Rozkruszanie leków (ogólnie)

1. Data: 2005-03-22 14:31:09

Temat: Rozkruszanie leków (ogólnie)
Od: " scdal" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy rozkruszanie leków i podawanie w formie sproszkowanej sprawia wieksze
dzialanie, czy szybsze? Jaka jest roznica? Chodzi np o tabletki Tussipectu.

2. Data: 2005-03-22 14:53:30

Temat: Re: Rozkruszanie leków (ogólnie)
Od: Emi <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

scdal napisał(a):
> Czy rozkruszanie leków i podawanie w formie sproszkowanej sprawia wieksze
> dzialanie, czy szybsze? Jaka jest roznica? Chodzi np o tabletki Tussipectu.

z tego co mi wiadomo zasada jest taka - jeżeli jest powlekany, nie
powinno się go rozkruszać,

pozostałe można, ale to głównie chodzi o to, żeby było łatwiej podać, np
przy dużych tabletkach, albo jeżeli np chcemy wiąć tylko pół tabletki...

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

3. Data: 2005-03-23 09:50:00

Od: "justy" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy rozkruszanie leków i podawanie w formie sproszkowanej sprawia wieksze
> dzialanie,
nie
> czy szybsze?
czasem

niektórych tabletek nie wolno uszkadzać!

Rozkruszanie lekow - Biseptol, Cataflam
noroflaksacyna i ewentualny początek ciąży
ból pod kolanem
alergia
zyban