Rosyjska pułapka

71. Data: 2011-04-12 12:45:56

Temat: Re: Rosyjska pułapka
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:io1fpj$uq$1@news.onet.pl...

> Owszem, ale - w Katyniu zginęli wojskowi. Nagła śmierć jest wpisana w los
> żołnierza, choć oczywiście dla każdej rodziny to wielka tragedia. Na
> Wołyniu ginęli w większości cywile, także dzieci. Słuchałam kiedyś
> wspomnień ludzi, którym udało się tę rzeź przeżyć. Nie dało się tego
> słuchać bez łez w oczach. Nie mówi się jednak o tych wydarzeniach tyle, co
> o Katyniu.

Ale ja nie oceniam ktora smierc jest wazniejsza lub bardziej niespodziewana
(btw, smierc jako jeniec nie jest wpisana w los zolnierza, w kazdym razie
nie w ramach roznych konwencji) - tylko wskazuje, ze chociazby to iz rodziny
pomordowanych na Wolyniu zwykle tamze pozostaly (o ile ktos przezyl), a
pomordowani w Katyniu jednak wiecej zostawili krewnych w calej polsce - to
m.in. powoduje, ze wiecej sie o tym mowi w kraju.

72. Data: 2011-04-12 12:49:31

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

cinews:io1fpj$uq$1@news.onet.pl...

> [...]
> pomordowani w Katyniu jednak wiecej zostawili krewnych w calej polsce - to
> m.in. powoduje, ze wiecej sie o tym mowi w kraju.

Można powiedzieć: nie miał o nich kto pamiętać

Stalker

73. Data: 2011-04-12 12:49:49

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości

> Rocznica za nami, nie ma presji. Dogadaja sie i podmienia tablice na
> trzecia.

Też na to liczę.
Nie liczę też na powściągliwość tłumoków PiSiorów w nazywaniu tego
faktu zdradą, wazeliniarstwem itp ... Ale PiSiorów z ich prezesem na
czele to się już nie da na spokojnie słuchać.

74. Data: 2011-04-12 14:02:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 12 Apr 2011 14:15:49 +0200, medea napisał(a):

> [...]
> wspomnień ludzi, którym udało się tę rzeź przeżyć. Nie dało się tego
> słuchać bez łez w oczach. Nie mówi się jednak o tych wydarzeniach tyle,

U nas Ukraińcy też niezłe rzezie robili. Wypruwanie flaków, wybebeszanie
ciężarnych...

75. Data: 2011-04-12 14:03:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 12 Apr 2011 14:49:49 +0200, zażółcony napisał(a):

> Ale PiSiorów z ich prezesem na
> czele to się już nie da na spokojnie słuchać.

Ło, Peło sie odzywa.

76. Data: 2011-04-12 14:59:34

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-12 14:45, Ghost pisze:

> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości

> Ale ja nie oceniam ktora smierc jest wazniejsza lub bardziej
> niespodziewana

Ty - nie, ale inni (politycy? historycy? historia?) mam wrażenie, że już
to zrobili, całkiem niepostrzeżenie. Polityka rządzi, nawet pamięcią.

> tylko wskazuje, ze chociazby to iz rodziny pomordowanych na Wolyniu
> zwykle tamze pozostaly (o ile ktos przezyl)

Hm, a czy czasem wielu z nich nie uciekło na tereny powojennej Polski?

Ewa

77. Data: 2011-04-12 15:01:14

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-12 14:49, Stalker pisze:
cinews:io1fpj$uq$1@news.onet.pl...

> Można powiedzieć: nie miał o nich kto pamiętać

Dokładnie. A ta pamięć nie była akurat zbytnio potrzebna politycznie.

Ewa

78. Data: 2011-04-12 15:02:05

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-12 16:02, Ikselka pisze:
> U nas

Znaczy - w Kieleckiem masz na myśli?

Ewa

79. Data: 2011-04-12 15:28:10

Od: "Jakub A. Krzewicki" <d...@g...org> szukaj wiadomości tego autora

niedziela, 10 kwietnia 2011 12:22. carbon entity 'cbnet' <c...@n...pl>
contaminated pl.sci.psychologia with the following letter:

> Jak ktoś koniecznie chce znaleźć sobie wroga, to wcale nie musi
> szukać daleko.
>
> Ok. 20 tys. zamordowanych Polaków w Katyniu vs ok. 220 tys.
> ofiar w Powstaniu Warszawskim.

To była szczytna ofiara dla Króla Ducha Narodu Polskiego:

Sabaton - Uprising
http://www.youtube.com/watch?v=01IaKb6DmTw

WARSZAWO WALCZ!

http://lordwinterisle.blogspot.com/

80. Data: 2011-04-12 16:36:23

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

/.../
> Chyba ocipiałeś :-)

To nie jest dowCIPNE ;-)
vB

dla Hanki i dla mnie, czyli najhotniejszych hotmamów psp'su ;)
Polacy zaczęli myśleć.
zabawa
Pimpuś Lebowski - ekspert od "uczłowieczania" KOBIET
Być ORAZ nie być - oto jest odpowiedź.