Witam grupowiczów - wkupne (drożdżowe słodkości)

1. Data: 2001-12-05 05:58:26

Temat: Witam grupowiczów - wkupne (drożdżowe słodkości)
Od: "Smorfia" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka!
Od kilku miesięcy jestem wierną czytelniczką grupowych wiadomości i wreszcie
zebrałam się na odwagę, by sama też coś wysłać. Nie są to co prawda racuchy
według tajemnej receptury prababci, ale mam nadzieję, że do czasu zdobycia
takowych ten przepis jako wkupne wystarczy.:)
Życzę smacznego.

--
Pozdrowiam,
Smorfia

Składniki: 50 dag mąki, 5 dag drożdży, ? szklanki mleka, 5 dag cukru, 8 dag
margaryny, 2 jaja, sól.

Drożdże zarobić letnim mlekiem z dodatkiem cukru, odstawić do wyrośnięcia,
mąkę wyrobić z letnim mlekiem, cukrem, tłuszczem, dodać całe jajka,
wyrośnięte drożdże, szczyptę soli. Ciasto dokładnie wyrobić ręką, odstawić
do wyrośnięcia, gdy ciasto podrośnie, rozwałkować je, rozłożyć nadzienie.

Nadzienie: rodzynki 10 dag, orzechy 10 dag, 3 łyżki skórki pomarańczowej
gotowanej w syropie, sok z ? cytryny (wszystkie składniki wymieszać).
Ciasto zwinąć w jak struclę, kroić na kawałki grubości 1cm, układać na
wysmarowanej brytfannie, gdy trochę podrosną upiec na złoty kolor. Polewać
gorącą polewą.
Polewa: cukier puder, sok z cytryny do smaku
Puder wymieszać z małą ilością przegotowanej gorącej wody, dodać sok
cytrynowy. Polewa musi mieć konsystencję gęstej śmietany.

1. Data: 2001-12-05 06:36:27

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Smorfia <p...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:

Witaj Smorfia!

> Składniki: 50 dag mąki, 5 dag drożdży, ? szklanki mleka, 5 dag cukru, 8 dag
> margaryny, 2 jaja, sól.

Znajac zycie i Worda ten "?" to pewnie 0,5 szkl. mleka? ;-)

> Nadzienie: rodzynki 10 dag, orzechy 10 dag, 3 łyżki skórki pomarańczowej
> gotowanej w syropie, sok z ? cytryny (wszystkie składniki wymieszać).

Domyslam sie, ze tu tez jest sok z pol cytryny?

> Ciasto zwinąć w jak struclę, kroić na kawałki grubości 1cm, układać na
> wysmarowanej brytfannie, gdy trochę podrosną upiec na złoty kolor.

A jak to sie wlasciwie nazywa? Juz sobie wyobrazam, ze jest pyszne
i ladnie wyglada.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-12-05 06:56:37

Temat: Re: Witam grupowiczów - wkupne (dro?d?owe s?odko?ci)
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Witaj Smorfia!

>Znajac zycie i Worda ten "?" to pewnie 0,5 szkl. mleka? ;-)

a mnie sie wydaje, ze Smorfia po prostu jest niezdecydowana osoba
i tak myslala moze 1/2 moze cala, a ja wiem...i tak jej zeszlo az
komp sam zdecydowal,

witaj Smorfia

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-12-05 07:09:08

Od: "Smorfia" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

:)))))))))))
Tak ten magiczny "?" to oczywiscie 0,5 szkl. mleka. A co do mojego braku
zdecydowania, to zostalam zdemaskowana. :))))) Od tej chwili porzucam nasze
swojskie ogonki przy literkach i kreseczki. Mam nadzieje, ze to ulatwi
czytanie.;)

--
Pozdrowiam,
Smorfia

wiadomosci news:86hr0ucomecqa65dri4eodbvh8hgf501n1@4ax.com...

1. Data: 2001-12-05 07:14:30

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>swojskie ogonki przy literkach i kreseczki. Mam nadzieje, ze to ulatwi

o taaaaaak, dziekuje. juz nie musze sie szarpac po ondulacji i
zgadywac...
Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-12-05 07:31:33

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lilla <l...@f...krasnik.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9ukf96$5lk$...@n...lublin.pl...
.

> A jak to sie wlasciwie nazywa? Juz sobie wyobrazam, ze jest pyszne
> i ladnie wyglada.

Ja parę lat temu namiętnie robiłam takie ciastka i nazywały się "
papatacze".
Nie wiem skąd taka nazwa.

Pozdrawiam
Wkn

1. Data: 2001-12-05 08:10:02

Od: "Deuter" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Smorfia" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> według tajemnej receptury prababci, ale mam nadzieję, że do czasu zdobycia
> takowych ten przepis jako wkupne wystarczy.:)

WITAJ SIOSTRZYCZKO !!!!

--
Deuter
d...@p...onet.pl

1. Data: 2001-12-05 08:18:54

Od: "Smorfia" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

BRACISZKU!
CÓZ ZA CIEPŁE PRZYJECIE!

--
Pozdrowiam,
Smorfia

1. Data: 2001-12-05 09:26:22

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>BRACISZKU!
>CÓZ ZA CIEPŁE PRZYJECIE!

CO??
Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-12-05 09:40:59

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Czesc Smurf-ia,
bo to tak chyba mialo byc, kiedy jeszcze uzywalas ogonkow? ))

******
m-gosia
******

Do calej kupy ludzi
nowe zdjecia i kanapki z awokado i pestkami/orzechami
Pierniki
Przepis na rogaliki i podziękowania za pasztet ;)
Ciacho Magdy z czarnych bananów