Robaki zwijajace sie w kulke

1. Data: 2007-03-12 19:34:28

Temat: Re: Robaki zwijajace sie w kulke
Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po co walczyć? Przecież one sobie spokojnie pod kamieniami mieszkają i
nikomu nie przeszkadzają. Są częścią naszego ekosystemu.
Podobnie jak pająki, "szczypawki" i inne stworzonka.

g.

2. Data: 2007-03-13 18:17:21

Temat: Robaki zwijajace sie w kulke
Od: b...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,

przeszukiwalem grupy i internet, ale nie udalo mi sie natrafic na
interesujacy mnie temat. Moze ktos z grupowiczow mi pomoze w tym
temacie, a mianowicie:
jak tylko sie robi cieplej to w ogrodku i w domu pojawiaja sie robaki,
o podluznej (luskowatej) budowie ciala mniej wiecej dlugosci 1 do 1,5
cm o kolorze brunatnym badz szarym - ktore jak sie je dotknie to
zwijaja sie w mala kulke. Najczesciej mozna je spotkac pod kamieniami
i deskami lezacymi na ziemi a w domu po prostu wybieraja sie na
przechadzki. Nie wiem co to za insekt i nie wiem jak z nim walczyc, a
juz mnie do szewskiej pasji doprowadzaja.

pozdrawiam i dziekuje za porady.

3. Data: 2007-03-13 19:10:36

Od: "Grzegorz J." <m...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@w...pl> napisał w wiadomości
s.com...
> Witam,[...]
> Nie wiem co to za insekt i nie wiem jak z nim walczyc, a
> juz mnie do szewskiej pasji doprowadzaja.
***
NTG n.p.---- > pl.rec.ogrody

Grzegorz J.

4. Data: 2007-03-13 22:22:49

Od: Tomasz Piasecki <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@w...pl wrote:
> [...]
> robaki, o podluznej (luskowatej) budowie ciala mniej wiecej dlugosci
> 1 do 1,5 cm o kolorze brunatnym badz szarym - ktore jak sie je
Stonoga.

> [...]
> ziemi a w domu po prostu wybieraja sie na przechadzki. Nie wiem co
> to za insekt i nie wiem jak z nim walczyc, a juz mnie do szewskiej
Owad nieszkodliwy, wręcz pożyteczny. Trzeba przywyknąć.

TP.

5. Data: 2007-03-13 22:23:31

Od: Tomasz Piasecki <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@w...pl wrote:
> [...]

> ziemi a w domu po prostu wybieraja sie na przechadzki. Nie wiem co
> to za insekt i nie wiem jak z nim walczyc, a juz mnie do szewskiej
Zwierz nieszkodliwy, wręcz pożyteczny. Trzeba przywyknąć.

TP.

6. Data: 2007-03-14 13:39:36

Od: b...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

> Zwierz nieszkodliwy, wręcz pożyteczny. Trzeba przywyknąć.

na dworzu to mi nie przeszkadzaja - niech sobie beda - ale w domu jest
ich... _ciut_ za duzo. laza po kuchni, pokoju, lazience... po prostu
nie jest to za bardzo przyjemne :|

7. Data: 2007-03-14 16:51:56

Od: Tomasz Piasecki <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@w...pl wrote:
> na dworzu to mi nie przeszkadzaja - niech sobie beda - ale w domu jest
> ich... _ciut_ za duzo. laza po kuchni, pokoju, lazience... po prostu
> nie jest to za bardzo przyjemne :|
Hm... W domu nigdy ich nie widziałem. A u mojej babci w ogrodzie stonóg
pełno pod każdym kamieniem. W domu nie mają czego jeść...

Chyba że u Ciebie mają, to wystarczy posprzątać ;)

TP.

8. Data: 2007-03-15 10:45:16

Od: b...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

> Chyba że u Ciebie mają, to wystarczy posprzątać ;)

no bez przesady :]
ale zastanawiam sie nad tym, czy nie wylaza "z podlogi". jest to stary
dom i w pokoju, przedpokoju i lazience (pod terakota) jest drewniana
podloga - moze wlasnie z tad sie biora. w kuchni byla cala podloga
zrywana i wylewana i teraz jest terakota, ale zaraz kolo przedpokoju
gdzie pod wykladzina jest drewno - moze wlasnie dla tego sie
pojawiaja.
tak czy inaczej denerwuja w domu :|

Re: mam grzyba :-(
Pralka Whirlpool AWM815 - co mogło paść?
dwa mieszkania, zakup działki, budowa domu
frytkownica severin
kominek w bloku Glassfire