Re: Richelieu - na czym?

From: "Elen" <e...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.robotki-reczne
Subject: Re: Richelieu - na czym?
Date: Tue, 17 Feb 2004 13:45:56 +0100

Użytkownik "Marzenna Kielan" napisał w wiadomości > Siedzę w domu - jestem
sobie regularnie chora i choć mnie to nieco męczy, ma
> [...]
> hafcie richelieu, dowiedziałam się, dzięki Trys, że w języku angielskim
> nazywa się to cutwork lub openwork, poczytałam sobie o tym, że równie
ładnie
> wychodzi haftowanie zwykłą muliną, choć znalazłam także informację, że DMC
> ma specjalną mulinę do richelieu. Grzecznie odrobiłam więc googlowanie ;)
> Ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat tkanin do takiego haftu.
> Czy to się haftuje na zwykłym płótnie, czy na jakimś specjalnym, a może na
> lnie, a może i na czymś bardziej szczególnym - np. jedwabiu? Jak to jest?
Na
> czym najładniej wychodzi i czy taki materiał nabywa się w zwykłych
sklepach
> czy może w sklepach pasmanteryjnych?
>
> Pozdrawiam
>
> Zdechlak ;)

Ja ten haft zawsze na płótnie uskuteczniałam raczej takim cienkim,
delikatnym, choć zdarzyło mi się robić też na troszkę grubszym.
Haftuję zwykłą muliną, bo to tańsze (zresztą to chyba przyzwyczajenie, bo
wcześniej nie było nigdy innych nici) a też łądnie wychodzi
Pozdrawiam
Elen