Rozhermetyzowane kurki

1. Data: 2007-08-26 20:03:27

Temat: Rozhermetyzowane kurki
Od: a...@p...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam prosbe o pomoc w rozwiazaniu dylematu. We wtorek pasteryzowalam
kurki w oliwie, teraz juz wiem, ze za krotko. Po pasteryzacji sloiki
byly ladnie zassane, dzis odkrylam, ze sie pootwieraly. Staly w szafce
w pokoju, wiec mialy dosc cieplo.

I tu pojawia sie dylemat: czy powinnam te wszystkie grzyby wyrzucic,
czy mozna je jeszcze jakos uratowac?
Zapach maja niby normalny, smak tez, ale boje sie, czy cos tam sie w
nich w miedzyczasie nie rozwinelo. Na razie wstawilam do lodowki i
kombinuje, co dalej zrobic.

Pomozcie! Strasznie zal mi to wszystko powyrzucac, ale moze trzeba?

Pozdrawiam,

Ania.

2. Data: 2007-08-27 11:51:53

Temat: Re: Rozhermetyzowane kurki
Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@p...pl wrote:
(...)
> [...]
> Zapach maja niby normalny, smak tez, ale boje sie, czy cos tam sie w
> nich w miedzyczasie nie rozwinelo. Na razie wstawilam do lodowki i

Nie słyszałam o niczym niebezpiecznym w przetworach roślinnych.
Jak nie ma pleśni, to chyba jadalne. Zgotowałabym i jeszcze raz
do sloików.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

3. Data: 2007-08-28 06:12:52

Od: Waldemar <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger schrieb:
> [...]
>
> Nie słyszałam o niczym niebezpiecznym w przetworach roślinnych.
> Jak nie ma pleśni, to chyba jadalne. Zgotowałabym i jeszcze raz

naprawdę nie, no to podam z imienia i nazwiska: clostridium botulinum,
wbrew pozorom częściej spotykane w przetworach warzywnych niż w mięsie.
Bakterie te żyją w ziemi i wraz z ewentualnie niedomytymi,
niedopasteryzowanymi warzywami lądują w słoiku produkując bardzo pożywny
botox. Około 0.3mg starczy większości ludzi jako pokarm do końca życia.

Waldek

4. Data: 2007-08-28 07:10:04

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar wrote:
(...)
> [...]
> niedopasteryzowanymi warzywami lądują w słoiku produkując bardzo pożywny
> botox. Około 0.3mg starczy większości ludzi jako pokarm do końca życia.

Dzięki, z tego co właśnie wyczytałam, pasteryzacja może nie pomóc -
przetrwalniki niszczy tylko sterylizacja w autoklawie. Tylko nie wiem,
czy te przetrwalniki są trujące, czy dopiero to, co się z nich rozwinie.
BTW, u pyatcza chyba nic się jeszcze nie zdążyło rozwinąć a i warunki
w nieszczelnym słoiku nie były beztlenowe.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

5. Data: 2007-08-28 08:07:35

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger schrieb:
> [...]
> BTW, u pyatcza chyba nic się jeszcze nie zdążyło rozwinąć a i warunki
> w nieszczelnym słoiku nie były beztlenowe.

przetrwalniki nie są trujące, dopiero żywe bakterie produkują toksynę.
Są one dość wrażliwe na kwaśny ustrój (nie polityczny ;-)) oraz
zasolenie. Pasteryzacja przetrwalników nie niszczy, ale np. obróbka
termiczna tak. Tzlko długo trzeba.

Waldek

6. Data: 2007-08-28 09:25:00

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok wrote:

> przetrwalniki nie są trujące, dopiero żywe bakterie produkują toksynę.
> Są one dość wrażliwe na kwaśny ustrój (nie polityczny ;-)) oraz
> zasolenie.

Czyli marynaty są bezpieczne, kiszonki też, szczaw w słoikach,
chrzan. Właściwie i przecier pomidorowy.

> Pasteryzacja przetrwalników nie niszczy, ale np. obróbka
> termiczna tak. Tzlko długo trzeba.

Czyli powidła bezpieczne, dżemom też nie zaszkodzi dłuższe duszenie,
ale już przy konfiturach mam wątpliwości. Wiśniowe są kwaśne, ale
te inne?

Najpiękniejszą muzyką przed snem

7. Data: 2007-08-28 12:05:24

Od: a...@p...pl szukaj wiadomości tego autora

Kurki zapasteryzowa am ponownie, ale nadal mam w tpliwo ci, czy nie
powinnam ich jednak wyrzuci .
Smak i zapach niby mia y w porz dku, ale konsystencj jak inn ni
zwykle miewaj kurki wyj te ze s oika
- jakby glutowat i jakby lekko spienion . Ple ni nie by o wida na
pewno.

Mam w zwi zku z tym pytanie dodatkowe: jakie s objawy tego, e si
toto zacz o rozwija ? Czy to si da jako sprawdzi organoleptycznie?

Pozdrawiam,

Ania.

Pasta kokosowa - Creamed coconut
Filety "kurczacze" w sosie czekoladowym