wczesniactwo

1. Data: 2000-01-07 22:03:27

Temat: wczesniactwo
Od: "Amik" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje dziecko urodzilo sie w 7 miesiacu ciazy, wazylo tylko 1300gr. Teraz ma
rok, ale jest bardzo malutka (67cm wzrost 7,8 kg waga) I jeszcze nie
wyrosly jej zeby. Czy ktos ma podobne doswiadczenia? Bo troche niepokoi mnie
stwierdzenie pediatry, ze dziecko jest bardzo male.

2. Data: 2000-01-09 19:42:46

Temat: Re: wczesniactwo
Od: Kamil Uminski <d...@k...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

"Amik" <h...@p...onet.pl> rzecze:
> [...]
>wyrosly jej zeby. Czy ktos ma podobne doswiadczenia? Bo troche niepokoi mnie
>stwierdzenie pediatry, ze dziecko jest bardzo male.

Dzieci z masa urodzeniowa 100-1500 g z reguly sa hypotoniczne (bardziej
wiotkie), mniej poruszaja konczynami, czasem wolniej rozwijaja mowe. Takie
niemowleta sa jak gdyby mniej rozwiniete jak na swoj wiek chronologiczny.

Ten deficyt rozwojowy jest wprost proporcjonalny do poziomu wczesniactwa i
z reguly jest niwelowany do konca 2 roku zycia, jezeli nie pojawia sie
jakis dodatkowy czynnik zaburzajacy rozwoj...

Podsumowujac - z reguly to normalne, ze dziecko urodzone przedwczesnie jest
mniejsze, slabsze i wrazliwsze niz urodzone o czasie, ale ma szanse dogonic
rowiesnikow, choc wymaga to wiecej czasu i dbalosci...

Pozdrawiam,

Kamil Uminski

--

Nadwzrocznosc