Rośliny o dużej sile przetrwania

11. Data: 2008-04-09 10:45:30

Temat: Re: Rośliny o dużej sile przetrwania
Od: "Kronopio" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Góra" <m...@h...pl> napisał w wiadomości
news:y9lyh5ifv248$.farg3xxlcgbu$.dlg@40tude.net...
> Dnia Tue, 8 Apr 2008 13:15:55 +0200, Kronopio napisał(a):
>
> PS. Zaorałaś ogród i miejsca Ci przybyło?
>
> --
> http://www.mmm.home.pl

U mnie miejsca nie ma, wykorzystuję każdy skrawek jaki się jeszcze nadaje do
wykorzystania, a w planach mam odzyskanie 'wielkiego' kawałka gruntu,
1,7 metra kwadratowego spod tarasu.
Znajomi poprosili o projekt małego ogrodu bez trawnika, ale chcą mieć jak
najwięcej roślin.
Stąd żwirowisko z roślinami umieszczonymi gdzieniegdzie. Użytkowane będzie
też jako ciąg komunikacyjny.
Dziękuję za pomysły roślinne :-) Lawenda mi zupełnie umknęła.

Pozdrawiam
Teresa

P.S. Oglądnęłam Twoją stronę pobieżnie.
Podoba mi się :-)
T.

12. Data: 2008-04-09 10:55:04

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kronopio" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Mają być posadzone na żwirowej ścieżce. Wystawa południowa. Czasem będą
> podlewane. Nie mam z takimi doświadczenia. Literaturze do końca nie
> ufam.Potrzebne mi Wasze doświadczenia.
>
> Pozdrawiam
> Teresa
Witam! Pozwoliłem sobie sporządzić wyciąg cytatów z grupy o tym, co sadzić w
suchych miejscach i trudnych dla roślin.
W przebogatym archiwum to nie wszystko, ale z tego i ja korzystałem :)
Myślę, że żwirowa alejka to podobne miejsce.
Oto cytaty :

Juz zupelnie rece mi opadaja; nawet niektore odmiany macierzanki i
penstemony nie daja rady (ale lawenda rosnie jak ta-lala ;-D) - co mogę
posadzic na *bardzo* suchym, slonecznym i piaszczystym kawalku ogrodu? Poza
tym prosze o rade, jak postepowac ze skalnicami - gdy kwitna, sa urocze i
ciesza oko; pozniej strasznie schna i nie wiem, co mam z nimi robic. Dac
spokoj i niech same dojda ze soba do ladu czy jakos im pomoc? Serdecznie
pozdrawiam Ula, Gdynia

Patrz na liście - srebrzyste albo skórzaste. Jeśli rośnie lawenda, to
urośnie też barbula klandońska (Caryopteris clandonensis) oraz perowskia
(Perovskia atriplicifolia), przypuszczalnie też bylica piołun i pospolita
(Artemisia absinthum i vulgaris), proponuję też moje tegoroczne odkrycie -
ślazówkę Lavaterę x clementii. Poza tym krzewy - berberysy koreański i
thunberga 'Atropurpurea' rosną u mnie tuż przy zasięgu korony
dwudziestoparoletnich świerków, gdzie warunki są spartańskie.

Ja zaproponję tak banalnie rojniki i rozchodniki

U mnie w tym roku nawet banalne rojniki się zwijają. W suszy radzą sobie
jeszcze krwawniki szczególnie A. filipendulina, szałwia lekarska, dziewanny,
reszta więdnie.

Witam Jeszcze mikołajki, mam dużo mogę podarować, w dodatku mieszkam
niedaleko :-)

Hey:) Wyexperymentowane:wapiennie - dziewiętsił i dębik zadarniajaco
niskie - karmik, kostrzewa siwa, turzyca ptasie łapki, goździki - pulmarius
czy alpejski, floks szydlasty Być może jeszcze niektóre
bodziszki(korzeniasty wytrzyma chyba wszystko) ale tu się nie wypowiadam....

Wytrzyma. I żałobny takoż (Geranium phaeum) i wielkopłatkowy (Geranium
paltypetalum) I poziomkówka indyjska....

Pod warunkiem podlewania w pierwszym roku wrzosy powinny doskonale się tam
czuć.

