Re: Rosliny które mnie zawiodły.

1. Data: 2002-07-30 06:40:29

Temat: Re: Rosliny które mnie zawiodły.
Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli rosna 3 rok i maja tylko 1 kwiat na lodydze, to raczej sa
> to dziewiecsily bezlodygowe (Carlina acaulis). A jezeli maja do tego
> lodygi, to jest to forma lodygowa dziewiecsilu bezlodygowego :-)))) Carlina
> acaulis var. caulescens. Bardzo interesujaca i ozdobna ciekawostka. A
> czlowiekowi to nie dogodzisz... Na wszelki wypadek sprawdz na Googlach
> Carlina vulgaris - jak mowil Krzysztof - ale on ma malutkie kwiaty, ok 2 cm
> srednicy i po kilka na pedzie.

Sprawdzilem. Na kazdej lodydze jest tylko 1 kwiat ale tych lodyg z kazdej
rosliny jest kilka.
Srednica rozwinietego kwiatu ok 7 cm.

Pozdr.

D.P.

2. Data: 2002-07-30 06:49:29

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> wrote in
hc.lublin.pl:

> Sprawdzilem. Na kazdej lodydze jest tylko 1 kwiat ale tych lodyg z
> kazdej rosliny jest kilka.
> Srednica rozwinietego kwiatu ok 7 cm.

No to raczej masz Carlina acaulis var. caulescens. Ja bym sie cieszyla, bo
to ladne :-))
Ale dalej nie wiem, jak zasuszyc, zeby sie nie zamknal...
Pozdrowienia - Ewa Sz.

3. Data: 2002-07-30 07:16:04

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to raczej masz Carlina acaulis var. caulescens. Ja bym sie cieszyla, bo
> to ladne :-))
> Ale dalej nie wiem, jak zasuszyc, zeby sie nie zamknal...
> Pozdrowienia - Ewa Sz.

Dzieki.

Strasznie dluga ta nazwa. Nie zmiescic sie na etykietce. ;-)

Pozdr.

D.P.

4. Data: 2002-07-30 19:25:49

Od: "elba" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie i podziwiam. Jeśli chodzi o suszenie bez zamykania to można
spróbować suchutkiego piaseczku. Z ogrodniczym pozdrowieniem! Elba
użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...

Re: jakie lisciaste?
Re: KLUB BONSAI