sie do konfliktu z prawem.

Ano gdyby było to tak ale tak nie jest. To jest Polska chory kraj, tutaj
człek niepełnosprawny to gorszy człowiek.
I jak masz do wyboru:
a) kalectwo + bida z nędzą (taka prawda) bez delikatnego nagięcia prawa ;-)
lub
b) kalectwo + w miarę normalna egzystencja +wykształcenie + praca z łamaniem
prawa
To co byś wybrał?
Bo ja wybrałem b)
oczywiście tego nie pochwalam ale żyć jakoś trzeba.
A łamanie prawa? No coż nie tacy jak my łamią i nie w taki sposób i żyją i
to jeszcze jak. Przekręt na dużą skalę goni jeszcze większy. Jeśli robi się
to z głową, po cichu i delikatnie to jakoś można żyć i ciągnąc to dalej.
W Polsce panuje przekonanie, że jak ktoś ma grupę to chory, głupi, tępy
jest, dać mu rencinkę albo i nie bo teraz Zus tak kombinuje, rzucic kość jak
psu i niech się cieszy z ochłapów.
Więc trzeba sobie jakoś radzić.
Powiem, tak kiedyś dużo ludzi tzn niepełnosprawnych było prawymi i co z tego
mieli? Odpowiedź nic. Bardzo źle na tym wychodzili tzn na prawości bo każda
instytucja włącznie z
ludźmi miała ich gdzieś a od czasu kiedy kombinują to żyją, w miarę
normalnie. I do póki prawo w Polsce się nie zmieni na lepsze a na to się
raczej nie zapowiada (cofają grupy na niższe niższa renta, zabierają ulgi
jak nie ma komu zabrać to grupowcom, PFRON nie ma kaski tak twierdzi, że
rząd nie daje, to samo PCPR) do puty ludzie będą łamać co się da żeby, żyć
normalnie a raczej przeżyć!!!
Takie życie.
Ludzie niepełnosprawni wszystkich narodów łączta się hłe hłe :-)) i
kombinujta jakoś żeby żyć!!!
Pozdrawiam Michał

7. Data: 2003-03-23 11:11:38

Temat: Re: Renta socjalna - zlodziejskie porady
Od: "PiotrArc" <p...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Cytaty z postów "Misiek" <d...@o...pl>

> [...]

> Takie życie.
> Ludzie niepełnosprawni wszystkich narodów łączta się hłe hłe :-)) i

Obydwa posty, doradzające w jaki sposób składać fałszywe oświadczenia (za co
grozi kara pozbawienia wolności) i wprost namawiające do kradziezy
społecznych pieniędzy i okradania biednych korzystających ze wsparcia MOPSu
zostana jutro przekazane Miejskiemu Osrodkowi Pomocy Społecznej w Katowicach
oraz stosownym władzom.
Bez pozdrowień
PiotrArc

8. Data: 2003-03-23 18:45:55

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

PiotrArc napisal:

> [...]
>społecznych pieniędzy i okradania biednych korzystających ze wsparcia MOPSu
>zostana jutro przekazane Miejskiemu Osrodkowi Pomocy Społecznej w

No, coz zgadzam sie z Piotrem - to lamanie prawa, a kto go nie stosuje niech
sie pozniej nie dziwi ze mu miejsce parkingowe ze znaczkiem zajma, ze jego
dziecko po pijaku ktos przejedzie samochodem, ze dostanie po gebie i zabiora
mu kase, ze lekarz bedzie bral od niego lapowke, i wiele - wiele innych. Do
prawa nalezy miec szacunek i tego my Polacy musimy sie jeszcze dlugo uczyc -
bo na razie jestesmy na etapie zachlystania sie wolnoscia. Pewnie jeszcze
zejdzie nam na to z jakies 40 lat. A najsmieszniejszym tlumaczeniem jest to
ze "inni to robia" - zacytuje tutaj mame Foresta Gumpa - glupi ten co glupio
robi.

pozdrawiam
Arek

9. Data: 2003-03-23 22:47:27

Od: m...@o...pl (Marciu11 - Viper) szukaj wiadomości tego autora

Witam.

A ja tylko chcialem sie zapytac czy naperzy sie podwyzka a nie robilem
niezlego bigosu.
Ale takt krasc nie nalerzy .... - ale tu przemilcze pare spraw
poruszonych bo nie wato.

No nic przepraszam za zamieszanie.

Tak czy inaczej jezden szczesliwy. Bo wedlug projektu nowej ustawy bede
mial az cale 90zl na rozbijanie sie po barach drogimi brykami w
towarzystie drogich dziewczyn - ehh szkoda gadac.

Pozdrawiam Wszystkich Marcin

--
Pozdrowienia,
Marciu11 mailto:m...@o...pl

10. Data: 2003-03-24 04:39:06

Od: "JC" <j...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

"algraf" <a...@i...org.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]

/.../

> [...]

> zejdzie nam na to z jakies 40 lat. A najsmieszniejszym tlumaczeniem jest
> ze "inni to robia" - zacytuje tutaj mame Foresta Gumpa - glupi ten co

Patrz Irak.

pozdr. - Jozek

Zanik mięśni typ Werdinga Hoffmana
Nawiązki sądowe -jak to załatwić?