Rozbudowa mięśni przez ćwiczenia fizyczne...

1. Data: 2000-01-08 07:59:25

Temat: Rozbudowa mięśni przez ćwiczenia fizyczne...
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Wiadomo jest z eksperymentów, że mięsień ćwiczony rozrasta się
i wzmacnia... Wiadomo, że kulturyści trenujący mięśnie uzyskują
przyrost ich masy i objętości...

Interesuje mnie taki problem... a właściwie dwa problemy:

1. Jak to się dzieje, że mięsień przybiera na wadze/objętości?
Czy przybywa wiele nowych włókien mięśniowych, komórek w mięśniu
czy może już istniejące włókna/komórki powiększają się, grubną?

2. Jak to się dzieje, że "mięsień wie" że musi urosnąć bo wykonuje
pracę? Jaki mechanizm sprzężenia zwrotnego odpowiedzialny jest
dokładnie za powodowanie przyrostu mięśni pod wpływem ćwiczeń?

Prosiłbym o odpowiedzi konkretne i wyczerpujące a nie odsyłanie
do książek których moim umysłem inżyniera elektronika bez
obszernego przygotowania biologicznego i tak nie zrozumialbym...

2. Data: 2000-01-09 20:31:07

Temat: Re: Rozbudowa mięśni przez ćwiczenia fizyczne...
Od: "Woj" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam miesięcznik Flex. Proponuję dotrzeć do numerów z zeszłego roku, tam
ten temat był szczegółowo omawiany.
Woj.

3. Data: 2000-01-10 15:00:58

Od: "Basista" <E...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol napisał(a) w wiadomości: <8...@p...net>...
> [...]
> Czy przybywa wiele nowych włókien mięśniowych, komórek w mięśniu
> czy może już istniejące włókna/komórki powiększają się, grubną?

Nie udowodniono, że podczas treningu siłowego zwiększa
się liczba włókien mięśniowych. Raczej przyjmuje się, że
pozostaje ona stała, stąd niektórzy mają duże lepsze
predyspozycje do tego sportu od innych.
Na pewno zwiększa się przekrój pojedyńczych włokien.

>2. Jak to się dzieje, że "mięsień wie" że musi urosnąć bo wykonuje
> pracę? Jaki mechanizm sprzężenia zwrotnego odpowiedzialny jest
> dokładnie za powodowanie przyrostu mięśni pod wpływem ćwiczeń?

Krótko mówiąc, wszystko polega na mikrourazach, które nakładając się
na siebie powodują rozrost mięśnia.

4. Data: 2000-01-11 09:14:09

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Basista <E...@o...pl> w artykule news:85cs8c$50k$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl pisze...

> Krótko mówiąc, wszystko polega na mikrourazach, które nakładając się
> na siebie powodują rozrost mięśnia.

Czy wiadomo to napewno czy to tylko niepotwierdzona hipoteza?

5. Data: 2000-01-11 12:18:59

Od: "Basista" <E...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
pisze...

>Czy wiadomo to napewno czy to tylko niepotwierdzona hipoteza?

Na pewno.

Lekarze czy biznesmeni ? ... w Szklarskiej Porębie
wypadanie rzęs
wczesniactwo
Nadwzrocznosc
Proszę o pomoc