Robale w domu

1. Data: 2001-05-18 21:53:13

Temat: Robale w domu
Od: "PawełKrystosiak" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
od pewnego czasu regularnie ukatrupiam u siebie w domu 1-2 robaczki
dziennie. Nie wiem jednak niestety z czym dokładnie mam do czynienia - mają
ok. 1 cm długości, srebrzyste lub białawe, obłe, pełzają, czasami z dwoma
wąsami na przedzie. Do niedawna spotykałem je jedynie w łazience
(szczególnie w krawędzi przy wannie) - zaznaczam, że panuje tam dosyć spora
wilgoć i jest gorąco. Ostatnio jednak pojawiły się też (i co gorsza w
większej ilości) na wykładzinie w sypialni (ale najczęściej też przy
krawędzi szafy).
Czy ktoś może wie co to może być za szkodnik??? A może ktoś nawet wie jak
sobie z nimi poradzić?
Na szczęście chodzą raczej tylko po podłodze (raz widziałem jednego jednak
na ścianie), ale są obleśne i raczej wolałbym ich więcej nie oglądać...
Czekam na wszelkie komentarze i porady

Paweł K

1. Data: 2001-05-19 12:51:23

Temat: Re: Robale w domu
Od: "lena" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

to sa rybiki, lubia wilgoc, ale szczerze powiedziawszy nie wiem jak sie ich
pozbyc:(.

1. Data: 2001-05-20 21:45:06

Od: "Andrew" <g...@i...t17.ds.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to sa rybiki, lubia wilgoc, ale szczerze powiedziawszy nie wiem jak sie
ich
> pozbyc:(.
Kup w sklepie z chemią gospodarczą pudełeczka ze środkiem na rybiki. Poza
tym postaraj sie nie trzymac mokrych szmat a łazienkę trzeba w jakiś sposób
wietrzyć (np. zostawiać otwarte drzwi na noc). U mnie podziałało.
Pozdrawiam
Andrew

1. Data: 2001-05-20 21:45:12

Od: "PawełKrystosiak" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękia za diagnozę i porady!
Właśnie kupiłem "Raid" (działa m.in. przeciwko rybikom) i spryskałem nim dwa
takie robale - śmierć na miejscu! Teraz tylko popryskać newralgiczne miejsca
i... żegnajcie rybiki!
Jeszcze raz dziękuję

Pozdrawiam
Paweł