Rośliny doniczkowe w ogrodzie

1. Data: 2011-06-26 11:16:56

Temat: Rośliny doniczkowe w ogrodzie
Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Dwie rośliny doniczkowe (figowiec benjamina i juka) wystawione do ogrodu
- żeby był jakiś związek z tematyką grupy ;-) - zaczęły zachowywać się
"dziwnie".

Na niektórych liściach figowca pojawiły się brązowe plamy umieszczone
raczej nieregularnie. Problem ma jakieś 1-2% liści.

Również niektóre liście juki zaczęły żółknąć i usychać poczynając od
środkowej części liścia.

Nie zaobserwowałem takich efektów na niczym innym rosnącym w ogrodzie.

Czy ma ktoś pomysł o co kaman i jak ewentualnie "naprawić" te rośliny?

Piotrek

2. Data: 2011-06-26 11:24:28

Temat: Re: Rośliny doniczkowe w ogrodzie
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 26 Jun 2011 13:16:56 +0200, Piotrek napisał(a):

> [...]
>
> Nie zaobserwowałem takich efektów na niczym innym rosnącym w ogrodzie.
>
> Czy ma ktoś pomysł o co kaman i jak ewentualnie "naprawić" te rośliny?

Posiedź parę lat w domu bez wychodzenia na dwór, a potem nagle pojedź na
plażę do Egiptu i siedź tam całe dnie, to wszystko zrozumiesz.
:-/
--
XL
Prawda o GMO:

3. Data: 2011-06-26 11:54:40

Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

On 2011-06-26 13:24, Ikselka wrote:
> Posiedź parę lat w domu bez wychodzenia na dwór, a potem nagle pojedź na
> plażę do Egiptu i siedź tam całe dnie, to wszystko zrozumiesz.
> :-/

Za bardzo się opaliły Twoim zdaniem? ;-)

No więc to chyba nie to, ponieważ zostały przestawione z bardzo jasnego
stanowiska (przy przeszklonej ścianie) w miejsce osłonięte od
bezpośredniego słońca sporym krzewem berberysu. Oba miejsca od zachodu.

No ale OK, kwiaty wracają z wakacji i zobaczymy czy to coś zmieni ;-)

Dzięki za sugestie.

Piotrek

4. Data: 2011-06-26 12:25:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 26 Jun 2011 13:54:40 +0200, Piotrek napisał(a):

> Za bardzo się opaliły Twoim zdaniem? ;-)
>
> No więc to chyba nie to,(...)

To NA PEWNO to.
W domu (nawet przy dużej szybie) rośliny nie są narażone na pełne spektrum
promieniowania słonecznego. Wynosząc je na dwór należy to robić bardzo
ostrożnie i stopniowo przyzwyczajać do promieniowania - zaczynając od
ustawienia w GŁĘBOKIM cieniu, potem w niezbyt głębokim i tak przez kilka
kolejnych dni stopniowo przenosząc w miejsca z coraz większym udziałem
słońca.

5. Data: 2011-06-26 12:27:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 26 Jun 2011 13:54:40 +0200, Piotrek napisał(a):

> (...)No ale OK, kwiaty wracają z wakacji i zobaczymy czy to coś zmieni ;-)

Poparzone liście są już nie do "zreperowania". Możesz je od razu usunąć
(juka) albo same opadną (figowiec).

6. Data: 2011-06-26 12:28:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 26 Jun 2011 13:16:56 +0200, Piotrek napisał(a):

> Również niektóre liście juki zaczęły żółknąć i usychać poczynając od
> środkowej części liścia.

Ta część jest najbardziej narażona na promieniowanie słoneczne z racji
łukowatego wygięcia w tym miejscu i wskutek tego skierowania powierzchni
prostopadle do kierunku padania promieni.

7. Data: 2011-06-26 13:53:05

Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

On 2011-06-26 14:28, Ikselka wrote:

> Ta część jest najbardziej narażona na promieniowanie słoneczne z racji
> łukowatego wygięcia w tym miejscu i wskutek tego skierowania powierzchni
> prostopadle do kierunku padania promieni.

Twoja teoria ma sens, chociaż rośliny nie stoją w bezpośrednim słońcu
tylko w pół-cieniu rzucanym przez krzew berberysu.

Tak jak napisałem wcześniej (coś wcięło post), rośliny zostały odwołane
w trybie pilnym z "urlopu w Egipcie" i wylądowały już w domu ;-)

Dzięki.

Piotrek

8. Data: 2011-06-26 14:59:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 26 Jun 2011 15:53:05 +0200, Piotrek napisał(a):

> Twoja teoria ma sens, chociaż rośliny nie stoją w bezpośrednim słońcu
> tylko w pół-cieniu rzucanym przez krzew berberysu.

A ten "półcień" to się przypadkiem nie przesuwa wraz ze słońcem i nie
odsłania roślin choćby na godzinkę?

> Tak jak napisałem wcześniej (coś wcięło post), rośliny zostały odwołane
> w trybie pilnym z "urlopu w Egipcie" i wylądowały już w domu ;-)
>
> Dzięki.

Nie ma za co.

--
XL
Prawda o GMO:
http://supermozg.gazeta.pl/supermozg/1,91628,9569172
,GMO___lobbing__wiara_i_polityczna_wola.html#ixzz1Pr
YQPpgy

Przesadzenie orzecha, Co ile sadzić klony?
mszyce na balkonie...
Drzewko stracilo liscie
drzewa owocowe-porzeczki
Gieemooo