Hejka. Po dzisiejszym spacerze po ogródkach działkowych jeszcze
dorzucę:dzielżan ogrodowy (Helenium hybridum), przetacznik płożący (Veronica
prostrata), rogownicę (Cerastium bibersteinii), rudbekię strzępiastą (R.
lacinata) i ew. pysznogłówkę dwoistą (Monarda didyma)

Z przetaczników to jeszcze veronica incana (p.siwy) i veronica spicata
(p.kłosowy), większość astrów, niektóre krwawniki, nachyłki i oczywiście
chabry, sasanki, przywrotniki, kocimiętki, szałwie różne, lebiodka, jak już
wcześniej pisałam sporo bodziszków, juki - dużo tego i jest w czym wybierać.
Natomiast jeśli chodzi o krzewy to świetnie sobie radzą tawuły i pięciorniki
krzewiaste. Mam wrażenie, że wytrzymają wszystko. Poza zającem (własnie
zeżarł kwiaty na Red Ace).

koniec cytatów. Wszystkich autorów niewymienionych pod ich wypowiedziami
przepraszam za tę niedoskonałość :)

--

Pozdrawiam!
piotrh :)

13. Data: 2008-04-09 16:39:07

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kronopio pisze:
> Użytkownik "Marta Góra" <m...@h...pl> napisał w wiadomości
[...]
[...]
> P.S. Oglądnęłam Twoją stronę pobieżnie.
> Podoba mi się :-)

O jaka fajna strona, moje gratulacje.

--
pozdr. Jerzy
PS

--
pozdr. Jerzy

14. Data: 2008-04-09 19:38:25

Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 09 Apr 2008 18:39:07 +0200, JerzyN napisał(a):

> Marto popraw sobie to:
> Z czasem okazało się, że z serwisem nie jest już mi *pod* drodze.
> http://www.mmm.home.pl/index.php/content/view/46/43/

Dzięki Jerzy, poprawię:)
Literówki to moja słabość, z racji tego, że poprawiam niejako zawodowo po
innych po sobie rzadko sprawdzam:(

Pozdrawiam,
Marta + nowe szkła z antyrefleksem:(
--
http://www.mmm.home.pl

15. Data: 2008-04-09 21:26:13

Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 9 Apr 2008 12:45:30 +0200, Kronopio napisał(a):

> Dziękuję za pomysły roślinne :-) Lawenda mi zupełnie umknęła.

Tak mi się przypomniało - wyższe czosnki które ogromnie mi się podobają,
powtykać tak by kule wystawały ponad kurduple. Ja niestety nadal mam mało
takich miejsc gdzie mogę je uprawiać:(

> P.S. Oglądnęłam Twoją stronę pobieżnie.
> Podoba mi się :-)

Dziękuję i zapraszam ponownie do mojego ogrodu, nie tylko na wirtualną
wycieczkę:)

Pozdrawiam,
Marta
--
http://www.mmm.home.pl

16. Data: 2008-04-10 10:57:17

Od: n...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> A nie rozchodnik ostry? Zolte kwiatki sie zgadzaja.
O, to, to. Dokłanie. Rozchodnik ostry.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

17. Data: 2008-04-10 19:13:37

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Góra" <m...@h...pl> napisał w wiadomości

(...) Pozdrawiam,
> Marta + nowe szkła z antyrefleksem:(

Rozumiem, że szkła z anty... do pracy przy komputerze?

Pozdrawiam Krycha.

18. Data: 2008-04-10 19:16:32

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <n...@o...pl> napisał w wiadomości
(...)>
> Sebastian
> http://www.speedyelise.fora.pl/

Białe literki na czarnym tle bardzo źle działają na mój wzrok. tego nie da
się czytać.

Pozdrawiam Krycha.

19. Data: 2008-04-10 20:32:28

Temat: Re: Rośliny o dużej sile przetrwania - OT
Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Apr 2008 21:13:37 +0200, Krycha napisał(a):

> Użytkownik "Marta Góra" <m...@h...pl> napisał w wiadomości
>
> (...) Pozdrawiam,
>
> Rozumiem, że szkła z anty... do pracy przy komputerze?

Ano, stare nie wytrzymały naporu ciekawskich rączek pewnej małej
dziewczynki:)

Pozdrawiam,
Marta
--
http://www.mmm.home.pl

20. Data: 2008-04-11 01:12:18

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Krycha wrote:

> Białe literki na czarnym tle bardzo źle działają na mój wzrok. tego nie
> da się czytać.

W większości przeglądarek można ustawić kolor tła i czcionki.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

trawa na wiosnę
czemu nie zakwita korona cesarska
kosiarka ze sprzeglem ?
podkaszarka/kosa spalinowa czy elektyryczna.
Kosiarka